וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דלק מדווחת: סימני גז משמעותיים בקידוח תנין

ליאור זנו

5.2.2012 / 9:41

אם יתברר הדיווח כנכון תהייה זו תגלית הגז הימית השביעית של ישראל. עומקו הסופי של הקידוח עומד על 5,523 מטר. על פי הערכות, בתוך חודשיים יפורסם דו"ח הערכת משאבים

דלק קידוחים ואבנר מקבוצת דלק שבשליטת יצחק תשובה מדווחות הבוקר על סימני גז משמעותיים שנמצאו בקידוח תנין הנמצא בים התיכון הישראלי. כאשר יסתיימו הבדיקות, ניתן יהיה להכריז על תגלית גז ימית שביעית במדינת ישראל לאחר מארי B, נועה, תמר, דלית, לוויתן ודולפין.

אסדת הקידוח הימית האנסקו 5006 (לשעבר פרייד נורת' אמריקה) שהגיעה למקום הקידוח בתחילת דצמבר הגיעה לעומק סופי של 5,523 מטר, כולל עומק מים. סימני הגז התגלו במהלך בדיקות לוגים חשמליים שבוצעו תוך כדי הקידוח. מדובר בבדיקה ראשונית, כאשר השותפות יצטרכו עוד לבצע מבחני לוגים חשמליים במקום, שניתוח תוצאותיהם יעיד כמה גז נמצא במקום. על פי הערכות, בתוך חודשיים יפורסם דו"ח הערכת משאבים.

על פי הודעת השותפות, "בשלב זה מבוצעות עבודות ייצוב ושימור של חור הקידוח, וזאת על-מנת לאפשר ביצוע בדיקות נוספות (wireline logging), הכוללות על פי המתוכנן לוגים (בדיקות חשמליות, סייסמיות ומגנטיות) ובדיקות של הרכב הגז הטבעי, הסלעים והנוזלים במאגר". עם זאת, השותפות מציינות כי במקום לא מתוכננים להתבצע מבחני הפקה, שיבוצעו רק בשלבים מתקדמים יותר, אם השותפות יחליטו כי קיימת כדאות כלכלית לפיתוח המאגר.

תנין1 נמצא ברישיון אלון A ובו פוטנציאל ל-1.2 TCF גז טבעי בהסתברות של 62%, ובוצע בו קידוח לשכבת הקרקע הידועה בתור "חולות תמר". המחזיקות ברישיון הן נובל אנרג'י האמריקאית (47%), דלק קידוחים (26.5%) ואבנר (26.5%).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully