וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הונגריה תבקש סיוע של 15-20 מיליארד יורו

רויטרס

5.2.2012 / 13:20

שר במשרד ראש ממשלת הונגריה אמר אתמול כי ארצו תפנה לקרן המטבע הבינלאומית ולאיחוד האירופי בבקשת סיוע. בחודשים האחרונים צנח הפורינט לשפל והתשואה על אג"ח ממשלתיות עלתה

הונגריה מתכוונת לפנות לקרן המטבע הבינלאומית (IMF) ולאיחוד האירופי בבקשה לסיוע בסך 15-20 מיליארד יורו (20-26 מיליארד דולר), כך אמר אתמול מיהלי ורגה, שר במשרד ראש ממשלת הונגריה, בראיון לעיתון "מגיאר הירלפ".

הונגריה זקוקה לסיוע מקרן המטבע והאיחוד האירופי על מנת להרגיע את המשקיעים לגבי יכולת המימון שלה. המטבע ההונגרי, פורינט, צנח לפני חודש לשפל מול היורו, והתשואות על האג"ח הממשלתיות עלו ל-11% על רקע חששות מכך שהונגריה תנותק משוקי האג"ח ולא תצליח לקבל אשראי בעיצומו של משבר החוב האירופי.

ורגה אמר כי הממשלה צופה שבקרוב תשיג הסכם עם קרן המטבע והאיחוד האירופי לגבי קו אשראי. "הסכם מהיר הוא לטובת שני הצדדים, ולכן הוא צפוי להתגבש בתוך חודש או חודשיים", אמר בראיון. "היקף רשת הביטחון יהיה בין 15 ל-20 מיליארד יורו", אמר. "הסיוע הכלכלי יאפשר לפורינט להתייצב ולתשואות על האג"ח הממשלתיות לרדת, והוא עשוי להוביל לחיסכון של עשרות מיליארדי פורינט בתקציב", אמר ורגה.

האיחוד האירופי איים לנתק מימון חיוני שהוא מעניק להונגריה אם לא תוכיח כי היא נוקטת צעדים להפחתת הגירעון. אולם ההאטה הכלכלית מקשה על ביצוע הקיצוצים. ממשלת הונגריה צופה צמיחה של 0.5% השנה, בעוד שהבנק האירופי לשיקום ופיתוח צופה נסיגה של 1.5%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully