וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההסתדרות הכריזה על סכסוך עבודה בנמלים

חיים ביאור

5.2.2012 / 16:35

ההסתדרות נענתה לבקשת ועדי העובדים בנמלי הים והכריזה על סכסוך עבודה. העובדים מוחים על כך שלא נחתם הסכם עבודה קיבוצי חדש לאחר שתוקף ההסכם הקודם פג

כמה ימים לפני השביתה הגדולה שהיא מתכננת במשק בשל סוגיית עובדי הקבלן, ההסתדרות נענתה לדרישתם של ועדי העובדים בנמלי הים והכריזה על סכסוך עבודה. משמעות הדבר היא שאחרי תקופת "צינון" של שבועיים, לפי החוק, ההסתדרות תוכל לקיים שביתה או שיבושים קשים בנמלים, אם לא ייענו דרישות העובדים.

למעשה עובדי הנמלים נוקטים לסירוגין בעיצומים כבר כשבועיים, דבר הגורם לעיכובים בפריקה ובטעינה. לפי דיווח של לשכת הספנות, ביום של שיבושים ממתינות מחוץ לשני הנמלים העיקריים 25 אוניות. בחברות הנמלים חוששים שהשיבושים בעבודה צפויים גם במהלך 14 ימי ה"צינון".

יו"ר ארגון עובדי התחבורה אבי אדרי אמר שלסכסוך העבודה בנמלי הים, המקיף 2,500 עובדים, יש שלוש סיבות. הראשונה היא תוקפו של הסכם העבודה הקיבוצי לעובדי הנמלים פג בסוף דצמבר ועדיין לא נחתם הסכם חדש במקומו.

עילה שניה, לדבריו של אדרי, היא פניית רשות החברות הממשלתיות וסגן בכיר לממונה על השכר במשרד האוצר, ברק שטרוסברג, להנהלות של חברות הנמל בדרישה לקבל דו"ח מפורט לגבי ההחלטות שלך מועצות הייצור שהתקבלו ב-2011. מועצות הייצור הן גופים משותפים לנציגי העובדים ולהנהלות חברות הנמלים, ובהן מתקבלות החלטות הקשורות לשכר העובדים. "העובדים חוששים שרשות החברות והאוצר ינסו לבטל הסכמות שהתקבלו במועצות בהליך חוקי", אמר אדרי.

עילה שלישית היא דרישת הוועדים - שלא נענתה על ידי האוצר - להפקיד את ההפרשות לפנסיה של העובדים בחשבון נאמנות חיצוני, כך שהכספים לא יוחזקו בקופות של חברות הנמל. "אנו חוששים שחברות הנמל ייקלעו למשבר כלכלי ואז הכספים המיועדים לפנסיה יהיו בסכנה", אמר אדרי.

באוצר טוענים שהסכם העבודה בנמלי הים לא פג למעשה, מכיוון שכל עוד לא נחתם הסכם חדש ההסכם הקודם ממשיך להיות בתוקף. על פי האוצר בסוגיות האחרות מתנהלים דיונים בין הצדדים, "ולכן אין סיבה לסכסוך עבודה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully