וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המסחר באחד העם נחתם בעליות קלות

דרור רייך ושלי אפלברג

5.2.2012 / 17:00

מדדי הבנקים והגז משכו את המסחר כלפי מעלה והמסחר בבורסה התל אביבית נחתם בעליות. ת"א 25 עלה ב-0.67% ות"א 100 התחזק ב-0.73%

המסחר באחד העם נחתם בעליות שערים קלות, מדד ת"א 25 הוסיף 0.67% לערכו, מדד ת"א 100 התחזק ב-0.73%, מדד ת"א בנקים הוביל את העלות עם זינוק של 1.43%, מדד נדל"ן 15 עלה ב-0.62% ומדד הנפט והגז עלה ב-1.04% לאחר הידיעות הבוקר על גילוי מאגר גז חדש בשדה הקידוח תנין. מדד התל בונד 20 הוסיף 0.22% לערכו.

בגזרת המניות בלטו דלק קידוחים, שעלתה ב-1.4% ואבנר שעלתה ב-1.5% מקבוצת דלק שבשליטת יצחק תשובה שדווחו הבוקר על סימני גז משמעותיים שנמצאו בקידוח תנין הנמצא בים התיכון הישראלי. כמו כן עלו המניות הדואליות מג'יק 7.14% לייבפרסון 5.81% ופרוטליקס 5.77 שחזרו מסוף השבוע עם פערי ארביטרז' חיוביים.

בירידות בלטו כלל ביוטכנולוגיה ב-2.94%, שבשליטת כלל ביוטכנולוגיה (47.4%) בעקבות כישלון הניסוי המכריע בתרופת הדגל של החברה, בז"ן עם ירידה של 1.74% בעקבות הודעה על אימוץ מדיניות חלוקת דיבידנד של לפחות 75%מהרווח השנתי הראוי לחלוקה, ופריגו עם צניחה של 1.93% ככל הנראה בעקבות תביעה בבית המשפט המחוזי בניו ג'רזי על ידי חברת Medaעל הפרת פטנט.

במרכז יום המסחר עמדה שביתת הסוחרים אשר מוחים על העלאת שיעור המס בגין הרווחים בבורסה מ-20% ל-25%, ומאיימים להוריד את מחזור המסחר הנמוך ממילא בחצי. כמו כן, המסחר מושפע מהעליות הנאות שנרשמו בסוף השבוע בוול סטריט עקב נתוני מקרו טובים ובראשם מדד התעסוקה בארה"ב.

אסתר לבנון התבטאה בכנס שנערך באוניברסיטת תל אביב היום, ואמרה כי "אני מאוד מודאגת לגבי עתיד של שוק ההון – ומאוד מודאגת ממה שהממשלה עלולה לעשות. בתקופה האחרונה נהיה מאוד פופולרי להתערב בכל דבר – הם לא 'מומחים' וההתערבויות והשינויים הללו נובעות מפופוליזם – הן בעני הציבור והן בעייני העיתונאים".

עוד הוסיפה לבנון כי "הם כורתים את הענף שמטיל להם ביצי זהב, אנשים אחרים הפכו את הכלכלה הישראלית למה שהיא והפכה – והם מגזימים בהתערבותם".

ערן ליאור, משווק השקעות ממיטב טרייד התייחס ליום המסחר ואמר כי "היום הראשון של שבוע המסחר בבורסה בת"א התנהל בעליות קלות על רקע נתונים חזקים מאד מסוף השבוע בארה"ב, אך העליות באירופה וארה"ב לא מקרינות בעוצמתן והמסחר ממשיך להתנהל במחזורים נמוכים. המשקיעים המקומיים מהססים ומתקשים להידבק מגל האופטימיות בעולם".

עוד הוסיף ליאור ואמר כי "אפילו דיווח אופטימי של שותפויות הגז (קידוח תנין 1), שולח את מניות הגז לעליות קלות בלבד, ולא מקרין על המדדים המובילים בת"א. בתקופות יותר אופטימיות יש להניח שידיעה מסוג זה היתה מתקבלת ע"י המשקיעים בהתלהבות רבה יותר".

בסוף השבוע בורסות וול סטריט נסגרו במגמה חיובית, ומדד דאו ג'ונס עלה לרמתו הגבוהה ביותר מאז שנת 2008, לאחר ששיעור האבטלה בארה"ב ירד במפתיע לרמתו הנמוכה ביותר זה שלוש שנים. שיעור האבטלה בארה"ב צנח בינואר לרמה של 8.3% - הרמה הנמוכה ביותר מאז חודש פברואר 2009 - לעומת 8.5% בחודש הקודם, מסר משרד העבודה.

מדד דאו ג'ונס עלה ב-1.2% לרמתו הגבוהה ביותר מאז חודש מאי 2008, מדד S&P 500, אשר עלה מתחילת השנה ב-7% והשלים בכך זינוק של כ-25% מהשפל של אוקטובר, טיפס ב-1.5% ומדד נאסד"ק הוסיף 1.6%. שוק האג"ח הממשלתיות האמריקאיות נסגר בירידות חדות, והתשואה על האג"ח ל-10 שנים קפצה ב-0.12% לרמה של 1.95% - הזינוק החד ביותר מאז חודש אוקטובר.

מניות במרכז

דלק קידוחים ואבנר מקבוצת דלק שבשליטת יצחק תשובה דיווחו הבוקר על סימני גז משמעותיים שנמצאו בקידוח תנין הנמצא בים התיכון הישראלי. כאשר יסתיימו הבדיקות, ניתן יהיה להכריז על תגלית גז ימית שביעית במדינת ישראל לאחר מארי B, נועה, תמר, דלית, לוויתן ודולפין.

בנק לאומי מצוי בימים אלה בישורת האחרונה של הכנת תכנית התייעלות רחבת היקף, שתוגש לאישור ההנהלה ודירקטוריון הבנק - כך נודע ל-TheMarker. הצורך בביצוע מהלך התייעלות נרחב גבר על רקע התחזיות להאטה כלכלית במשק, וההערכה כי בנק ישראל יציג בקרוב דרישה מהבנקים לחזק את יחס הלימות ההון, שתחייב את הבנק להגדיל את בסיס ההון באמצעות רווחיות. במקביל, הבנק סובל משחיקה במדדי היעילות בעקבות הגידול עקבי בהוצאות השכר ובהוצאות נוספות, לצד צמצום ביכולת הבנק להמשיך להגדיל את ההכנסות.

השופטת ורדה אלשיך אישרה לנציגות מחזיקי אג"ח כ"ה של דלק נדל"ן , להשמיע את טענותיהם נגד הסדר החוב בפני בית המשפט. השופטת קיבלה חלק מהטענות של סדרה כ"ה ונתנה להם חמישה ימים לפריסתן. אלשיך הבהירה גם כי ההחלטה שקיבלה לכינוס אסיפות לצורך אישור ההסדר לא נועדה לקבוע אם תתקיים אסיפה אחת עבור כל שלוש הסדרות או שיהיו שלוש אסיפות נפרדות.

חברת אורביט העוסקת בתקשורת לוויינים, מערכות מעקב ומערכות לניהול תקשורת ושמע במטוסים, הודיעה כי קיבלה הזמנה מאינטגרטור תקשורת בינלאומי מוביל. היקף הפרויקט הינו כ-2.5 מיליון שקל. בתגובה מניית החברה מזנקת ב-3.75% במסחר.

קבוצת אי.די.בי שבשליטת נוחי דנקנר, ממשיכה במירוץ אחר מקורות נזילות בכדי לעמוד בהתחייבויות של מיליארדי שקלים לבנקים ולבעלי האג"ח בשנים הקרובות. אי.די.בי, המנוהלת על ידי חיים גבריאלי, דיווחה הבוקר לבורסה, כי הופסקו המגעים למכירת השליטה בחברה בת כלל תעשיות (40%) לידי ויולה גרופ. במקביל, הודיעה אי.די.בי שהיא מנהלת מגעים מתקדמים למכירת חברת משאב (המוחזקת ב-75% על ידי כלל תעשיות) למשפחת לבנת, שותפתה בגרעין השליטה בקבוצה.

  • עוד באותו נושא:
  • אחד העם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully