וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפתרון של פז לעליית מחירי הדלק: כרטיס תדלוק ל-100 ליטר בנזין

איתי טרילניק

5.2.2012 / 20:22

הכרטיס מאפשר תדלוק עתידי במחיר בו נקנה הכרטיס. החברה צופה עלייה במחירי הבנזין - אולם החוזים העתידיים מצביעים דווקא על ציפיות לירידת מחירים

חברת פז משיקה כרטיס תדלוק חדש 'Cash Paz ליטרים', המאפשר קניית 100 ליטר בנזין במחיר ביום הקנייה, ושימוש בכרטיס בתוך שנתיים. בכך, טוענת פז, מאפשר הכרטיס החדש להתגונן מפני עליית מחירי הדלק. מחיר הכרטיס ע"פ מחירי הדלק הנוכחיים עומד על כ-25 אלף שקל.

היוזמה מתקיימת על רקע ההתייקרויות בבנזין, ובנפט בעולם בכלל. לטענת פז, מחיר הבנזין בישראל ממוצע יחסית לאירופה. עם זאת, המחיר המפוקח נקבע על פי נוסחה, הכוללת את מחיר הבנזין באירופה, סל הוצאות השיווק ("מרווח השיווק") וכן מסים, המהווים כ-52% ממחיר הבנזין.

לאחר עלייה של 57% במחיר הבנזין בשלוש השנים האחרונות, צופה פז עלייה של כ-4.7% בממוצע במחיר הבנזין בכל שנה עד 2014. זאת, בין היתר, על רקע המתיחות הבטחונית באזור איראן ואי-היציבות הפוליטית במזרח התיכון. עם זאת, חוזים עתידיים לנפט מסוג ברנט מצביעים דווקא על ציפיות לירידת מחירי הנפט.

הכרטיס שמשיקה פז, הדומה לכרטיס אשראי, יימכר עם יתרה של 100 ליטר בנזין, על פי מחירו ביום הקנייה (7.46 שקל לליטר כיום). בכרטיס ניתן יהיה להשתמש בשנתיים שלאחר קנייתו, ללא תוספת תשלום. עם זאת, הכרטיס אינו מזוהה, ואבדנו משמעו אבדן היתרה הצבורה עליו. הכרטיסים לא ימכרו בין היום ה-20 בכל חודש לתחילת החודש שאחריו, מכיוון שמחיר הדלק המפוקח נקבע בין היתר על סמך נתונים גלויים, הכוללים את מחירי הבנזין באירופה ב-5 ימי העסקים האחרונים של כל חודש.

על פי הנתונים שהוצגו בידי פז, צריכת הדלק החודשים הממוצעת לרכב עומדת על כ-139 ליטר. לפיכך, על מנת להבטיח את מחיר הגז הנוכחי בשנתיים הקרובות, יש לקנות כ-33 כרטיסים כיום, בעלות של כ-25 אלף שקל. לפי הערכות, בהנחה כי מחירי הדלק אכן יתייקרו בכ-4.7% בשנה בממוצע, ייתכן ומדובר בעסקה משתלמת לצרכני דלק כבדים, שסכום כזה נמצא בידם. זאת, משום שסביר להניח כי הריבית על הפקדת סכום שכזה בבנק תהיה נמוכה יותר מ-4.7%, אך הלוואה לצורך קניית הדלק מראש תישא ריבית גבוהה יותר.

יונה פוגל, מנכ"ל פז, אמר כי "חוסר הוודאות והחשש מפני התייקרות נוספת, כפי שראינו בישראל ובעולם בשנים האחרונות, הוביל אותנו לבצע מהלך צרכני אסטרטגי לטובת הציבור. פז לוקחת על עצמה את הסיכונים הטמונים בעליית מחירי הבנזין המפוקח, והציבור יכול לשלוט על הוצאות הדלק ולהתגונן מפני עליות המחירים, ככל שיהיו. הכרטיס מיוחד לציבור הרחב וכן לעסקים, שכן הוצאות הדלק מהוות חלק נכבד בסל ההוצאות. 'Cash Paz ליטרים' הוא מוצר אטרקטיבי במיוחד על רקע שערי ריבית נמוכים הקיימים היום ומעודדים הקדמת תשלומים. אני שמח שפז יכולה לסייע לציבור שחושש מפני התייקרויות נוספות ללא עלויות ודמי הצטרפות.

  • עוד באותו נושא:
  • בנזין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully