וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנרב זכתה במכרז הענק עיר הבה"דים בהיקף של 9 מיליארד שקל

אבי בר-אלי

5.2.2012 / 21:09

הקבוצה שמורכבת ממנרב, אלקטרה ורד בינת גברה בשלב הסופי על שפיר הנדסה של משפחת שפירא

קבוצת מנרב, אלקטרה, ורד בינת - היא הזוכה במכרז הענק להקמת פרויקט עיר הבה"דים בנגב, כך הודיעה הערב ועדת המכרזים של משרד הביטחון. הקבוצה גברה על שפיר הנדסה שבבעלות האחים שפירא. מנרב, שבבעלות אברהם קוזניצקי, לוותה בידי בנק הפועלים, אשר גיבש קונסורציום מממנים עם בנק מזרחי ועמיתים.

קבוצות מנרב ושפיר גברה לפני כחודש על קבוצות שיכון ובינוי ואפריקה ישראל - במכרז שהיקפו הכולל נאמד ב-9 מיליארד שקל. לפי כללי המכרז הייחודי שפירסם משרד הביטחון, נדרשו שתי הקבוצות שנבחרו להציג בתוך חמישה חודשים סגירה פיננסית חתומה בידי בנקים על 75% מהחוב. כעת, לאחר שמשרד הביטחון בחר את הזוכה במכרז - ייחתם הסכם המימון המלא בין משרד הביטחון, הזוכה והבנקים המממנים.

פרויקט עיר הבה"דים יוקם בשיטת B.O.T למימון, הקמה ותפעול של מתחם בשטח 250 אלף מ"ר (הדרכה + מגורים), אשר ישתרע על פני 1,600 דונם באזור צומת הנגב, ויאכלס 10-11 אלף חיילים דרך קבע. תקופת הזיכיון הוגדרה ל-25 שנה - מהן שלוש שנות הקמה.

לפי הערכות, עמדה הצעתן של שפיר ומנרב במכרז על תשלום בסך כ-2 מיליארד שקל תמורת הקמת הפרויקט. זאת, כשבסוף תקופת ההקמה תזכה הזכיינית למענק בסך כ-400 מיליון שקל. בנוסף, מתחרות הקבוצות על מחיר התחזוקה השוטפת שיגבו ממשרד הביטחון בגין מתן השירותים האזרחיים במתקנים, לרבות: הסעדה, לוגיסטיקה, ניקיון והוצאה לאור למשל. היקף תשלום שוטף זה עשוי להסתכם בטווח 150-200 מיליון שקל לכל שנת זיכיון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully