וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רשות המסים תובעת מטבע תשלום של 200 מיליון שקל

יורם גביזון

6.2.2012 / 10:49

לאחר שהשגות חברת טבע על השומה שהוצאה לה על ידי רשות המסים לא התקבלו תגיש רשות המסים צו כנגד החברה לבית המשפט המחוזי בירושלים. הצו מתייחס לשומה לשנת 2005

רשות המסים מתכוונת להגיש לבית המשפט המחוזי בירושלים צו כנגד חברת טבע לתשלום של 200 מיליון שקל. הצו יוגש לאחר שטבע הגישה את השגותיה על שומה שהוצאה לה על ידי רשות המסים.

על פי החוק חברה שמקבלת מרשות המיסים שומה רשאית להשיג על השומה שהוצאה לה בתוך 30 יום, ואם לא התקבלה השומה על רשות המיסים להגיש צו לתשלום בתוך 30 יום ממועד קבלת ההשגה.

רשות המסים החליטה שלא לקבל את השגתה של חברת טבע, ועל כן יוגש הצו לבית המשפט המחוזי כחלק מהליך של תביעה אזרחית כנגד החברה. הצו שיוגש נגד טבע מתייחס לשומה בגין שנת 2005. רשות המסים טוענת כי חברה בת סינגפורית של טבע חילקה לה דיווידנד מבלי ששילמה מס.

רשות המסים טוענת כי החלוקה אינה פטורה ממס ואילו טבע טוענת כי החלוקה היתה פטורה לפי אמנת מס שהיתה קיימת בין ישראל לסינגפור עד לינואר 2008 כשהפטור בוטלהסכום שנתבע בצו הוא חלק משומה בסכום כולל של 2.7 מיליארד שקל שהוגשה כנגד טבע בדצמבר 2011. הצעתה של רשות המיסים לטבע להתפשר על תשלום של מיליארד שקל נדחתה על ידי החברה.

הרשות תובעת את הסכום בגין שני רכיבים. הרכיב הראשון הוא חלוקת דיווידנד מהחברה הבת סינגפורית בסכום של 600 מיליון שקל. הרכיב השני של השומה שהוצאה לטבע בהיקף של 2.1 מיליארד שקל מתייחס לרכישת הבעלות המלאה בחברת אייווקס באמצעות החברה הבת ב-2006 תמורת 7.4 מיליארד דולר במזומן ובהקצאת מניות.

לטענת הרשות, טבע השתמשה ברווחים ממפעלים מאושרים בירושלים בכפר סבא וברמת חובב שזכו להטבות מס החוק לעידוד השקעות הון מטיל מגבלות על חלוקת דיבידנדים מרווחים שנובעים מהשקעות שקיבלו מעמד של מפעל מאושר במסלול של פטור ממס. מטרת החוק היתה להשאיר את הרווחים בחברה כדי לפתח את פעילותה ועל כן אם הרווחים עוברים לבעלי שליטה בחברה או לחברות בשליטתם בטל הפטור ממס והחברה חייבת לנכות מס חברות מהכנסתה מהמפעל המאושר ולמסות את הדיבידנד בשיעור של 15%.

הרשות טוענת בהתבסס על סעיף 51 (ב) לחוק עידוד השקעות הון כי השקעה של חברה בחברה הבת עם בעל מניות בחברה הבת תוך שימוש ברווחי מפעל מאושר נחשבת חלוקת דיווידנד מרווחי המפעל מאושר ועל כן חייבת במס. טבע טוענת שהחברה השאירה את הכספים בתוך הקבוצה בעסקת אייווקס משום שלא רכשה את השליטה באיווקס עם בעל השליטה בה אלא רכשה את השליטה המלאה בה.

טבע מסרה בתגובה עם קבלת השומה:"טענת מס הכנסה מתבססת על רעיון מופרך שרכישת חברות בידי טבע דומה לתשלום דיבידנד לבעלי מניות החייבת מס. לדעת טבע ולפי ניתוח של טובי המומחים זו פרשנות שגויה של החוק והיא תידחה בידי כל בית משפט אם וכאשר תעמוד בפניו. יתרה מכך לפי חוות הדעת שבידינו אין כל צורך להפריש בגין השומה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully