וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדדליין עבר: מה עתידה של יוון בגוש היורו?

דפנה מאור

6.2.2012 / 13:22

ממשלת יוון היתה אמורה להודיע אם היא מסכימה לנקיטה בצעדי צנע נוספים כתנאי לקבלת חבילת סיוע נוספת. בכמה כסף מדובר? מי משלם? ומה יקרה אם יוון לא תקבל את הכסף?

הדדליין שעבר: למפלגות הקואליציה ביוון היה עד 12:00 שעון ישראל להסכים על צעדים תקציביים שיאפשרו לקצץ בתקציב ולקבל את חבילת החילוץ השנייה של יוון.

הלחץ: מנהיגי האיחוד האירופי לחצו על היוונים להגיע להסכם עד היום בצהריים, שבמסגרתו יסכימו לעוד רפורמות, קיצוצים וגזירות שמיועדים לקצץ בחובות ובגירעון הענקיים של יוון.

חבילת החילוץ: בשנה שעברה הוסכם עקרונית על חבילת חילוץ שנייה ליוון, אשר היקפה 130 מיליארד יורו. החבילה נועדה לאפשר ליוון לפרוע את חובותיה העומדים לפרעון בחודשים הקרובים ולממן את פעילותה.

מי מעניק את החבילה: האיחוד האירופי וקרן המטבע הבינלאומית בשיתוף הבנק המרכזי של אירופה הם האחראים לאישור החבילה, בכפוף לתנאים שהעמידו בפני יוון.

הנושים הפרטיים: יוון מנהלת במקביל מגעים עם הנושים הפרטיים שלה, להגיע להסדר חובות. לפי הערכות, יצטרכו הנושים לקבל תספורת של 50%-70% משווי אחזקותיהם. משמעות הדבר שהם מוחלים ליוון על רוב החוב שלה אליהם. ההפסד יפגע בבנקים, בקרנות הגידור וייתכן שגם גורמים אחרים בהם הבנק המרכזי של אירופה. אולם ההסדר הוא חלק חיוני מהסכם החילוץ של יוון, לפי דרישת האיחוד האירופי.

מה יקרה ללא אישור חבילת החילוץ: אם יוון לא תגיע להסכמה על הקיצוצים הנדרשים ולא תהיה זכאית לחילוץ - לא יהיה לה ב-20 במרץ כסף לפרוע את חובותיה.

אי פרעון חובות: ללא פרעון החובות בסך 14.4 מיליארד דולר במרץ, יוון תצטרך להכריז חדלות פרעון לא מסודרת, כלומר ללא הסכמה של נושיה. אירוע של חדלות פרעון לא מסודרת עלול להביא לכאוס פיננסי.

חדלות פרעון ועזיבת גוש היורו: חדלות פרעון לא מסודרת של יוון עלולה לגרום לפרישתה מגוש היורו ואפילו להיותה מגורשת מגוש היורו. לפי רוב ההערכות יביא הדבר להסלמה חמורה במשבר הפיננסי בגוש היורו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully