וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שמולי: "הסטודנטים נערכים לחידוש המחאה"

צבי זרחיה

6.2.2012 / 15:43

לאחר דיון שערכה ועדת הכלכלה בנושא הקריטריונים לדיור בר השגה הזהיר יו"ר התאחדות הסטודנטים איציק שמולי כי במידה ולא יימצא פיתרון לבעיה יחדשו הסטודנטים את המחאה

"הסטודנטים נערכים לחידוש מחאת האוהלים בסוף מושב החורף (מרץ 2012) או בתחילת מושב הקיץ (מאי 2012) אם לא ימצאו פתרונות לבעיות הדיור", כך אמר ל-TheMarker יו"ר התאחדות הסטודנטים איציק שמולי, בתום דיון שקיימה ועדת הכלכלה של הכנסת בנושא דיור בר השגה והקריטריונים ל"מחיר למשתכן".

"אם לא יהיה פתרון לבעיה נצא שוב לרחובות בקיץ, ואני כבר מכין את הסטודנטים לכך", אמר שמולי. "עד עכשיו הממשלה לא טיפלה בנושא הפתרונות לדיור בידיים נקיות. עיקר הטיפול הוא בצורה יחצ"נית ותדמיתית. מדיניות הממשלה מוליכה לחיסול מעמד הביניים".

"האם שר השיכון חושב שהתוכנית לדיור בר השגה טובה לכל החברה, או שאנו באמת מספיק מטומטמים ולא קולטים את התרגיל? אני לא יודע מה יותר גרוע", הוסיף. "הדיור היה הטריגר של המחאה, והוא אבן הבוחן של הממשלה. כנראה ששר השיכון שכח שהוא שר השיכון של כולם".

התאחדות הסטודנטים פנתה אתמול למבקר המדינה השופט בדימוס מיכה לינדנשטראוס בבקשה לפתוח בחקירת ההתנהלות הממשלתית שהובילה לקביעת הקריטריונים של משרד הבינוי במסגרת "מחיר למשתכן".

מנהיגת מחאת הדיור, דפני ליף, אמרה אמרה כי "דיור בר השגה צריך להיות מושג בסיסי. אם נלך בדרך שהולכים בה עכשיו, המדינה תהיה מחולקת. הקריטריונים יגידו מי אזרח סוג א' ומי אזרח סוג ב'. כל יום עוד אזרחים בוחרים לעזוב את המדינה, והקריטריונים באים להגיד שרוב הסיכויים שמי שרוצה לבנות את ביתו פה לא ימצא כאן בית. זה מסר בעייתי".

יו"ר הועדה ח"כ כרמל שאמה הכהן (ליכוד) אמר כי "אין לי ספק שיהיו עוד שינויים ושיפורים בקריטריונים. אני מכיר את עמדת רה"מ, ואני יודע שהשינויים הם עוד לפנינו".

ח"כ אבישי ברוורמן (עבודה) אמר כי "הממשלה מעודדת אבטלה במקום תעסוקה, ומסכנת את עתיד כלכלת ישראל בכך שהיא מוותרת על הקריטריון של מיצוי כושר השתכרות. הציבור שמחה בקיץ הוא הציבור העובד והמשרת, ולא יתכן כי הממשלה תתעלם ממנו לחלוטין. על הממשלה לקדם מדיניות שתעודד דיור בר השגה קודם כל כלפי הציבור העובד והתורם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully