וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

על רקע המשבר באירופה: אחד העם ננעלה בירידות

ואדים סבידרסקי

6.2.2012 / 16:48

ההמתנה לצעדים לחילוץ יוון עמדה ברקע המסחר בבורסה התל אביבית שהתנהל במחזור נמוך. ת"א 25 ות"א 100 ירדו ב-1.1% כל אחד ומדד הבנקים ירד ב-1.5%

המסחר באחד העם נחתם היום במגמה שלילית על רקע ההתפתחויות בעניין משבר החובות באירופה ובהמתנה לצעדי חילוץ יוון בפרט ופרסום דו"חות החברות הרשומות למסחר בארה"ב. גם המסחר השבועי באירופה התנהל בירידות שערים.

מדד ת"א 25 ומדד ת"א 100 ירדו ב-1.1% כל אחד. מדד מניות הבנקים הוביל את המגמה עם ירידה של 1.5%. מדד מניות הנדל"ן נחלש ב-1.4%.

מחזור המסחר היום הסתכם, לקראת הסגירה באחד העם, בהיקף נמוך מן הרגיל - כ-800 מיליון שקל. זאת לאחר שבחודש דצמבר 2011 נרשם מחזור יומי ממוצע של כ-1.3 מיליארד שקל והחל לרדת לקרוב למיליארד שקל בחודש האחרון.

ליאור כגן, מנכ"ל מיטב תעודות סל, ציין כי "אנו עדים להמשך מגמת הירידה במחזורי המסחר בבורסה בכלל ובקרב תעודת הסל בפרט, אבל האווירה היא חיובית בסך הכל. השיפור בתמונה הכלכלית בארה"ב תמך בעליות שנרשמו במהלך החודש הראשון של השנה. כעת הם לוקחים פסק זמן ונרתעים מאי הוודאות הגבוהה השוררת עדיין בעולם. מי שחושב לחזור לשוק, ממתין כעת לרגע נוח יותר".

דגן הוסיף כי "באפיק האג"ח התמונה מעט שונה: מדדי תל בונד הקונצרניים והשחרים הבינוניים פתחו את השנה בסערה. עלייה של 3% במדד תל בונד 40 בחודש אחד זה חלום של כל משקיע. גם המוסדיים לוקחים חלק במהלך. כל זאת על רקע סביבת הריביות הנמוכה הצפויה להימשך עוד זמן רב. בנוסף, עונת הדיווחים בארה"ב נמשכת ועד כה ממוצע הדו"חות היה חיובי וחברות רבות היכו את התחזיות".

ראש ממשלת יוון, לוקאס פפדמוס, נאבק אתמול לשכנע את נושיה של יוון ושותפיו לקואליציה לחתום על חבילת הצלה של 130 מיליארד יורו, לאחר ששר האוצר שלו אמר כי נותרו רק כמה שעות לפני שמנהיגי גוש היורו ינטשו את יוון וישאירו אותה לגורלה. לוקאס פפדמוס מנסה להגיע להסכם נושים לפני שיוון תצטרך לפרוע את חובותיה ב-20 במארס.

במקביל, מרבית הגרמנים חשים כי לגוש היורו עדיף להמשיך ללא יוון עתירת החובות, לפי סקר שהתפרסם בעיתון הפופולרי "בילד אם זונטאג". הסקר, שבוצע על ידי מכון אמניד, הראה כי 53% מהגרמנים שנסקרו חושבים שיוון צריכה לחזור למטבע הקודם שלה, הדרכמה, ואילו רק 34% חושבים שעליה להישאר בגוש היורו. כמו כן, 80% מהגרמנים מתנגדים להענקת חבילת חילוץ שנייה ליוון אם זו לא תיישם רפורמות מרחיקות לכת.

בזירת המקרו האמריקאית, לא צפוים להתפרסם היום דיווחים מהותיים ועיקר תשומת הלב של המשקיעים ימשכו חדשות מאירופה ודיווחים כספיים של חברות הרשומות למסחר בארה"ב המסכמות את פעיולן הפיננסית השנתית.

בזירת המקרו המקומית, פורסם היום פרוטוקול דיוני הריבית לחודש פברואר ועל פיו, הגורם העיקרי אשר השפיעה על החלטת חברי הוועדה המוניטרית להוריד את הריבית במשק היה המשך ההאטה בצמיחת המשק הישראלי אשר באה לידי ביטוי הן מצד הביקושים המקומיים והן מצד היצוא, והערכה כי האטה זאת צפויה להימשך. ההחלטה התקבלה ברוב של 5 חברי הוועדה כנגד קול אחד, אשר טען כי אין הרעה ממשית במצב המשק וכי ניתן להמתין עם הורדת הריבית עד להתבהרות ממדי המשבר באירופה.

מניות במרכז

מניית אלקטרה ומנרב מרכזות עניין היום על רקע הודעתה הבוקר של אלקטרה כי חברת מבט לנגב בה היא מחזיקה 25% זכתה במכרז "עיר הבה"דים" הכולל מימון, תכנון, הקמה, תפעול ותחזוקה של קרייתההדרכה של צה"ל בנגב ועסקאות נוספות הכרוכות בו. "מדובר בפרויקט עצום, הגדול ביותר שידעה מדינת ישראל. המשמעות לאלקטרה היא עצומה שכן היא יכולה לנצל את כל יכולותיה בפרויקט מסוג זה", אמר שי ליפמן מ-IBI.

חברת ביוליין הודיעה היום כי חתמה על הסכם רישוי עולמי ובלעדי עם החברות Genoscience ו-RFS Pharma עבור פיתוח ומסחור BL-8030, תרופה לטיפול בדלקת כבד (הפטיטיס) מסוג C, הניתנת בבליעה. ההסכם כולל תשלום רישוי ראשוני, תשלומי אבני דרך ותמלוגים לשתי החברות בהתאם להסכמי הרישוי הסטנדרטיים של ביוליין. מניית החברה הוסיפה כ-20% במהלך המסחר בת"א.

רשות המסים מתכוונת להגיש לבית המשפט המחוזי בירושלים צו כנגד חברת טבע לתשלום של 200 מיליון שקל. הצו יוגש לאחר שטבע הגישה את השגותיה על שומה שהוצאה לה על ידי רשות המסים.

אלקטרה נדל"ן, המנוהלת על ידי שי וינברג ופועלת בתחומי נדל"ן מניב ובנייה למגורים בחו"ל ובישראל, דיווחה כי תאגיד זר, המוחזק על ידה בשיעור של 52%, חתם על הסכם למכירת 2 בנייני משרדים בעיר נורפולק, שבמדינת וירג'יניה שבארה"ב, תמורת כ-245.3 מיליון שקל (כ-66 מיליון דולר).

אי.די.בי אחזקות של נוחי דנדנר הודיעה אתמול כי מנהלת מגעים מתקדמים למכירת חברת משאב לידי משפחת לבנת, שותפתה בגרעין השליטה באי.די.בי בתמורה לכ-2.5 מיליארד שקל. משאב היא חברה פרטית המוחזקת ב-75% על ידי כת"ש וב-25% על ידי הקונצרן האירי CRH, ונחשבת לאחזקה העיקרית שאליה לטשה משפחת לבנת עיניים מלכתחילה. משאב מחזיקה במונופול המלט נשר וכן ב-50% מחברת תעבורה אחזקות (היתר מוחזק ישירות על ידי משפחת לבנת), העוסקת בשירותי הובלה, תשתיות ולוגיסטיקה וכן ביבוא ושיווק של משאיות, אוטובוסים, ציוד כבד ומנופים.

לאחר שמניית בבילון זינקה ב-300% בשלוש השנים האחרונות, מנסה המנכ"ל, אלון כרמלי, לממש אחזקותיו: החברה דיווחה כי כרמלי מכר כ-640 אלף ממניותיו לליוורמור של נועם לניר לפי מחיר מניה של 2.12 שקלים - סה"כ תמורת כ-7.8 מיליון שקל.

  • עוד באותו נושא:
  • אחד העם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully