וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט ממתינה להחלטות ביוון: ירידות מתונות במדדים המובילים

אורן פרוינד

6.2.2012 / 23:23

הממשלה היוונית טרם אישרה את חבילת החילוץ השנייה; מדד דאו ג'ונס נחלש ב-0.1%: פרוטליקס קפצה 5.5%, טבע איבדה 0.8%

בורסות וול סטריט נחתמו בירידות שערים מתונות בציפייה להתפתחויות במשבר החוב היווני. למפלגות הקואליציה ביוון היה עד שעה 12:00 שעון ישראל להסכים על צעדים תקציביים שיאפשרו לקצץ בתקציב ולקבל את חבילת החילוץ השנייה של יוון. ואולם, הצדדים טרם הגיעו להסכמה.

מדד דאו ג'ונס נחתם בירידה של 0.1%; מדד S&P 500, אשר עלה מתחילת השנה ב-7% איבד0.04% מערכו. מדד נאסד"ק נפל ב-0.13%. פרוטלקיס הישראלית קפצה 5.5%, טבע איבדה 0.8%.

יוון תישאר השבוע במוקד תשומת הלב, בשעה שממשלתה מנסה להעביר רפורמות תקציביות ולהשלים את המשא ומתן עם הנושים הפרטיים, על מנת להימנע מחדלות פירעון לא מסודרת. ביום שישי נפלה בורסת אתונה ב-4% עקב דיווחים כי ראש ממשלת יוון, לוקאס פפדמוס, איים להתפטר אם לא יקבל תמיכה בהסכם המתגבש עם הנושים הפרטיים.

ראש ממשלת יוון נאבק אתמול לשכנע את נושיה של המדינה ושותפיו לקואליציה לחתום על חבילת הצלה של 130 מיליארד יורו, לאחר ששר האוצר שלו אמר כי נותרו רק כמה שעות לפני שמנהיגי גוש היורו ינטשו את יוון לגורלה.

לוקאס פפדמוס מנסה להגיע להסכם נושים לפני שיוון תצטרך לפרוע את חובותיה העומדים לפירעון ב-20 במארס. כדי לפרוע את החובות על יוון לעמוד בתנאי חבילת החילוץ השנייה של האיחוד האירופי, אולם ללא הסכם נושים, שבמסגרתו יקוצצו חובותיה לנושים הפרטיים, יוון לא תקבל את חבילת החילוץ. "אנחנו על להב הסכין", אמר שר האוצר אוונגלוס וניזלוס ביום שבת.

השבוע תבצע גרמניה מכרז אג"ח שבו תנפיק אג"ח לחמש שנים בסך 4 מיליארד יורו. בנוסף, ינפיקו השבוע גם בלגיה, צרפת, הולנד ויוון.

הבנק המרכזי של אירופה צפוי ביום חמישי להשאיר את הריבית ללא שינוי, ברמת שפל של 1%, לפי ההערכות, לאחר שבחודשים האחרונים הוריד את הריבית פעמיים ונקט שורה של צעדים חסרי תקדים להגברת הנזילות בשווקים.

שטף הדו"חות הכספיים בוול סטריט ובאירופה יימשך גם השבוע. 66 חברות הכלולות במדד S&P 500 צפויות לפרסם השבוע דו"חות, כולל דיסני, קוקה קולה וסיסקו. בנוסף, יפורסמו דו"חותיהן של שתיים מחברות האינטרנט שביצעו הנפקות ראשונות בשנה שעברה - גרופון ולינקדאין. עד כה פורסמו דו"חות של 283 חברות במדד S&P 500, ו-60% מהן דיווחו על רווחים גבוהים מהתחזיות בוול סטריט.

בנוסף, יפורסמו השבוע נתונים מקרו כלכליים שיעידו על מצבה של כלכלת ארה"ב. מחר יפורסמו נתוני אשראי הצרכנים בארה"ב לחודש דצמבר, אשר צפוי להסתכם לפי ההערכות ב-8.5 מיליארד דולר.

ביום שישי יפורסמו נתוני מאזן הסחר של ארה"ב לחודש דצמבר. לפי ההערכות, התרחב הגירעון במאזן ל-48.5 מיליארד דולר, לעומת 47.8 מיליארד דולר בנובמבר, בעקבות עלייה חדה יותר ביבוא מאשר ביצוא. עוד באותו יום יפורסם מדד ביטחון הצרכנים של רויטרס ואוניברסיטת מישיגן לחודש ינואר. אנליסטים צופים ירידה של המדד ל-74 נקודות, לעומת 75 נקודות בינואר.

  • עוד באותו נושא:
  • וול סטריט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully