וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לראשונה מאז הוקם: קניון רמת אביב ייפתח בשבת

עדי דברת-מזריץ

7.2.2012 / 9:08

בכיר בהנהלת קניון רמת אביב אמר כי הקניון יאפשר לשתי מסעדות חדשות - בראסרי וטורקיז לפעול בשבת. תחת הבעלים הקודם לב לבייב היה הקניון סגור בשבת לחלוטין

15 שנים אחרי שנפתח, קניון רמת אביב צפוי לפתוח בראשונה את שעריו למבקרים בימי שבת. בכיר בקניון מסר ל-TheMarker כי הקניון יאפשר לשתי המסעדות החדשות שצפויות לפתוח בו סניפים, בראסרי וטורקיז, לפעול גם בימי שבת אם יחפצו בכך.

קניון רמת אביב סגור בשבתות מאז שנפתח ב-1997. בעל הקניון לשעבר, בעל השליטה באפריקה ישראל, לב לבייב, רכש אותו עוד כשהיה בהליכי בנייה והודיע עם פתיחתו כי הקניון יהיה סגור בשבתות. לבייב אף הגדיל לעשות ודרש כי כל עסקי ההסעדה שפועלים בקניון יציגו תעודת כשרות.

לאורך השנים, כל בתי העסק בקניון, כולל שירותי ההסעדה ובתי הקולנוע, היו סגורים בימי שבת. הקניון ננעל מדי שבוע בימי שישי בשעות הצהרים, ונפתח מחדש רק לאחר צאת השבת. ההחלטה של לבייב גררה ביקורת רבה ונטען נגדה כי מדובר בכפייה דתית שתפגע בבעלי העסקים בקניון. ב-2009 רכשה קבוצת מליסרון, שבבעלות ליאורה עופר, את קניון רמת אביב ואת קניון סביונים, לפי שווי כולל של כ-1.74 מיליארד שקל. גם לאחר שינוי הבעלות, הקניון נותר סגור בשבתות.

בכיר בקניון רמת אביב אישר אתמול כי "מסעדת בראסרי תפתח בעוד כחודש וחצי סניף בזיכיון בקניון, תחת השם 'בראסרי רמת אביב'". לדבריו, "נושא הפתיחה בשבתות עלה בשיחות בין הצדדים אך טרם התקבלה החלטה בעניין, מכיוון שבבראסרי טרם החליטו אם ירצו לפתוח את המסעדה בשבת". עוד אמר הבכיר כי "כהחלטה אסטרטגית של הנהלת קבוצת מליסרון, קניון רמת אביב לא צפוי להיפתח מסחרית בשבת, מאחר שזה לא נכון למיצוב הקניון. מאידך, אם מסעדות בראסרי וטורקיז יבקשו, הנושא ייבדק בהתאם".

לדברי הבכיר, תיבחן האפשרות שעם פתיחתה של מסעדת טורקיז היא תפעל בשבתות, והכניסה אליה תהיה דרך הכניסה לסניף סופר-פארם הסגור בשבתות. עם זאת, חוזה בין המסעדה לקניון טרם נחתם סופית, וגם מועד כניסתה של המסעדה לקניון לא נקבע סופית. המועד המסתמן הוא בעוד כשנה וחצי, עם סיום חוזה של בית הקפה שאותו היא צפויה להחליף, אך ייתכן שהצדדים יגיעו להסדר ביניהם עוד קודם לכן, שיאפשר את פינוי בית הקפה ופתיחת המסעדה.

הבכיר הוסיף כי בקניון לא מעוניינים לעת עתה לאפשר את פתיחת המקום בשבתות לכלל בתי העסק הפועלים בקניון. בהנהלת הקניון לא מעוניינים בהגעת קהל שמאפיין את השבתות בקניונים אחרים הפתוחים בשבת, כמו קניון שבעת הכוכבים בהרצליה - קהל המורכב בעיקר ממשפחות עם ילדים. בנוסף, בקניון לא מעוניינים לפגוע ביחסים עם תושבי השכונה, שעלולים לחוש חוסר שביעות רצון מהתגברות התנועה באזור בשבתות. עם זאת, סביר להניח כי בתי העסק בקניון, ובראשם מקדונלדס, ינסו לדרוש כי כל העסקים בו יורשו לפעול בשבתות אם ייפתח לטובת המסעדות החדשות.

פתיחת הקניון למסעדות בשבת לא צפויה לדרוש מהנהלת הקניון ביצוע פעולות התאמה רבות. הקניון מאובטח גם בסופי שבוע, והחניון פועל בשבתות לרווחת תושבי השכונה.

בעל הזיכיון של מסעדת בראסרי רמת אביב, ראובן עובד, אמר בתגובה: "השאלה אם המסעדה תפעל בשבת אינה תלויה בי אלא בהנהלת הקניון".

מקניון רמת אביב נמסר בתגובה כי "הקניון לא פותח את עסקיו בשבת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully