וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רשמית: קידוח תנין 1 הוכרז כתגלית גז טבעי

ליאור זנו

7.2.2012 / 12:07

דלק קידוחים ואבנר מקבוצת דלק של יצחק תשובה הכריזו באופן רשמי כי סימני הגז שהתגלו בקידוח תנין 1 מעידים על תגלית גז. ההכרזה עדיין טעונת אישור משרד התשתיות

יומיים לאחר שהודיעו על סימני גז משמעותיים הנמצאו בקידוח הימי תנין 1, מכריזות דלק קידוחים ואבנר מקבוצת דלק של יצחק תשובה כי מדובר בתגלית גז טבעית (משרד התשתיות יצטרך עדיין לאשר את הקביעה).

במקביל, נובל אנרג'י, השותפה האמריקאית בקידוח, פירסמה אתמול את הערכותיה הראשונות לגבי כמות הגז במאגר - ממוצע כלכלי (mean) של 1.2 TCF (טריליון רגל מעוקבת), כאשר הטווחים נעים בין 0.9 בהסתברות של 75% ל-1.4 TCF בהסתברות של 25%. מדובר באותה הכמות שהוערכה טרם הקידוח.

תנין1 נמצא ברישיון אלון 120 ק"מ צפונית מערבית לחיפה, וצפון מזרחית מתגלית הגז הטבעית לוויתן. המחזיקות ברישיון הן נובל אנרג'י האמריקאית (47%), דלק קידוחים (26.5%) ואבנר (26.5%(. הקידוח בוצע לשכבת הקרקע הידועה בתור "חולות תמר", בעומק (קרקע ומים) של 5,500 מטר.

למרות שתגליות הענק של ישראל מכילות גז טבעי בכמות גדולה הרבה יותר (בתמר קיימים 9 TCF ובלוויתן 17 TCF), ההערכות הן כי אם תפותח התגלית היא תחובר לתשתיות ההולכה הסמוכות של לוויתן ותמר, ולכן תעלה פחות. בהתאם לכך, נובל אנרג'י מסרה לשותפות הישראליות כי להערכתה כמות הגז הטבעי שנתגלתה בקידוח מצדיקה בחינה ואמידה של כמות המשאבים הכוללת של גז טבעי במאגר וכן ביצוע בחינה ואמידה של כמויות הגז הטבעי הניתנות להפקה כלכלית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully