וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי שצנח במהלך היום: עליות קלות באחד העם

שלי אפלברג

7.2.2012 / 16:51

למרות שהמסחר התנהל בירידה רוב היום, נסגרה הבורסה התל אביבית בעליות קלות. ת"א 25 עלה ב-0.06% ות"א 100 עלה ב-0.2%

המסחר בת"א נחתם בעליות קלות לאחר יום תנודתי על רקע הניסיונות לפתור את המשבר ביוון.

מדד ת"א 25 נחתם בעלייה זעירה של 0.06%. ת"א 100 עלה ב-0.2% לרמת, ומדד ת"א בנקים איבד 0.6% מערכו. מדד מניות הנדל"ן ירד ב-0.2%. מדדים שהצליחו במהלך היום להגיע לירידה של 0.7% נסגרו כך שתל בונד 20 השיל מערכו 0.5% תל בונד 40 נסגר בירידה של0.4% ותל בונד 60 עם ירידה של 0.36% מחזור המסחר הסתכם ב-956 מיליון שקל בלבד.

מוקדם יותר, בשעה 14:00, צנחו המדדים בחדות: ת"א 25 איבד כ-1.1%, ומדד הבנקים נסחר בירידות של כ-1.9%. הירידות התמתנו לקראת סוף המסחר כך שבסוף היום חלק מהמדדים סגרו בעליות קלות.

מנהל השקעות בכיר במגדל שוקי הון מסביר את הירידות באג"ח הקונצרניות לאור התקנה החדשה פרי הכנסת המחייבת גופים מוסדיים לשאת בעלות החזקת תעודות הסל. לדבריו, לאור החוק החדש יש לחץ מצד הגופים המוסדיים אשר משחררים תעודות סל.

עוד ציין הבכיר כי מכיוון שלאג"ח של אי.די.בי וקבוצת דלק יש כיום פחות קונים, אזי הם מובילות את הירידות של האג"ח הקונצרניות. לדבריו, מכיוון שלא ידוע אם כלל תעשיות תימכר ומה ייסגר עם ההסדר של דלק נדל"ן - הקונים לא מגיעים. לדעתו אם ייפתרו הבעיות הללו ייתכן ויש שם הזדמנויות. עוד הסביר כי מכיוון שיש לחץ, חלק מהגופים מחכים בצד ולא רוכשים בחזרה את הסחורה דרך קנייה ישירה של ניירות הערך. עוד ציין כי מחזורי המסחר ממשיכים להיות זעומים והסוחרים ממשיכים לשבת על הגדר, במיוחד כאשר מצפים לשביתה במשק מחר אשר תפסיק גם את המסחר ליום אחד בבורסה.

את הירידות במניות הבנקים מסביר הבכיר במגדל כבבואה של השוק והפחד מהמתרחש באירופה. "שהעסק באירופה נראה בסדר אז הם מגיבים בעליות ושגוברים חששות להתפרקות יוון מהגוש מניות הבנקים יורדות".

הפחד מהאיום האירני והשפעתו על השווקים הפיננסים ליווה גם את סקירתו של גורו ההשקעות ריצ'רד ראסל. "ביזנס אינסיידר" ציטט אתמול את ראסל שאמר כי "ישראל חייבת לתקוף השנה את איראן בכדי למנוע ממנה להגיע לאטום, והיא תעשה זאת באמצעות טילים גרעיניים, במה שיהפוך לאירוע שישפיע יותר מכל על השווקים השנה".

יוון בדרך לחדלות פירעון?

בעולם ממשיכים לעקוב אחר הניסיונות לפתור את המשבר ביוון. על פי לוח הזמנים המקורי, מפלגות הקואליציה במדינה היו אמורות להשיג הסכמות על צעדים תקציביים שיאפשרו לקצץ בתקציב ולקבל את חבילת החילוץ השנייה של יוון עד אתמול בשעה 12 בצהריים. לאחר שעת הדד ליין, החליטו קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל ונשיא צרפת ניקולא סרקוזי להעניק ארכה של יום נוסף לראש ממשלת יוון, לוקאס פפדמוס, על מנת לגבש הסכמה בקרב חברי הקואליציה.

לדברי ד"ר מיכאל שראל, ראש אגף כלכלה ומחקר בקבוצת הראל ביטוח ופיננסים, "ככל שהזמן עובר, גובר החשש שהצדדים לא יגיעו להסכמות ושיוון תגיע לחדלות פירעון. ההשפעות של תרחיש כזה על היציבות הפיננסית בגוש היורו ואפילו על יציבות גוש המטבע עצמו עלולות להיות מאד שליליות".

מניות במרכז

מניות קבוצת דלק של יצחק תשובה ואי.די.בי אחזקות של נוחי דנקנר סופגות היום ירידות. לקבוצת דלק, שיורדת ב-2.3%, חוב של 14.2 מיליארד שקל לבעלי האג"ח וחוב נוסף של 9.6 מיליארד שקל לבנקים, ולחברת אי.די.בי, שמנייתה נסחרת כעת בירידה של 1.5%, חוב של 33.9 מיליארד שקל לבעלי אג"ח וחוב של 17.6 מיליארד שקל לבנקים.

תשואת אג"ח י"ח של קבוצת דלק יורדת ב-1.1% ונסחרת בתשואה של 5.8%. אי.די.בי אחזקות אג"ח ד ' נסחר בירידה של 2.8% בתשואה של 14.5%. אי.די.בי פיתוח אג"ח ז' משיל 3.4% עם תשואה של 11.97%. באחרונה החלה אי.די.בי אחזקות במגעים למכירת חברת משאב לידי משפחת לבנת, שותפתה בגרעין השליטה באי.די.בי, בתמורה לכ-2.5 מיליארד שקל. כלכלית ירושלים משילה מערכה 2.1%. לחברה חוב של 6.8 מיליארד שקל לבעלי אג"ח וחוב של 14.4 מיליארד שקל לבנקים.

חברת פריגו פירסמה היום את דו"חותיה לרבעון הפיסקלי השני של 2012. המניה ממשיכה להפתיע את האנליסטים. בהראל פיננסים צפו שהתוצאות יושפעו, בין השאר, מחולשה בתרופות ללא-מרשם במותג פרטי ומשחיקה בהכנסות ממוצרי המזון לתינוקות.

לעומת זאת, בבבית ההשקעות IBI סבורים כי הדו"חות צפויים להיות טובים מאוד ויושפעו מהשקות שהיו במהלך הרבעון והרחבת הפעילות בסין. פריגו צפויה להמשיך וליהנות מחזרתה ההדרגתית והאיטית יחסית של ג'ונסון לשוק ה-OTC. המניה סגרה את המסחר בארה"ב בעלייה של כ-0.4%.

מניית ביוליין נסחרת בירידות של 12% ומתקנת את הזינוק של 20% שחל אמש במניה בוול סטריט ובישראל. החברה הודיעה אתמול כי חתמה על הסכם רישוי עולמי ובלעדי עם החברות Genoscience ו-RFS Pharma עבור פיתוח ומסחור BL-8030, תרופה לטיפול בדלקת כבד (הפטיטיס) מסוג C, הניתנת בבליעה. ההסכם כולל תשלום רישוי ראשוני, תשלומי אבני דרך ותמלוגים לשתי החברות בהתאם להסכמי הרישוי הסטנדרטיים של ביוליין. מניית החברה זינקה גם בישראל ב-20%.

אלוט מטפסת ב-9% על רקע פרסום דו"חותיה. החברה שמפתחת מערכות לניתוח תנועה ברשתות תקשורת סלולריות וקוויות, היכתה את ממוצע תחזיות האנליסטים כאשר הציגה רווח מתואם (Non Gaap, בנטרול השפעת ההטבות הגלומות בהקצאת אופציות לעובדים והפרשות לא תזרימיות) של 4.2 מיליון דולר, כלומר 14 סנט למניה בדילול מלא. ממוצע תחזיות האנליסטים היה לרווח מתואם של 12 סנט למניה.

פרוטרום נסחרת על רקע ההודעה כי רכשה חברה ברזילאית ב-15.7 מיליון דולר. מדובר ברכישה השמינית של החברה ב-12 החודשים האחרונים.

טאואר עולה על רקע הודעתה המשותפת עם קילופאס על זמינותו של מוצר חדש - זיכרון בלתי נדיף לטווח ארוך בטכנולוגיית 0.13 מיקרון של טאואר-ג'אז. המוצר לטענת החברה נותן מענה לשוק המוערך בעשרות מיליוני דולרים.

  • עוד באותו נושא:
  • אחד העם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully