וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההסכם המתגבש ביוון דחף את מדד דאו ג'ונס לרמה הגבוהה מאז 2008

נמרוד הלפרן

7.2.2012 / 23:09

מדד S&P 500 קפץ ביותר מ-7% מתחילת השנה; התשואה על האג"ח בארה"ב על סף 2%

בורסות וול סטריט עלו ומדד דאו ג'ונס נסגר ברמתו הגבוהה ביותר מאז 2008 על רקע דיווחים על התקדמות המגעים לגיבוש הסכם שיבטיח סיוע נוסף ליוון כדי למנוע ממשלתה להגיע לחדלות פירעון.

מדד דאו ג'ונס עלה ב-0.3% ונסגר ברמתו הגבוהה ביותר מאז חודש מאי 2008; מדד S&P 500 טיפס ב-0.2% וגבוה כעת ביותר מ-7% מרמתו בתחילת שנת 2012; מדד נאסד"ק הוסיף 0.1%. שוק האג"ח הממשלתיות בארה"ב נסגר בירידות, והתשואה על האג"ח ל-10 שנים עלתה ב-0.06% לרמה של 1.97%, לאחר שבמהלך המסחר כבר טיפסה ל-1.99%.

יו"ר הבנק הפדרלי בארה"ב, בן ברננקי, שב והעריך היום כי עדיין נותרה בפני שוק העבודה האמריקאי דרך ארוכה בטרם ישוב למצב נורמלי, וקרא לקונגרס לפעול לצמצום הגירעון בתקציב הממשל בטווח הארוך.

"עדיין נותרה בפנינו דרך ארוכה בטרם ניתן יהיה לקבוע כי שוק העבודה האמריקאי שב לפעול באופן נורמלי", אמר ברננקי בעדותו בפני ועדת התקציב של הסנאט. דבריו של ברננקי היו זהים לדברים שאמר בשבוע שעבר בעדותו בפני ועדת התקציב של בית הנבחרים. "מדאיגה במיוחד את הרמה הגבוהה באופן חריג של אבטלה ארוכת טווח".

שיעור האבטלה בארה"ב ירד במפתיע בינואר לרמה של 8.3%, לפי נתונים שפירסם משרד העבודה האמריקאי ביום שישי האחרון. עם זאת, בדבריו היום לא אותת ברננקי על שינוי כלשהו בהערכתו את מצב שוק העבודה, והוא כלל לא התייחס לנתוני התעסוקה שפורסמו ביום שישי.

"במהלך השנתיים וחצי האחרונות, כלכלת ארה"ב החלה להתאושש בהדרגה מהמיתון העמוק האחרון ששקעה בו", אמר היום ברננקי. "למרות שבהחלט נרשם שיפור בתנאים לאורך תקופה זו, קצב ההתאוששות איטי באופן מסתכל, במיוחד מנקודת מבטם של מיליוני עובדים שממשיכים להיות מובטלים או נאלצים לעבוד בהיקף משרה קטן משהיו רוצים", הוסיף.
בה בעת, עונת הדו"חות הרבעוניים בוול סטריט נמשכת, ובין החברות שדיווחו על תוצאותיהן היום או צפויות לפרסם דו"חות בהמשך היום נמנות ענקית המשקאות הקלים קוקה קולה, חברת המדיה דיסני ובארנס אנד נובל, רשת חנויות הספרים הגדולה בארה"ב.

קוקה קולה, יצרנית המשקאות הקלים הגדולה בעולם, דיווחה היום על רווח רבעוני של 72 סנט למניה ועל הכנסות 11.04 מיליארד דולר. בניכוי סעיפים חד פעמיים רשמה החברה רווח של 79 סנט למניה - מעל לתחזיות האנליסטים.

מגעים קדחתניים ביוון

מצדו השני של האוקיינוס האטלנטי, באירופה, דיווחה סוכנות הידיעות דאו ג'ונס כי גורמים בממשלת יוון מגבשים מסמך שיוצג לראשי שלוש המפלגות השותפות בקואליציה של ראש ממשלת יוון, לוקאס פפדמוס, אשר כולל את פרטי תוכנית החילוץ השנייה שתקבל יוון בהיקף של 130 מיליארד יורו (170 מיליארד דולר). ראשי שלוש מפלגות הקואליציה צפויים להיפגש עם פפדמוס כדי לסכם באופן סופי את פרטי התוכנית וצעדי הצנע הנדרשים לאישורה.

איגודי העובדים ביוון פתחו היום בשביתה כללית במחאה על הצנע ועל קיצוצי המשרות, בעוד שרי הממשלה ממשיכים במגעים הקדחתניים להגיע להכרעה הן מול הנושים הפרטיים והן על שורת הקיצוצים הנדרשים בתקציב. השביתה תשתק את שירותי הממשלה, בתי המשפט, בתי הספר וחלק משירותי התחבורה והבנקים. שירותי התחבורה באתונה יפעלו במהלך היום באופן חלקי על מנת להביא את המפגינים למרכז העיר. "מה שמתרחש עכשיו זה לא משא ומתן", אמר נשיא איגוד GSEE, יאניס פנוגופולוס. "זוהי סחיטה גסה וצינית נגד ציבור שלם".

מנהיגי אירופה הגבירו אתמול את הלחץ על יוון, וקנצלרית גרמניה אנגלה מרקל אמרה כי "זמנה של יוון אוזל". ראש ממשלת יוון, לוקאס פפדמוס, ומנהיגי המפלגות אמנם הסכימו על קיצוצים נוספים בשווי של 1.5% מהתמ"ג השנה, אך עליהם עדיין להגיע להסכמה לגבי כמה צעדים שדורשים נושיה של יוון. הממשלה היוונית צריכה להסכים על אמצעים פיסקליים בשווי 600 מיליון יורו עבור 2012, אמרו אתמול נציגי הממשלה לכתבים באתונה.

"הסבלנות של שאר אירופה ליוון הולכת ואוזלת", אמר האסטרטג הראשי מורטן קונגשאוג מדנסק בנק. "חדלות פירעון של יוון תגרום לתיקון של 5%-10% בשוקי המניות באירופה, ותיקון שיהיה כנראה בשיעור נמוך ממחצית מכך בארה"ב, ולא יותר מכך", הוסיף.

מניות ישראליות במרכז

חברת פריגו פירסמה היום את דו"חותיה לרבעון האחרון של 2011. היצרנית הגדולה בארה"ב של תרופות ללא מרשם רופא במותג פרטי הרוויחה 100 מיליון דולר ברבעון הרביעי של 2011, עלייה של 11% בהשוואה לרבעון המקביל. ב-20111 פריגו הרוויחה 1.2 דולר למניה על בסיס Non Gaap, כלומר בנטרול הטבות הגלומות בתוכניות האופציות לעובדים ומנהלים והפרשות חד פעמיות ולא תזרימיות. בכך עקפה פריגו את ממוצע תחזיות האנליסטים לרווח מתואם של 1.15 דולר למניה. פריגו עידכנה כלפי מעלה את הרף התחתון של תחזית הרווח בשנה הפיסקלית 2012 שמסתיימת ביוני 2012. פריגו צופה עתה שהרווח למניה ינוע בין 4.70 עד 4.80 דולר למניה, בעוד שעד כה העריכה שהרווח יהיה 4.65 עד 4.80 דולר.

אלוט, שמטפסת בתל אביב ב-5%, פירסמה היום את תוצאותיה לשנת 2011. החברה שמפתחת מערכות לניתוח תנועה ברשתות תקשורת סלולריות וקוויות היכתה את ממוצע תחזיות האנליסטים, כאשר הציגה רווח מתואם (Non Gaap, בנטרול השפעת ההטבות הגלומות בהקצאת אופציות לעובדים והפרשות לא תזרימיות) של 4.2 מיליון דולר, כלומר 14 סנט למניה בדילול מלא. ממוצע תחזיות האנליסטים היה לרווח מתואם של 12 סנט למניה.

  • עוד באותו נושא:
  • וול סטריט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully