וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרד התחבורה יפקח על קנסות הרכבת הקלה

דניאל שמיל

8.2.2012 / 8:31

בכוונת משרד התחבורה להקים ועדה שתטפל בתלונות נגד מנגנון הקנסות של הרכבת הקלה. לאחרונה התקבלו תלונות רבות על התנהלות לקויה של פקחי הרכבת ועל קנסות שרירותיים

משרד התחבורה מתערב במנגנון הקנסות של הרכבת הקלה בירושלים בעקבות ריבוי תלונות מצד הנוסעים. ל-TheMarker נודע כי בכוונת המשרד להקים ועדה שתטפל בתלונות הציבור נגד מנגנון הקנסות שמפעילה זכיינית הפרויקט, קבוצת סיטיפס. כמו כן, תעסוק הוועדה גם בתלונות שיופנו נגד ועדת הערר שמפעילה סיטיפס על הקנסות שקבעה בעצמה. במשרד התחבורה שקלו להוציא את ועדת הערר מידי סיטיפס, ואולם מיקומה נקבע בתנאי הזיכיון של הפרויקט.

הסיבה למהלך היא ריבוי תלונות שהתקבלו באחרונה על קנסות שרירותיים שהוטלו על נוסעים או על חיילים בטענה שלא החזיקו בכרטיס נסיעה תקף, או תלונות על התנהלות לקויה מצד הפקחים.

בתוך כך, נודע כי הרכבת הקלה סובלת עדיין מפיגורים בלוחות הזמנים. למרות העלאת מספר הרכבות שנעות על המסילה ל-18 והרחבת מספר הנסיעות מ-105 ל-117, מצא צוות בדיקה מטעם משרד התחבורה ועיריית ירושלים כי כ-30% מהרכבות עדיין מגיעות ליעדיהן באיחור. זאת, כשסיטיפס מבקשת במקביל מהמדינה לאשר לה להגדיל את מספר הרכבות המופעלות ל-21. משרד התחבורה ממתין בינתיים לשיפור השירות ברכבת, ובעקבות זאת מתעכבת גם הפעימה הצפונית של הרפורמה בתחבורה הציבורית (לאחר הפעימה שנערכה לפני כחודש בדרום-מערב העיר).

מסיטיפס נמסר בתגובה: "הליקויים בקנסות נוצרו כתוצאה מכך שחברות האוטובוסים לא סינכרנו את מערכות הכרטוס בהתאם להנחיות משרד התחבורה. סיטיפס פנתה למשרד כבר לפני חודשים, אך הבעיה לא נפתרה. בנוגע לטענות האיחורים, אנו לא מכירים את הסקר המדגמי הידני שנעשה על ידי משרד התחבורה. מנתוני סיטיפס עולה כי בינואר היקף העמידה בזמנים היה כ-88%".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully