וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שמחון: "אחתום על צו להשוואת תנאי עובדי הקבלן"

ענת שלו

8.2.2012 / 9:18

שר התמ"ת שלום שמחון התנה את הוצאת הצו להשוואת תנאי עובדי הקבלן בהבטחת ההסתדרות לסיים את השביתה. עיני: "אם תגיע הסכמת ראש הממשלה - השביתה תיפסק"

בדרך לסיום השביתה? שר התמ"ת, שלום שמחון, הודיע הבוקר (רביעי) לשר האוצר, יובל שטייניץ, ולראש הממשלה, בנימין נתניהו, כי יפתח בהליכים החוקיים לקראת הוצאת צו הרחבה להסכם הקיבוצי שייחתם בין ההסתדרות למעסיקים לשם שיפור והשוואת תנאי עובדי הקבלן למקביליהם בארגונים. "יש חשיבות רבה להשוות את התנאים ולהבטיח כי עובדי הקבלן יזכו לכל התנאים הסוציאליים שמקבלים העובדים המועסקים בארגונים", אמר שמחון. עם זאת התנה שמחון את מהלך זה בהבטחה להפסקת השביתה.

יו"ר ההסתדרות, עופר עיני, תלה את היענות הארגון לדרישות שמחון בהסכמת ראש הממשלה. עיני אמר בתגובה כי "נוכח התנגדותו הנחרצת של שר האוצר לצו ההרחבה להסכם שגיבשה ההסתדרות עם המעסיקים, הרי שדרושה הסכמתו העקרונית של ראש הממשלה כלפי הציבור להוצאת צו הרחבה לכלל המשק, והסכמה זו טרם נשמעה עדיין. אם תגיע הסכמת ראש הממשלה, השביתה תיפסק".

הבוקר בשעה 6:00 החלה השביתה הכללית במשק לאחר שמגעים הליליים בין שטייניץ לעיני נכשלו. לנמל התעופה בן גוריון, השובת עד הצהריים, באו פעילים חברתיים והפגינו למען זכויות העובדים. במקביל, הודיעו המעסיקים הפרטיים וההסתדרות כי חלה התקדמות לקראת חתימה על הסכם להעסקה ישירה של רבים מעובדי הקבלן המועסקים במגזר הפרטי. המגעים בין הצדדים יימשכו היום בשעה 14:00, בתיווכה של נשיאת בית הדין הארצי לעבודה בירושלים, השופטת נילי ארד.

על פי פרטי ההסכם שהתגבש לפנות בוקר בין המעסיקים להסתדרות, ייקלטו כעובדים מן המניין עובדי קבלן מקצועיים שאינם מוגדרים נותני שירותים, לצד עובדי ניקיון ועובדים במקצועות המקבילים לעובדים קבועים, ותנאיהם יושוו לאלה של עובדים שכירים. גם עובדי הקבלן שלא יעברו להעסקה ישירה אמורים לזכות להשוואת תנאים לאלה של העובדים הקבועים. על פי הערכת ההסתדרות, מדובר בעשרות אלפי עובדים.

עוד על השביתה:

נכשלו המגעים - החלה השביתה הכללית במשק
עיני: "השביתה - הנשק של העובדים"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully