וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקר מנהלים: "מחירי הנדל"ן ימשיכו לרדת"

רם עוזרי

8.2.2012 / 13:22

40% מ-300 המנהלים הבכירים שהשתתפו בסקר שערך מכון ציגלמן העריכו כי מחירי הנדל"ן ירדו. רוב המנהלים גם סברו כי הממשלה תאמץ את מסקנות ועדת טרכטנברג

יום לאחר שבנק ישראל פרסם את סקר החברות שלו לרבעון הרביעי של 2011, מפרסם היום מכון ציגלמן את תוצאות סקר המנהלים שלו הכולל את הערכותיהם של 300 מנהלים בכירים במשק. הסקר נערך בתחילת השבוע והוא נותן מידע על הערכותיהם העדכניות של המנהלים בנושאים מרכזיים במשק הישראלי

מחירי הנדל"ן צפויים להמשיך לרדת

41% מהמנהלים שהשתתפו בסקר העריכו כי מחירי הנדל"ן יוסיפו לרדת גם בחצי השנה הקרובה, 49% מהם העריכו שהמחירים יישארו ללא שינוי ו-10% צופים כי המחירים יעלו דווקא. בסקרים של שני הרבעונים הקודמים היה שיעור המנהלים שצפו עלייה בשוק הנדל"ן גבוה מעט יותר ברמה של 48%-49%..

קצב הצמיחה ישאר ברמתו בהוכחית

עוד עולה מהסקר כי בכל הנוגע לשיעורי הצמיחה של התוצר חלה ירידה קלה בפסימיות המנהלים. שני שליש מהמשתתפים בסקר העריעו שקצב השינוי בתמ"ג ישאר ברמתו הנוכחית. 19% מהם חוזים דעיכה בקצב צמיחת התמ"ג לעומת 21% בסקר הקודם ואילו 16% צופים האצה בצמיחה אל מול 13% בסקר שנערך לפני שלושה חודשים.

"רמת התוצר במשק צפויה להתייצב. בתקופה הקרובה צפוי קיפאון בשווקי הייצוא, כאשר מנוע הצמיחה של המשק עשוי לבוא מסיפוק ביקושים מקומיים של צריכה פרטית", אומר רו"ח אהוד ציגלמן, מבעלי פירמת הייעוץ העסקי מכון ציגלמן. "כדי להשיג מטרה זו על הממשלה לתמוך בחיזוק כוח הקניה של השקל".

שוק התעסוקה לא ישתנה

תחום נוסף בו עוסק הסקר הוא שוק התעסוקה, כאשר המנהלים מתבקשים לחשוף את כוונותיהם בכל הנוגע להעסקת ופיטורי עובדים. הנתונים בתחום זה חוזרים להיות חיוביים כאשר 18.5% מהמנהלים הצהירו כי הם צופים גידול במספר העובדים ו-13.8% הצהירו על כוונה להקטינו. 67.6% מהמנהלים שרואיינו לא צופים שינוי במספר העובדים בארגונם בחצי השנה הקרובה.

רו"ח ציגלמן לא רואה בכך עדות לעצמת המשק, אלא רק לרמות השכר היחסיות של העובדים: "לעסקים במשק יש צורך בעובדים אותם ניתן להשיג, לאור ריבויים, בעלות יחסית נמוכה. העובדים שעומדים מול עלות מחיה גבוהה, מיסוי עקיף גבוה, וכוח קניה חלש למטבע המקומי, נדרשים לקחת כל עבודה, לעיתים גם תוך פגיעה בשמירה על מיומנותם המקצועית".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

אימוץ המלצות ועדת טרכטנברג

בסקר הנוכחי נוספה שאלה בנוגע להערכות המנהלים לגבי אימוץ המלצות ועדת טרכטנברג על ידי הממשלה. 74% מהמנהלים ניצלו את האפשרות שניתנה להם להעריך כי הממשלה תאמץ את המסקנות באופן חלקי. 23% היו אמיצים והצהירו שהממשלה לא תאמץ את ההמלצות, למרות שחלק לא קטן מהן כבר אומץ ורק נדרש ליישום. רק 2.8% מהמנהלים צופים שאימוץ ההמלצות יהיה מלא כפי שראש הממשלה הצהיר.

"נראה שמקח וממכר פוליטיים צפויים לסרס המלצות שהיו קשורות בשילוב חרדים בשוק העבודה, או בהשגת שוויוניות גדולה יותר בחלוקת משאבי המדינה", אומר ציגלמן. "כל זאת עוד מבלי להתייחס להיעדר ההתייחסות בדוח טרכטנברג למדיניות בנק ישראל, שיתכן והביאה להגדלה משמעותית של אי-השיוויון במשק"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully