וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עובדי תנובה מאיימים בשביתה; "בעלי המניות רוחצים בג'קוזי של דבש"

חיים ביאור

8.2.2012 / 19:46

העובדים דורשים תוספת שכר של 10%, להעביר מיידית את מאות עובדי הקבלן למעמד של עובדים שהעסקתם ישירה ובונוס בגובה משכורת חודשית אחת: "מחאת הקוטג' תחוויר מול המאבק"

עובדי תנובה מאיימים בשביתה שתשתק את ייצור החלב ומוצריו ואת הפצתם, לאחר שהתפוצץ המשא ומתן שהם מנהלים על הסכם שכר חדש. היום דרש ועד העובדים מההסתדרות שתכריז על סכסוך עבודה בחברה.

"תוקפו של הסכם השכר הקודם פג בתחילת הקיץ האחרון, בעיצומו של משבר הקוטג' והמחאה החברתית", אמר יו"ר ועד עובדי תנובה, אחיאב שמחי. לדבריו, מתוך גישה אחראית החליט הוועד שלא להפר את השקט התעשייתי ונמנע מלהעלות דרישות כספיות, כדי לאפשר לחברה המשך תפקוד שוטף ולסייע לה לצלוח את המשבר עם הלקוחות ולעמוד בהצלחה בפני החרם הצרכני שהתפתח.

"האחריות שהפגינו 7,000 העובדים אינה עושה רושם על בעלי החברה והדירקטוריון", טוען שמחי. לדבריו, כעת, תשעה חודשים ממועד סיום תוקפו של הסכם השכר הקיבוצי האחרון, הנחה יו"ר הדירקטוריון של תנובה, שלמה רודב, לקיים משא ומתן עם הוועד "שתוצאתו תהיה מתן פירורים לעובדים", תוך התעלמות מרווחיות החברה.

"רק לפני חודש התבשרנו שתנובה תחלק דיווידנד של 380 מיליון שקל, המשלים חלוקת דיווידנד קודמת לסכום מצטבר של 2.15 מיליארד שקל", אומר שמחי. "זו תוצאה של תרומת העובדים. לא נסכים שבעלי המניות ישתכשכו להם בג'קוזי של חלב ודבש, בעוד הדירקטוריון מטיף מוסר ומקונן על היעדר יכולת לתגמל את העובדים באופן ראוי. לא נעמוד בצד כדי לראות כיצד בעלי המניות חולבים את הפרה תנובה. בעל מניות שאינו יודע שובע ימצא את עצמו מול מאבק העובדים, שמחאת הקוטג' של הצרכנים תחוויר מולו".

במו”מ שמנהל הוועד עם הנהלת תנובה, בליווי משרד עוה"ד בני כהן, דורש הוועד תוספת שכר של 10%, ותשלום של בונוס לכל עובד במועד חתימת הסכם השכר החדש, בגובה משכורת חודשית אחת בממוצע (בהתאם לוותק). כן דורש הוועד להעביר מיידית את מאות עובדי הקבלן המועסקים בתנובה, בעיקר בתפקידי מנקים ועוזרי נהגים, למעמד של עובדים שהעסקתם ישירה.

בתגובה מסרה הנהלת תנובה: "איננו מנהלים את יחסי העבודה בחברה באמצעות התקשורת".

  • עוד באותו נושא:
  • תנובה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully