וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פיירברג נגד נתניהו: "הקפא מיידית את הקריטריונים לדיור בר השגה"

נמרוד בוסו

8.2.2012 / 21:17

במכתב חריף שנשלח היום לראש הממשלה מבקרים שישה ראשי ערים את התנהלות הממשלה בנושא קביעת הקריטריונים לדיור בר השגה

שישה ראשי ערים שלחו היום (שלישי) לראש הממשלה בנימין נתניהו מכתב חריף, ובו הם דורשים כי יפעל בשיתוף עמם להכנסת שינויים בקריטריונים עבור דיור בר השגה, אשר אושרו לאחרונה בממשלה. אם לא כן, לא ישתפו העיריות בראשותם פעולה עם הפרויקטים לדיור בר השגה שתבקש המדינה לקדם בשטחן. "הותרת הקריטריונים על כנם, משמעותה המשך המאבק הציבורי הלגיטימי שלנו למנוע מימושם של קריטריונים לקויים אלה בשטח", כתבו ה-6 והוסיפו כי "דרישתנו הקונקרטית היא להקפיא מיידית את הקריטריונים החדשים ולקיים דיון דחוף במגמה לתקנם ולשפרם".

בין שמות ראשי הערים החתומים על המכתב בולט במיוחד שמה של ראש עיריית נתניה מרים פיירברג. כזכור, היתה פיירברג אחת מראשי הערים אשר סרבו להשתתף לפני מספר שבועות בשביתת הרשויות המקומיות בטענה כי זו מונעת מאינטרסים פוליטיים. כעת היא יוצאת למאבק חזיתי בממשלה, יחד עם ראש עיריית רעננה נחום חופרי, ראש עיריית ראשון לציון דב צור, ראש עיריית ראש העין משה סיני, ראש עיריית יבנה צבי גוב ארי וראש עיריית יוקנעם סימון אלפסי, החתומים כולם על המכתב.

ראשי הערים ביקרו את ראש הממשלה על כך שהליך קביעת הקריטריונים נעשה בניתוק ותוך התעלמות מרצונותיהן של הרשויות המקומיות וכתבו כי "הקריטריונים אינם עולים בקנה אחד עם עקרונות ועדת טרכטנברג... פרופ' טרכטנברג עצמו משקף עובדה זו בהתבטאויותיו אחרונות בנושא, בדגש על התוספת המיורת של קריטריון שנות נישואין, והיעדר קריטריון מכריע של מיצוי כושר השתכרות".

מוקדם יותר היום, ביקר גם ראש עיריית חדרה חיים אביטן את הממשלה בנושא, בדברים שנשא בכנס התאגידים העירוניים באילת: "הממשלה טועה בגדול כשהיא מבקשת מכל הרשויות לקדם דיור בר השגה, ללא התחשבות בצרכים השונים של כל רשות. צריך ליצור מערכת משולבת שבה כל ראש רשות יקדם את התכניות המתאימות לאותה עיר' בתיאום עם הממשלה והוועדות המחוזיות", אמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully