וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההסדר עם יוון נחשף: שכר המינימום יופחת ב-20%; חברות ממשלתיות יופרטו

סוכנויות הידיעות

8.2.2012 / 22:36

טיוטה של ההסכם בין ממשלת יוון לקרן המטבע והאיחוד האירופי נחשפה: בין החברות שיופרטו - מפעילת בתי הזיקוק הגדולה במדינה וחברות התשתיות

ממשלת יוון מתכננת למכור החזקות בשש חברות גדלות, בהן חברת הלניק פטרוליום - מפעילת בתי הזיקוק הגדולה במדינה - במחצית הראשונה של השנה, ושבה והתחייבה להמשיך למכור נכסי מדינה במטרה לגייס 50 מיליארד יורו - כך עולה מטיוטה של הסכם המימון מחדש של חובות יוון בין ממשלת יוון לאיחוד האירופי וקרן המטבע הבינ"ל (IMF), שפירסמה סוכנות הידיעות בלומברג.

עוד עולה מהטיוטה כי ממשלת יוון תתחייב לקיצוצים קבועים בהוצאותיה, ובכלל זה הורדת תשלומי הפנסיה והורדת שכר המינימום ב-20%. "כדי להשיב את הצמיחה וכושר התחרות, נזרז את יישום הרפורמות המבניות העמוקות בשוקי העבודה, הייצור והשירותים", נאמר במכתב כוונות המיועד לראש קרן המטבע הבינלאומית, כריסטין לגארד, שהגיע לידי בלומברג. המכתב, אשר צורף לטיוטה בת 43 עמודים של ההסכם וכתוב ביוונית, חתום על ידי ראש ממשלת יוון, לוקאס פפדמוס, שר האוצר של יוון, אוונגלוס וניזלוס, ונגיד הבנק המרכזי של יוון, יורגוס פרובופולוס.

החברות הנוספות שבהן תמכור הממשלה החזקות הן חברות שירותי המים והביוב של אתונה וסלוניקי, חברת הגז הממשלתית Depa, וכן חברות Opap, Desfa וחברות נוספות. במחצית השנייה של השנה תערוך יוון מכרזים למכירת זיכיונות להפעלת נמלים ושדות תעופה וכן של חברת הכבישים המהירים הלאומית Egnatia Odos, לפי הטיוטה שהגיעה לידי בלומברג.

שרי האוצר של מדינות גוש היורו צפויים להיפגש מחר בערב בבריסל, לפי הודעה שפורסמה היום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully