וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנהל מחלקה התראיין בנושא שעון העבודה - וננזף

רוני לינדר-גנץ

9.2.2012 / 8:24

ראש המחלקה לכירורגיה פלסטית בבית החולים רמב"ם התראיין לגלי צה"ל בנושא שעון הנוכחות וננזף על ידי מנכ"ל בית החולים רפי ביאר. "הוא ידע על הדרישה אך התעלם ממנה"

הסלמה במאבק בין הרופאים למנהלים בנושא החתמת שעון הנוכחות. ל-TheMarker נודע כי שלשום נזף מנכ"ל רמב"ם, פרופ' רפי ביאר, באופן חסר תקדים, בפרופ' יהודה אולמן, ראש המחלקה לכירורגיה פלסטית בבית החולים ואחד מראשי ארב"ל (ארגון רופאי בתי החולים), לאחר שהרופא הפר, לכאורה, הנחייה של ביאר והתראיין לגלי צה"ל בנושא שעון הנוכחות.

בעקבות הנזיפה שנרשמה בתיקו האישי של פרופ' אולמן, שיגר ועד הרופאים של בית החולים מכתב לביאר שבו נטען כי הנזיפה נעשתה בניגוד לכללים המקובלים, הכוללים בין השאר שימוע וכי אם לא תבוטל - ינקוט הוועד צעדים. בנוסף שיגר גם עורך דינו של אולמן, אדם פיש, מכתב ברוח דומה לביאר.

הנהלת רמב"ם, כמו הנהלות בתי חולים נוספות, מפגינה קו תקיף כלפי רופאים שמסרבים להחתים שעון נוכחות החל בתחילת החודש. בתחילת השבוע השתתף ביאר בכנס של רופאי רמב"ם והבהיר להם שוב כי הם נדרשים למלא אחר הוראות ההסכם ולהחתים שעון נוכחות. באותה הזדמנות הדגיש ביאר כי הוא אוסר על הרופאים להתראיין באמצעי התקשורת ללא אישור של ההנהלה או דוברות בית החולים, הוראה שאולמן הפר לכאורה.

"הוועד אצלנו נוקט עמדה ברורה נגד שעון הנוכחות", אומר ביאר. "אך העמדה של הנהלת בית החולים היא חד-משמעית בעד השעון, ומספר הרופאים שמחתימים כרטיס עולה. בשיחה הבהרתי לרופאים שזה בכלל לא לשיקול דעתם - זו חובתם לחתום".

לדברי ביאר, "בין השאר הבהרתי לעובדי בית החולים שאין ראיונות בתקשורת ללא אישור מהנהלת בית החולים או הדוברות כמוקבל - אף שבדרך כלל אנחנו מאשרים".

בנוגע לנזיפה באולמן אומר ביאר כי "אני רואה בחומרה שמנהל במערכת לא נשמע להוראה של ההנהלה שאליה הוא כפוף, כפי שהוא מצפה שהכפופים אליו לא ינקטו צעד כזה. אין כאן סתימת פיות אלא רק דרישה לקבל אישור מראש לפני ראיונות. הוא ידע על הדרישה אך התעלם ממנה".

מפרופ' אולמן לא נמסרה תגובה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully