וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אין הסדר ביוון: שר האוצר נסע לבריסל בידיים ריקות

9.2.2012 / 9:14

לפי גורמים ביוון הצליחו מנהיגי המדינה להגיע להסכמה לגבי 90% מהנושאים במסגרת הניסיונות לגבש הסדר לקיצוצים נרחבים במשק. שר האוצר היווני ייפגש עם עמיתיו האירופיים

שר האוצר של יוון אוונגלוס וניזלוס יצא הבוקר (חמישי) לבריסל, שם ייפגש עם שרי האוצר של האיחוד ויציג בפניהם את ההתקדמות בדרך לגיבוש עסקת חילוץ למדינתו ממשבר החובות אליו נקלעה. למרות תקוותו של וניזלוס להציג בפני עמיתיו הסדר מוכן להנהגת תכנית צנע ביוון – הסתיים המשא ומתן בין שלושת המפלגות שבשלטון ללא תוצאות סופיות ו-וניזלוס מגיע לבריסל ללא הסדר חתום.

על פי גורמים בכירים ביוון, הצליחו הצדדים לגבש כ-90% מההסדר. גורמים במפלגה הסוציאליסטית אמרו כי מחלוקת בנוגע לרפורמה בפנסיה מנעה גיבוש ההסדר הסופי.

אתמול פורסמה טיוטה של הסכם המימון לפיה ממשלת יוון מתכננת למכור החזקות בשש חברות גדלות, בהן חברת הלניק פטרוליום - מפעילת בתי הזיקוק הגדולה במדינה - במחצית הראשונה של השנה, ושבה והתחייבה להמשיך למכור נכסי מדינה במטרה לגייס 50 מיליארד יורו. עוד עולה מהטיוטה שפירסמה סוכנות הידיעות בלומברג כי ממשלת יוון תתחייב לקיצוצים קבועים בהוצאותיה, ובכלל זה הורדת תשלומי הפנסיה והורדת שכר המינימום ב-20%.

"כדי להשיב את הצמיחה וכושר התחרות, נזרז את יישום הרפורמות המבניות העמוקות בשוקי העבודה, הייצור והשירותים", נאמר במכתב כוונות המיועד לראש קרן המטבע הבינלאומית, כריסטין לגארד, שהגיע לידי סוכנות הידיעות בלומברג. המכתב, אשר צורף לטיוטה בת 43 עמודים של ההסכם וכתוב ביוונית, חתום על ידי ראש ממשלת יוון, לוקאס פפדמוס, שר האוצר של יוון, אוונגלוס וניזלוס, ונגיד הבנק המרכזי של יוון, יורגוס פרובופולוס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully