וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שכרו של מארק צוקרברג: 500,000 דולר לשנה

9.2.2012 / 10:58

לפי מסמכים שהגישה פייסבוק לרשות ניירות ערך בארה"ב כתיקון לתשקיף שהגישה בשבוע שעבר ייקבלו בכירי החברה, כולל המנכ"ל מארק צוקרברג בונוסים בגובה של עד 45% משכר הבסיס

בכירי פייסבוק, כולל המנכ"ל מארק צוקרברג, זכאים לקבל פעמיים בשנה בונוס בגובה של עד 45% משכר הבסיס והכנסות נוספות, כך לפי מסמכים שהגישה החברה אתמול לרשות ני"ע בארה"ב (SEC) כתיקון לתשקיף הראשוני שהגישה בשבוע שעבר.

לפי המסמכים, צוקרברג בן ה-27 יקבל שכר בסיס של 500 אלף דולר בשנה. הבונוס של צוקרברג - עד 45% - יהיה תלוי בביצועים. שריל סנדברג, סמנכ"לית התפעול של פייסבוק, תקבל שכר בסיס של 300 אלף דולר, וכך גם סמנכ"ל הכספים של החברה, דיוויד אברסמן. מייק שרופפר, סגן נשיא החברה להנדסה, יקבל שכר בסיס של 275 אלף דולר. גם הבונוסים של שלושת הבכירים הללו יהיו עד 45%.

בכיר נוסף בפייסבוק, סגן הנשיא והיועץ המשפטי תיאודור אוליוט, יקבל שכר בסיס של 275 אלף דולר, לפי המסמכים. הוא יקבל בונוס של 400 אלף דולר לחמש שנים, כמו גם מניות ואופציות למניות.

עם זאת, רוב ההכנסות של צוקרברג והבכירים האחרים עדיין יהיו מהמניות בפייסבוק שבהן הם מחזיקים. בשבוע שעבר הגישה פייסבוק מסמכים ראשוניים לקראת הנפקה ראשונה לציבור (IPO) בוול סטריט, שבה היא מבקשת לגייס 5 מיליארד דולר. ההערכות הן כי ההנפקה עשויה להעריך את פייסבוק בשווי של עד 100 מיליארד דולר.

מאט וורד, עורך דין לענייני שכר מסן פרנסיסקו אמר כי הוא מופתע מכך שהסכמי השכר של צוקרברג וסנדברג אינם כוללים "מצנחי זהב" מנופחים למקרה שאחד מהם ייאלץ לעזוב את החברה. "אלה שניים מההסכמים הידידותיים ביותר לבעלי המניות שראיתי זה זמן רב", אמר וורד לעיתון "סן חוזה מרקורי ניוז".

במסמכים נחשפו פרטים נוספים לגבי הוצאותיה של פייסבוק, בהם דמי שכירות חודשיים בסך מיליון דולר שמשלמת החברה על הקמפוס שלה במנלו פארק, ששטחו 230 דונם. המתחם, אליו עברה פייסבוק לאחרונה מפאלו אלטו, שימש בעבר את סאן מיקרוסיסטמס שנמכרה לאורקל.

כמו כן, סיפקה פייסבוק במסמכים פרטים לגבי שיתוף הפעולה שלה עם מפתחת המשחקים זינגה, שהיתה אחראית ל-12% מהכנסותיה של פייסבוק בשנה שעברה. לפי המסמכים, פייסבוק מחזיקה בזכויות בלעדיות להפצת חלק מהמשחקים הפופולריים של זינגה. פייסבוק, מצדה, התחייבה לא לפתח פלטפורמת משחקים משלה, אך היא ממשיכה להציע למשתמשיה גישה למשחקים של חברות אחרות ואף הודיעה לאחרונה על כוונתה להכניס לפייסבוק את המשחק הפופולרי "אנגרי בירדס" של חברת רוביו הפינית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully