וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מילואימניק - איפה תקבל את מלוא הכסף?

הילה ויסברג

9.2.2012 / 12:33

מסקר שערכה חברת עוקץ מערכות עולה כי בענף ההיי טק והמסחר משלמים המעסיקים את מלוא התמלוגים המגיעים לעובדיהם המשרתים במילואים. בענפים אחרים התמונה פחות ורודה

היכן הכי כדאי למילואימניקים לעבוד כדי לקבל את מלא התגמולים מהמעסיק - עם כמה שפחות התעסקות מצדו? מסקר שערכה חברת עוקץ מערכות בקרב 274 עסקים (בהם כ-10,000 עובדים) עולה שתחום ההיי-טק והפיננסים וגם ענף המסחר הם בחירה טובה.

בתחומים אלה הגישו המעסיקים את הבקשה לתגמולי מילואים בשם העובדים, כשהמשמעות היא שהעובדים קיבלו את התגמולים מבלי שהיו צריכים לבצע את התהליך מול הביטוח הלאומי בעצמם.

מהסקר עולה כי בענף האבטחה רבע מהעובדים נאלצים לגרור עצמם במסדרונות הביטוח הלאומי, על מנת לקבל את התשלום. כ-15% בקירוב מעובדי תעשיית המתכת נאלצים לעשות זאת בכוחות עצמם וכך גם עובדי תעשיית המזון - כ-20% בקירוב אשר נדרשים לכך.

מילואימניקים. TheMarker
מילואימניקים/TheMarker

עוד עולה מהסקר כי לא תמיד המעסקים משלמים את מלא התגמולים לעובד. כך למשל לא משלמים את רכיב השעות הנוספות או שבמקרים שבהם העובדים משתכרים פחות מהשכר המינימלי לחישוב תגמולי מילואים (5,692 שקל בחודש ו-189.72 שקל ליום, ה"ו) - המעסיק שומר את ההפרש בכיסו.

לפי הסקר, בהיי-טק ובפיננסים משלמים את מלוא התגמולים בשיעורים גבוהים (יותר מ-90%), אבל במסחר ובתעשיית המתכת ותעשיית המזון יש נטייה לא לשלם כפי שנדרש (בשיעורים שנעים בין 50% ל-70% במסחר) כשבאבטחה ובהסעדה לא משלמים את מלוא התגמולים בשיעורים גבוהים מאוד - בין 80% ל-90%.

"נתקלנו בהרבה מקרים שבהם המעסיקים מעבירים, במקרה הטוב לעובד שכר רגיל ולא מעבירים את מלוא התגמול המגיע לעובד", מציין עמי ברגמן, מנכ"ל משותף בחברת עוקץ מערכות.

על פי החוק, התגמול הכספי בגין שירות מילואים, מחושב על בסיס השכר הממוצע בשלושת החודשים שקדמו לחודש היציאה למילואים, כשבתוך השכר הזה, כלולות גם השעות הנוספות.

ברגמן אמר כי "מנתוני המחקר עולה, כי מעסיקים רבים לא מצרפים את ערך השעות הנוספות לשכר המדווח ולכן יש משרתי המילואים שלא מקבלים את כל התגמולים שמגיעים להם".

מילואימניקים. TheMarker
מילואימניקים/TheMarker

לפי חוק הביטוח הלאומי מעסיק שחלה עליו החובה לשלם לעובד תגמולי המילואים, ישלם לעובד שיצא למילואים, במועד תשלום המשכורת, תשלום על חשבון תגמולי המילואים בסך השווה לשכר שהעובד היה מקבל אם היה ממשיך לעבוד ולא יוצא למילואים.

לפי עו"ד חמי לפידור, ממשרד לפידור ושות' המתמחה בדיני עבודה, "את יתרת תגמולי המילואים, אם יש כאלה, על המעביד לשלם לעובד במשכורת החודש שבו קיבל את תגמולי המילואים מהביטוח הלאומי, ובנוסף נקבע כי על המעסיק לפרט את התשלומים האלה בתלוש המשכורת של העובד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully