וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסדר ביוון: תתאפשר קבלת הסיוע האירופי

אחרי שהבוקר יצא שר האוצר של יוון אוונגלוס וניזלוס לבריסל ללא הסדר חתום, הצליחו המנהיגים היוונים להתגבר על המחלוקות ולחתום על הסדר שייאפשר קבלת הסיוע האירופי

ממשלת יוון הצליחה לגבש הסדר בדבר תכנית הצנע שתאפשר לה לקבל את כספי החילוץ מהאיחוד האירופי בסך 130 מיליארד דולר, כך הודיע הערב (חמישי) משרדו של ראש הממשלה היווני לוקס פפדרמוס. ההסדר הושג שעות בלבד לפני פגישת שרי האוצר האירופיים. דובר המשרר מסר כי שונו חלק מהקיצוצים שגרמו למחלוקת במגעים הקודמים שנערכו בין מפלגות השלטון אך סירב לפרט על השינויים.

כבר הבוקר אמרו גורמים בכירים ביוון כי הצדדים הצליחו לגבש כ-90% מההסדר. גורמים במפלגה הסוציאליסטית אמרו כי המחלוקת שנותרה נגעה לרפורמה בפנסיה ומנעה גיבוש ההסדר הסופי. שר האוצר של יוון אוונגלוס וניזלוס יצא לבריסל בידיים ריקות לפגישה הגורלית של שרי האוצר האירופיים אך, כאמור, הצליחו הצדדים לבסוף להגיע להסדר.

אתמול פורסמה טיוטה של הסכם המימון לפיה ממשלת יוון מתכננת למכור החזקות בשש חברות גדלות, בהן חברת הלניק פטרוליום - מפעילת בתי הזיקוק הגדולה במדינה - במחצית הראשונה של השנה, ושבה והתחייבה להמשיך למכור נכסי מדינה במטרה לגייס 50 מיליארד יורו. עוד עולה מהטיוטה שפירסמה סוכנות הידיעות בלומברג כי ממשלת יוון תתחייב לקיצוצים קבועים בהוצאותיה, ובכלל זה הורדת תשלומי הפנסיה והורדת שכר המינימום ב-20%.

החברות הנוספות שבהן תמכור הממשלה החזקות הן חברות שירותי המים והביוב של אתונה וסלוניקי, חברת הגז הממשלתית Depa, וכן חברות Opap, Desfa וחברות נוספות. במחצית השנייה של השנה תערוך יוון מכרזים למכירת זיכיונות להפעלת נמלים ושדות תעופה וכן של חברת הכבישים המהירים הלאומית Egnatia Odos, לפי הטיוטה שהגיעה לידי בלומברג.

סוכנות הידיעות דאו ג'ונס דיווחה כי טיוטת ההסכם קובעת עוד כי יפוטרו השנה 15 אלף עובדים במגזר הציבורי של יוון ויבוצעו קיצוצים נוספים בהוצאות הממשלה. הקיצוצים בהוצאות יוון השנה בלבד צריכים לפי ההסכם להסתכם ב-3.2 מיליארד יורו. סוכנות רויטרס דיווחה כי לפי נתונים בטיוטה של ההסכם צפוי התוצר המקומי הגולמי (GDP) של יוון להתכווץ השנה ב-4%-5%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully