וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המועצה להשכלה גבוהה תשקיע 180 מיליון שקל בשילוב חרדים באקדמיה

ליאור דטל

9.2.2012 / 21:04

הכסף לפרויקט יגיע מתוך תקציב ההשכלה הגבוהה בחמש השנים הקרובות. מוסדות שירצו להשתתף יצטרכו להקים כיתות נפרדות לנשים ולגברים

כ-180 מיליון שקל מתוך תקציב ההשכלה הגבוהה בחמש השנים הקרובות יושקעו בהנגשת מערכת ההשכלה הגבוהה לציבור החרדי, על מנת לעודד את החרדים להשתלב בהשכלה ובתעסוקה. המועצה להשכלה גבוהה אישרה היום את התכנית במטרה לאפשר "לכל חרדי המעוניין בכך לרכוש מקצוע אקדמי ברמה גבוהה לצד שמירה על אורחות חייו, תפיסותיו ואמנותיו".

לפי התכנית, המל"ג תעודד את מוסדות ההשכלה הגבוהה להקים מסגרות המותאמות לצרכים הייחודיים של האוכלוסייה החרדית, ויתמקדו במקצועות יישומיים במגזר. כך, מוסד אקדמי שישתלב בתכנית יפעל להקמת כיתות המיועדות למגזר החרדי, בהן יש הפרדה בין גברים לנשים. במקביל, המל"ג יחזק את תקציבי המכללות המיועדות לחרדים בירושלים ובבני ברק, כדי לאפשר להן לקלוט סטודנטים נוספים.

המועצה פירסמה שהתכנית מבוססת על "כבוד הדדי והכרה במאפיינים הייחודיים של המגזר החרדי, הקפדה על רמה אקדמית גבוהה ובחירת מקצועות מוטי תעסוקה". במל"ג מקוים שהתכנית תוכל לפתור את החסמים המונעים מהחרדים להשתלב באופן נרחב במערכת ההשכלה הגבוהה, כמו פערי ידע והרגלי לימוד, קשיים כלכליים, והסתגלות למאפייני שוק העבודה.

בשנת הלימודים הקודמת (תשע"א) למדו במוסדות ההשכלה הגבוהה כ-6,000 סטודנטים חרדים, מתוכם כ-3,500 נשים. יותר ממחצית מהסטודנטים החרדים לומדים במוסדות שאינם מתוקצבים על ידי המדינה כמו הקמפוס החרדי של מכללת קרית אונו, שמקיים בין היתר לימודים לתואר במשפטים לציבור החרדי.

  • עוד באותו נושא:
  • חרדים
  • מל"ג

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully