וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההסכם ביוון דחף את וול סטריט; נאסד"ק ברמה הגבוהה מאז 2000

נמרוד הלפרן

9.2.2012 / 23:19

דאו ג'ונס ברמה הגבוה מאז מאי 2008; אפל בשיא על רקע דיווח על השקת אייפד 3; גרופון צללה ב-14% עקב הפסד מפתיע; התשואה על האג"ח בארה"ב מעל 2%

בורסות וול סטריט עלו ומדד S&P 500 נסגר ברמתו הגבוהה ביותר זה שבעה חודשים, לקראת אישורה הצפוי של תוכנית סיוע בינלאומית נוספת ליוון, ועל רקע ירידה מפתיעה במספר תביעות האבטלה בארה"ב.

מדד דאו ג'ונס עלה ב-0.1% לרמתו הגבוהה מאז חודש מאי 2008; S&P 500 טיפס ב-0.2% לרמתו הגבוהה ביותר זה שבעה חודשים; נאסד"ק הוסיף 0.4% ונסגר ברמתו הגבוהה ביותר מאז חודש דצמבר 2000. שוק האג"ח הממשלתיות בארה"ב נסגר בירידות, והתשואה על האג"ח ל-10 שנים עלתה ב-0.07% לרמה של 2.05%.

בשוק הסחורות עלה מחיר הנפט הגולמי זה היום השלישי ברציפות. החוזים על הנפט הגולמי למסירה במארס נסגרו במחיר של 99.84 דולר לחבית - הרמה הגבוהה ביותר זה שלושה שבועות - לאחר עלייה של 1.1% בבורסת הסחורות של ניו יורק. מחיר הנפט עלה ב-3% במהלך שלושה ימי המסחר האחרונים, ובמהלך המסחר היום חצה את רמת 100 דולר לחבית, זה היום השני ברציפות. החוזים על הזהב למסירה באפריל נסגרו בניו יורק במחיר של 1,741.2 דולר לאונקייה, עלייה של 0.6%.

האירועים באירופה

ראש ממשלת יוון, לוקאס פפדמוס, הודיע היום כי המשא ומתן בין ממשלתו לבין "הטרויקה" של הנושים הבינלאומיים - האיחוד האירופי, קרן המטבע הבינ"ל (IMF) והבנק המרכזי של אירופה (ECB) - הבשיל לכדי הסכם וכי נפתרו המחלוקות לגבי הסוגיות שלגביהן עדיין היתה מחלוקת. בעקבות ההסכם צפויה להיסלל דרכה של יוון לקבלת תכנית חילוץ בינלאומית בשנייה, בהיקף של 130 מיליארד יורו (173 מיליארד דולר), שנועדה לסייע לממשלת יוון להימנע לחדלות פירעון.

"המגעים הושלמו בהצלחה הבוקר לגבי הסוגיה שעדיין נותרה פתוחה", נאמר בהודעת פפדמוס. "המנהיגות הפוליטית הסכימו לגבי התוצאות של מגעים אלו", אמר פפדמוס, והוסיף כי "ישנה הסכמה כללית לגבי תוכן התוכנית החדשה". שרי האוצר של מדינות גוש היורו נועדים הערב בבריסל כדי לדון באישור ההסכם עם יוון.

מוקדם יותר היום, לאחר שבוע מורט עצבים, הצליחו מנהיגי יוון להגיע להסכם על שורה נוספת של צעדי צנע שנדרשו כתנאי להסכם עם הנושים הבינלאומיים. ההסכם עורר התנגדות בחוגים פוליטיים מסוימים, וסגן שר העבודה של יוון אף הודיע על התפטרותו במחאה על ההסכם.

מנגד, ראש קרן המטבע הבינ"ל, כריסטין לגארד, אמרה כי הסכם תוכנית הצנע שהושג ביוון מהווה חדשות מעודדות מאוד. "יש בבירור חדשות מאוד מעודדות שמגיעות מאתונה בעקבות העבודה הקשה שבוצעה שם באחרונה", אמר לגארד לקראת פגישת שרי האוצר של גוש היורו בבריסל. "זה סימן חיובי".

אתמול פורסמו פרטים מתוך הסכם המימון מחדש של חובות יוון בין הממשלה לאיחוד האירופי וקרן המטבע הבינ"ל (IMF). לפי הטיוטה, ממשלת יוון מתכננת למכור אחזקות בשש חברות גדלות, ובהן חברת הלניק פטרוליום - מפעילת בתי הזיקוק הגדולה במדינה - במחצית הראשונה של השנה, ושבה והתחייבה להמשיך למכור נכסי מדינה במטרה לגייס 50 מיליארד יורו. שרי האוצר של גוש היורו יתכנסו הערב בבריסל כדי לדון באישור התכנית. בפגישה תשתתף גם ראש קרן המטבע, כריסטין לגארד.

החזית המקרו כלכלית בארה"ב סיפקה אף היא חדשות חיוביות. מספר תביעות האבטלה הראשונות בארה"ב ירד בשבוע שעבר ב-15 אלף לרמה של 358 אלף, מסר היום משרד העבודה האמריקאי. הממוצע הארבע-שבועי, הנחשב לפחות תנודתי, ירד לרמתו הנמוכה ביותר מאז אפריל 2008.

בה בעת, נמשכת במלוא עוזה עונת הדו"חות הרבעוניים בוול סטריט. ענקית הקופונים באינטרנט גרופון דיווחה אמש לאחר סגירת המסחר על הפסד רבעוני מפתיע למרות זינוק חד מהצפוי של 194% בהכנסות, במסגרת הדו"חות הרבעוניים הראשונים שפירסמה החברה בתור חברה בורסאית. גרופון רשמה הפסד נקי של 42.7 מיליון דולר, או 8 סנט למניה, ברבעון הרביעי של שנת 2011, לעומת הפסד נקי של 378.6 מיליון דולר, או 1.08 דולר למניה, בתקופה המקבילה בשנה הקודמת. בניכוי סעיפים חד פעמיים רשמה החברה הפסד של 9.8 מיליון דולר, או 2 סנט למניה. תחזית האנליסטים היתה כי גרופון תרשום רווח של שלושה סנט למניה.

בשורה העליונה רשמה גרופון הכנסות של 506.5 מיליון דולר, זינוק של 194% לעומת התקופה המקבילה בשנה הקודמת. תחזית האנליסטים היתה להכנסות נמוכות יותר של 473 מיליון דולר.

ענקית ציוד רשתות התקשורת סיסקו דיווחה אתמול לאחר הסגירה על רווח והכנסות גבוהים מהתחזיות, הודות לארגון מחדש של פעילות החברה. עם זאת, תחזית החברה לרבעון הנוכחי איכזבה חלק המשקיעים.

סיסקו רשמה ברבעון האחרון רווח נקי של 2.2 מיליארד דולר, או 40 סנט למניה, לעומת רווח של 1.5 מיליארד דולר, או 27 סנט למניה ברבעון המקביל בשנה הקודמת. בניכוי סעיפים חד פעמיים, רשמה החברה רווח של 47 סנט למניה - מעל לתחזית האנליסטים לרווח של 43 סנט למניה. הכנסות החברה בתקופה המדווחת הסתכמו ב-11.5 מיליארד דולר, גידול של 11% לעומת הרבעון המקביל ומעל לתחזית האנליסטים להכנסות של 11.2 מיליארד דולר. החברה גם הודיעה על הגדלת הדיווידנד הרבעוני בשני סנט לרמה של שמונה סנט למניה.

סיסקו צופה צמיחה של 5%-7% בהכנסותיה ברבעון הנוכחי, או הכנסות של 11.4-11.6 מיליארד דולר, ורווח בניכוי סעיפים חד פעמיים של 45-47 סנט למניה. התחזית תאמה את התחזית הממוצעת של האנליסטים, אולם איכזבה חלק מהמשקיעים.

ענקית המדיה ניוז קורפ שבשליטת המיליארדר רופרט מרדוק דיווחה אמש לאחר סגירת המסחר על רווח גבוה מהצפוי ברבעון האחרון של 2011, למרות הוצאות הקשורות לפרשת האזנות הסתר בעיתוניה בבריטניה. ניוז קורפ רשמה ברבעון רווח נקי של 1.06 מיליארד דולר או 42 סנט למניה לעומת רווח של 642 מיליון דולר או 24 סנט למניה ברבעון המקביל ב-2010. בניכוי סעיפים חד פעמיים, הכוללים הפרשה של 87 מיליון דולר הקשורה לחקירות נגדה בגין פרשת ההאזנות, הסתכם הרווח ב-39 סנט למניה - מעל לתחזיות אנליסטים ל-34 סנט למניה. הכנסות החברה בתקופה המדווחת גדלו ב-2% לעומת הרבעון המקביל, והסתכמו ב-8.98 מיליארד דולר.

חברת האנרגיה האמריקאית נובל אנרג'י, השותפה והמפעילה של קידוחי הגז הטבעי "ים תטיס" "תמר" ו"לוויתן", פירסמה היום את תוצאותיה הכספיות לרבעון הרביעי של 2011 ולשנה כולה, בהן היא עלתה על תחזיות האנליסטים זה רבעון חמישי ברציפות. בניגוד לרבעונים הקודמים, בהם ההפסקה בהזרמת הגז ממצרים, המתחרה בזה של דלק ונובל, הפעם לא היו לפעילויות בישראל השפעה מכרעת על התוצאות.

הכנסות נובל ברבעון הרביעי הסתכמו ב-985 מיליון דולר, עלייה של 26% לעומת ההכנסות ברבעון המקביל. תחזיות האנליסטים היו להכנסות של 954 מיליון דולר. הגידול בהכנסות יוחס בעיקר למכירות הנפט של החברה.

למרות הגידול בהכנסות, מבחינה חשבונאית רשמה נובל הפרשה של 620 מיליון דולר לירידת ערך נכסים, בעיקר בשל ירידת מחירי הגז הטבעי בארה"ב שחייבו אותה להפחית את ערכם של כמה מהנכסים היבשתיים שלה במדינה. הפחתה זו הובילה את נובל להציג הפסד תפעולי של 301 מיליון דולר לעומת רווח של 202 מיליון דולר ברבעון המקביל. בשורה התחתונה, רשמה החברה ההפסד של 296 מיליון דולר ברבעון או הפסד מתואם למניה של 1.67 דולר. עם זאת, בניכוי ההורדות החשבונאיות הללו, עמד הרווח המתואם ברבעון - שהוא הרווח אליו מתייחסים האנליסטים - על 211 מיליון דולר או 1.18 דולר למניה - מעל לתחזית האנליסטים לרווח של 1.1 דולר למניה.

עוד דיווחה אמש על תוצאותיה הרבעוניות חברת כרטיסי האשראי ויזה, אשר רשמה זינוק של 16% ברווחיה.

מניית אפל טיפסה לשיא בעקבות דיווח של בלוג הטכנולוגיה All Things D לפיו ענקית מוצרי האלקטרוניקה מתכוונת לחשוף את הדור הבא של מחשב הטאבלט אייפד בשבוע הראשון של חודש מארס באירוע מיוחד שייערך בסן פרנסיסקו. אייפד 3 צפוי לכלול מעבד מהיר יותר, מעבד גרפי משופר ותצוגה ברזולוציה גבוהה יותר, אמרו מקורות המעורים במצב לבלוג. עם זאת, הבלוג לא דיווח מתי צפוי אייפד החדש להגיע למדפי החנויות, אולם לפי ההערכות תחילת מכירתו צפויה כשבוע לאחר אירוע השקתו. דוברת אפל סירבה להגיב על הדיווח על עיתוי השקתו של אייפד 3, ומסרה כי החברה אינה נוהגת להתייחס לשמועות והערכות.

ישראליות בוול סטריט

יצרנית השבבים ממגדל העמק, טאואר, מכוונת אל שוק הסלולר. החברה תייצר עבור Nujira הבריטית את שבבי Envelope Tracking - ET- שיותקנו בטלפונים ניידים. ההסכם החדש נועד להעביר את Nujira לפעול במודל fables, כאשר טאואר תשמש כמתקן ייצור שלה, על מנת לתת מענה לביקושים בשוק הטלפונים החכמים ויישומים ניידים.
חברת השבבים איזיצ'יפ מיקנעם מציגה היום את תוצאותיה הכספיות לרבעון הרביעי של 2011 ולשנה כולה, כאשר היא עוקפת את תחזיות האנליסטים בשורת ההכנסות. מניית איזיצ'יפ עולה כעת בוול סטריט בכ-3%. הכנסות איזיצ'יפ ברבעון הרביעי עמדו על 14.3 מיליון דולר, ירידה של 17% לעומת הרבעון המקביל ו-23% לעומת הרבעון הקודם שהיה רבעון שיא בשביל החברה.

קליקסופטוור, ספקית פתרונות ניהול כוח האדם ואופטימיזציה של מערך השירות, עקפה את תחזיות האנליסטים ודיווחה היום על הכנסות שיא של 87 מיליון דולר בשנת 2011. עם זאת, בשורה התחתונה לא הצליחה לעמוד בציפיות האנליסטים על אף שדיווחה על גידול פנומנלי של 80% ברווח הנקי.

  • עוד באותו נושא:
  • וול סטריט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully