וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצעת: רשיונות חברת החשמל יוארכו אוטמטית

איתי טרילניק

12.2.2012 / 8:07

יו"ר ועדת הכלכלה כרמל שאמה הכהן הודיע כי הוועדה לא תחדש באופן אוטומטי את רשיונות חברת החשמל כפי שבוצע מאז 2006 עת פגו הרשיונות. הצעת החוק תאפשר לממשלה להאריכם

הממשלה מקדמת הצעת חוק שתאפשר לשר האנרגיה והמים ולשר האוצר להאריך את רישיונותיה של חברת החשמל, ללא צורך באישור מוועדת הכלכלה בכנסת. רישיונות החברה עומדים לפקוע ב-15 באפריל, ויו"ר הוועדה כרמל שאמה-הכהן הבהיר בדיון האחרון, שנערך לקראת סוף 2011, כי לא יאשר הארכה נוספת.

"הוועדה אינה מוכנה להיות חותמת גומי של משרד האנרגיה והמים", אמר שאמה הכהן. הצורך בחידוש הרישיון נובע מאי ביצוע רפורמה בחברה, המתוכננת זה כ-15 שנה.

חוק משק החשמל מ-1996 קבע כי ב-2006 יפוגו רישיונותיה של חברת החשמל לייצור, הולכה וחלוקת החשמל בישראל, וכי לא ניתן יהיה לחדש את הרישיונות אלא אם החברה תעבור שינוי מבני. הניסיונות לערוך שינויים בחברה נכשלו, וכל שנה נאלצה הממשלה להאריך את תוקף הרישיונות באמצעות צווים שאושרו על ידי ועדת הכלכלה.

ואולם, בישיבה האחרונה החליט שאמה-הכהן כי די. "מצדנו שהממשלה תיתן לכם סמכות מעתה ועד עולם להאריך את הרישיונות, אבל העניין הזה שאנחנו כל סוף שנה נדרשים לבוא כחותמת גומי אינו מקובל עלי", אמר שאמה-הכהן, והאריך את הרישיונות רק עד אמצע אפריל, במקום בשנה שלמה, כפי שביקשו נציגי משרד האנרגיה.

הממשלה כנראה תאמץ את הנחייתו של יו"ר הוועדה, ולפיכך הוכן תזכיר חוק בן שתי שורות בלבד: "בסעיף 60 (ד(11) לחוק משק החשמל, התשנ"ו - 1996, המלים 'באישור ועדת הכלכלה של הכנסת' יימחקו". אם יאושר החוק, יוכלו שרי האנרגיה והאוצר להאריך עד אין קץ את רישיונות חברת החשמל, מבלי שיאלצו נציגיהם להסביר לוועדת הכלכלה בכנסת בסוף כל שנה מדוע לא בוצעה הרפורמה גם בשנה החולפת.

חברת החשמל, המתמודדת עם קשיים פיננסיים מרובים, נמצאת במגעים עם ועד העובדים כדי לקדם את תוכנית ההתייעלות "תנופת אור". התוכנית כוללת פרישה של כ-2,000 עובדים וותיקים בחברה (מבוגרים מגיל 50 ובעלי 25 שנות ותק ויותר), שעל פי הערכות עשויים לדרוש מענק פרישה של כ-1.65 מיליון שקל כל אחד. כמו כן, ועד עובדי החברה צפוי לדרוש מענק רפורמה לעובדים שיישארו.

בנוסף, מתוכנן במסגרת הרפורמה איחוד מחוזות ניהוליים, כך מספרם יקטן משלושה לחמישה. עם זאת, בתקציב החברה ל-2012 לא תוקצבה התוכנית, שעלותה עשוייה להגיע לכדי 3.3 מיליארד שקל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully