וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תשובה מבקש לגייס עד 250 מיליון שקל לעסקי הגז

ליאור זנו

12.2.2012 / 14:54

שבוע וחצי אחרי שהוכרז על הסדר חוב בדלק נדל"ן מבקש איש העסקים יצחק תשובה לגייס הון לחברות האנרגיה שבשליטתו - דלק קידוחים ואבנר

שותפויות חיפושי הגז והנפט דלק קידוחים ואבנר, שבשליטת קבוצת דלק של יצחק תשובה, הודיעו היום כי באסיפה הקרובה יבקשו מבעלי יחידות ההשתתפות שלהם לאשר להן גיוס בשוק ההון המקומי במהלך 2012 בסכום של עד 125 מיליון דולר לכל אחת מהשותפויות. על פי דלק קידוחים ואבנר, הסכום לגיוס ודרך הגיוס (אם דרך גיוס אג"ח, הנפקת יחידות השתתפות שידללו את המחזיקים הקיימים או זכויות שיחייבו אותם להזרים כסף נוסף) ייקבעו על ידי הנהלת החברה.

כל זאת, כאשר לפני כשבוע וחצי נחתם הסכם עקרונות בין חברה אחרת של תשובה, דלק נדל"ן , לבין חלק מבעלי האג"ח שלה להם היא חייבת כ-2.15 מיליארד שקל, המגלם "תספורת" של כ-50% בחוב. חלק מהגופים המוסדיים המתנגדים להסדר התבטאו באחרונה ואמרו כי לא ישתתפו בהנפקות עתידיות שיבצע תשובה בשל התספורת. בין הגופים שמתנגדים להסדר של דלק נדל"ן: מגדל שוקי הון, כלל ביטוח, דש איפקס ואנליסט.

דלק קידוחים ואבנר הן שותפויות החיפושים של קבוצת דלק, הנשלטות על ידי חברת דלק אנרגיה, שכ-90% ממניותיה נמצאים בידי קבוצת דלק בה שולט תשובה (64%). באמצעות שתי השותפויות שולטת קבוצת דלק בכל תגליות הגז הטבעי בישראל, הכוללת בין היתר 31.2% במאגר הגז הטבעי תמר (15.6% לכל אחת מהשותפויות) שאמור לספק את צרכי ישראל ל-20 השנים הקרובות, ו-45% במאגר הגז הענק לוויתן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully