וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דלק נדל"ן: בעלי האג"ח דוחפים לפירוק

שלי אפלברג

12.2.2012 / 16:52

משתתפי אסיפת בעלי האג"ח סדרה ה' של דלק נדלן סירבו לראות את המצגת המציגה את ההסדר ועברו לדבר ישירות על אופציית הפירוק. "כלל עסקאות בעלי העניין יחקרו לעומק"

בשעה זו מתקיימת אסיפת בעלי אג"ח סדרה ה' של דלק נדל"ן בתל אביב. בפגישה נוכחים 23 מחזיקים פרטיים ומוסדיים, ביניהם נציגים ממגדל שוקי הון, כלל, דש, הראל חברה לנאמנויות ובל"ל. המשתתפים סירבו לראות את המצגת של מתווה ההסדר, ולכן עברו לדבר ישירות על אופציית הפירוק ומה היא תניב למחזיקים. "הדבר העיקרי בפירוק הוא שניתן כוח בדמות של השתלטות על מסמכים וחקירה", אמר עו"ד רענן קליר מנציגות סדרה ה'. "כיום אנחנו חסרי הכוח הזה“. לדבריו, אם המפרק יתמנה הוא יבדוק את עניין התחייבותו של תשובה להזרים 120 מיליון שקל - התחייבות שכעת החברה ובעל השליטה טוענים שאינה בתוקף.

עוד הסביר קליר כי כלל עסקאות בעלי העניין יחקרו לעומק. לדעת החברה חשוב כי מישהו מטעמם ינהל אותה, אך זאת טענה סטדנרטית של כל חברה.

קליר הוסיף כי העניינים הפלילים והתביעות שהוגשו עד היום גם ייבדקו לעומק. קליר ניסה להסביר לבעלי אג"ח כי במצב של פירוק יתכן ולא יראו כל כסף, שכן הקופה לא תספיק לנושים הלא מובטחים. כמו כן, כפי שכבר החלו לטעון בעלי אג"ח כ"ה, אם תהיה העדפת נושים, סדרה ה' תאלץ להחזיר הרבה כסף לקופת הפירוק. מכיוון שלא עומדת כאן על הפרק הצעה שההסדר יהיה רק מקופת החברה אלא בעל השליטה אמור להזרים כספים צריך לשקול את עניין ההסדר, הסביר קליר.

“חלופת ההסדר אינה מניבה לנו הרבה יותר מאשר יניב לנו פירוק", אמר אחד המחזיקים, אשר ניסה להסביר לנציגות כי עליה להציג קו יותר קשוח מהקו אשר הציגה עד עתה.

"במצב הנוכחי צריך לבוא ולהגיד לבעל השליטה - 'אנחנו רוצים לבדוק את כל האמת עד הסוף בבית המשפט. אם תתן הצעה לא מכובדת, נפנה לביהמ"ש בבקשה שכונס ינהל את החברה'", אמר אחד ממחזיקי האג"ח. "רק בדרך זו המשא ומתן יראה אחרת". עוד הוסיף כי המחזיקים הפרטיים מוצאים את עצמם במיעוט, בגלל שהמוסדיים מביאים הסדר של תספורת 60% וכופים עליהם לקבל את ההסדר.

נציגות כ"ה של דלק נדל"ן חוזרת למשא ומתן על הסדר החוב

בתוך כך, בעלי האג"ח מסדרה כ"ה בחברת דלק נדל"ן , שלא הגיעו עד כה להסכם עם החברה באשר לפירעון החובות כלפיהם, שבים לשולחן הדיונים. הנציגות פנתה היום לנציגויות של סדרות ד ' ו-ה ', שחתמו על הסכם עקרונות מול החברה, וביקשה מהן לשתף עמה פעולה במשא ומתן מול החברה ובעל השליטה, יצחק תשובה.

עו"ד גיא גיסין מנציגות כ"ה, לה חייבת החברה כ-600 מיליון שקל, כותב לנציגויות השונות כי הדרישות העיקריות שלהם מהחברה הן "שיפור מתווה ההסדר הבסיסי והיקף ההחזר למחזיקים במסגרתו; הבהרת מחויבותו האישית של תשובה להזרמות הביטחונות לביצוע ההסדר; ודרישה משותפת וחד משמעית מתשובה כי למתווה ההסדר יתווסף מנגנון מוסכם על פיו אם פעילות בעל השליטה בתחום האנרגיה תניב לו רווחים משמעותיים או עלייה משמעותית בשווי נכסיו, יהיו מחזיקי האג"ח של דלק נדל"ן הנדרשים כיום לוותר על חלקים משמעותיים מחוב החברה כלפיהם זכאים להחזר או לזכויות שיפצו אותם על ויתור זה".

היום אמורות להתקיים אסיפות מחזיקי אג"ח של החברה. ההצבעה על הסכם העקרונות הורדה מסדר היום, עקב דרישת רשות ניירות ערך כי ההצבעות ייערכו רק לאחר שהרשות תסדיר את היקף הגילוי הנדרש במתווה מהחברה. מחזיקי האג"ח ייאלצו להחליט אם להמשיך במתווה במתכונתו הנוכחית או להתחיל בהליכים משפטיים של כינוס נכסים ועד פירוק.

היום פירסמו מחזיקי אג"ח פרטיים בדלק נדל"ן הודעה הקוראת למנחם גורביץ ממנורה ויאיר המבורגר מהראל: "אל תמכרו את הפנסיות שלנו למי ששורף לנו את הכסף. אל תפקירו את כספנו למספריים החדות של תשובה, אל תאשרו את ההסדר המביש עליו חתמו כבר חלק מהנציגים. אם תשובה רוצה שנתחלק איתו בהפסדים - שייתן לנו חלק מהרווחים מעסקי האנרגיה שלו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully