וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חברות הביטוח פועלות לסכל הורדת דמי הניהול

נועם בר וצבי זרחיה

13.2.2012 / 8:39

התאחדות חברות הביטוח נואשו מפעולה מול משרד האוצר על מנת לסכל את הורדת דמי הניהול ופנתה לחברת הלובינג פוליסי על מנת לפעול ישירות מול חברי הכנסת

התאחדות חברות הביטוח פועלת לסכל את אישור התקנות שהגיש האוצר לכנסת שלפיהן תקרת דמי הניהול בביטוחי המנהלים ובקופות הגמל תרד מ-2% מהצבירה ל- 1.2%. בהתאחדות חברות הביטוח נעזרים לצורך כך בחברת הלובינג פוליסי, שעמה נפגש לאחרונה יו"ר התאחדות חברות הביטוח, זאב אבן חן.

בחודשים האחרונים פעלו בהתאחדות בנושא מול משרד האוצר, אלא שלאחר שבשבוע שעבר החליטו באוצר להגיש את התקנות כמו שהן לאישור ועדת הכספים של הכנסת, עברה ההתאחדות לפעולה ישירה מול חברי הכנסת האמורים לקבוע את גורל התקנות.

ועדת המשנה לענייני פנסיה בראשות כץ תחל בדיון בהצעת האוצר מחר. ההצבעה עצמה על התקנות תיערך בשבוע הקרוב במליאת ועדת הכספים. ההתנגדות לתקנות החדשות מצד חברות הביטוח מגיעה זמן קצר לאחר שבחברות גמל רבות דווקא הביעו הסכמה להורדה של דמי הניהול בקופות הגמל - כשהחשש העיקרי מבחינתן היה הצעה של ח"כ חיים כץ (ליכוד) להורדה אגרסיבית יותר של דמי הניהול, לתקרה של 0.7% מהצבירה.

מאז שפירסם כץ את הצעתו, נעמדו חברות הגמל והאוצר באותו צד, כמתנגדים להצעה ומעדיפים לפתור את נושא דמי הניהול בהצעה המתונה יותר של האוצר. בכנסת מעריכים כי תמצא פשרה בין הצעת האוצר לבין הצעתו של כץ שמתייחסת להפחתה גבוהה יותר של דמי הניהול.

במקביל בחברות הגמל מתנחמים מדמי הניהול החדשים שיוכלו לגבות מהחוסכים, בצורה של עד 5% מההפקדות לקופות. אלא שואולם בחברות הביטוח טוענים כי המצב אבסורדי, ולא יכול להיות שדמי הניהול הנגבים מקופות הגמל ומביטוחי המנהלים יהיו זהים.

לטענת חברות הביטוח, עלויות התפעול של ביטוחי מנהלים גבוהות יותר מעלויות תפעול של קופות גמל בשל מרכיבי הביטוח שיש בבביטוח המנהלים וכמות השינויים הנעשית בו מצד החוסכים, הגבוהה יותר מכמות השינויים הנעשית בקופות הגמל. ביצוע שינויים הנובעים ממצב משפחתי וכדומה לא כרוך בתשלום מיוחד, ולכן ריבוי השינויים מייקר את היקף העלויות הכרוך בתפעול המוצר.

סיבה נוספת שמונים בחברות הביטוח ל"אבסורד" בקביעה של דמי ניהול זהים לקופות הגמל ולביטוחי המנהלים היא שבמוצר ביטוח המנהלים יש הבטחה למקדם קצבה. עלות הביטוח של ההבטחה מגולמת בדמי ניהול שנגבים מהמבוטחים, ולא נגבית בנפרד מעלות הניהול של כספי החיסכון, כך שלטענת החברות לא ייתכן שדמי הניהול יהיו זהים.

כאן אומרים גורמים באוצר אומרים כי נבחנת אפשרות להפריד בעתיד את עלות ההבטחה של מקדם קצבה קבוע מעלות ניהול החיסכון, כך שיהיה ברור איזה סכום משולם עבור ניהול החיסכון ואיזה חלק ממנו משולם עבור הבטחת מקדם הקצבה.

בהתאחדות חברות הביטוח טוענים כי מבדיקה שעשו נובע כי דמי ניהול של 1.2% מהצבירה, כפי שמציע האוצר, ידחפו את החברות להיות במצב שהוא על גבול ההפסד. באוצר נתנו לחברות תקופה של שלוש שנים להיערך לתקנות החדשות, שצפויות להיכנס במלואן בתחילת 2015. עד אז יוכלו החברות לנהל את פוליסות ביטוחי המנהלים בדמי ניהול גבוהים יותר, של עד 1.5% מהצבירה.

החברות יכולות להיערך לתקנות החדשות על ידי קיצוץ בהוצאות וצמצום פערים חדים שיש היום בדמי ניהול שנגבים ממבוטחים שונים, כך שממוצע דמי הניהול שנגבים לא ייפגע בעקבות הרפורמה המתוכננת.

  • עוד באותו נושא:
  • דמי ניהול

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully