וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

018: "סלקום פירסמה מכרז המעדיף את נטוויזן"

אמיתי זיו

13.2.2012 / 9:29

סלקום פירסמה מכרז לכל החברות המספקות שירותי שיחות לחו"ל אך חברת 018 טוענת כי המכרז תפור במיוחד לנטוויז'ן 013 הנמצאת בבעלות סלקום. סלקום: "לא מכרז, שיתוף פעולה"

חברת השיחות הבינלאומיות 018 שלחה בימים האחרונים מכתב למנכ"ל משרד התקשורת עדן בר טל שבו היא טוענת כי סלקום פירסמה מכרז שתפור למידותיה של 013 נטוויז'ן, שבבעלותה של סלקום.

סלקום פירסמה לפני כמה ימים מכרז לכל ספקיות השיחות לחו"ל. במכרז נכתב, תחת הכותרת "הזמנה להציע הצעות למבצע שיחות מוזלות לחו"ל", כי "סלקום שוקלת להשיק מבצע במסגרתו יינתנו ללקוחות הטוקמן שלה דקות מוזלות לנייד/נייח ליעדים נבחרים בחיוג ישיר לחו"ל". מדובר במכרז עבור כרטיסי החיוג המשולמים מראש של סלקום (פרי פייד) כך שיכללו גם דקות שיחה ליעדים שונים בחו"ל כמו סין, רוסיה, נפאל, הודו והפיליפינים, כך שהכרטיס יהיה אטרקטיבי יותר בעיקר עבור מהגרי עבודה.

מנכ"ל 018, איציק בן אליעזר, טוען כי המכרז הותאם למידותיה של נטוויז'ן והיא זו שתזכה בו. לדבריו, "לכאורה, מדובר בהליך הוגן, אלא שהתבוננות בתנאי המכרז נותנת תחושה שסלקום לא ממש רוצה שמישהו יציע הצעה וזו בלשון המעטה. די אם נתבונן בלוחות הזמנים שהוקצו, בסעיפים המקנים לסלקום את האפשרות לבחור במי שהיא רוצה או בסעיף ההזוי של דמי ערבות". בן אליעזר מבהיר כי מבנה המכרז הנוכחי שונה ממכרזים קודמים דומים שבוצעו טרם רכשה סלקום את נטוויז'ן.

בן אליעזר טוען כי רכישת חברות השיחות לחו"ל על ידי חברות הסלולר (פרטנר רכשה את סמייל) היא הרסנית לספקיות קטנות, והן עשויות לצאת מהשוק. לדבריו, "אם משרד התקשורת לא יבהיר חד משמעית את עיקרון הגישה הפתוחה ויפעל למימושו, שוק השיחות לחו"ל יפסיק להיות תחרותי ובמהרה יתחרו בו רק חברות הסלולר".

סלקום השלימה את רכישת 013 נטוויז'ן במארס 2011 בסכום של 1.5 מיליארד שקל. החברה בחרה לבצע מיזוג מלא בין הפעילויות של החברות ומנכ"ל נטוויז'ן, ניר שטרן, מונה למנכ"ל סלקום.

מסלקום נמסר בתגובה: "אין מדובר במכרז כי אם בשיתוף פעולה מסחרי שאמור להניב הטבה משמעותית לצרכן. סלקום מזמינה את המפעילים השונים להעביר הצעות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully