וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסנקציות מתהדקות: מכליות לא מעמיסות נפט אירני

13.2.2012 / 12:49

בחרם הנפט האירופי היו "חורים" בגלל מבנה התעבורה הימית, אולם בסופו של דבר, חוקי הביטוח הם שהכריעו כמה מחברות ההובלה הגדולות בעולם - שהפסיקו לשלוח את ספינותיהם לאירן

חברות הובלה ימית השולטות ביותר מ-100 ספינות להובלת נפט הודיעו כי יפסיקו לקחת מטען מאירן, יצואנית הנפט השניה בגודלה בארגון אופ"ק, דיווחה בלומברג.

בין החברות שהודיעו על הצעדים נמצאות חברת ההובלה הימית OSG, שבשליטת משפחת רקנטי, חברת פרונט ליין וחברת נובה טנקר. OSG שבסיסה בניו יורק, הודיעה ב-10 לפברואר כי 45 ספינות סופרטנקר אותן היא מפעילה לא יגיעו יותר לאיראן.

מאמצים קודמים לריסון ההכנסה האירנית מנפט כחלק מהמאמצים למנוע ממנה את המשך פיתוח תוכנית הגרעין נכשלו בגלל מבנה התעבורה הימית המקובלת במסגרתה כלי שיט מנוהלים לעיתים קרובות על ידי חברות מחוץ לארה"ב או אירופה.

האיחוד האירופי הסכים על אמברגו על הנפט האיראני ב-23 בינואר שהרחיב את האיסור על ביטוח ספינות הנכנסות לאזור. לאור העובדה ש-95% מצי הספינות שמגיעות לאירן מבוטחות תחת חוקים של האיחוד האירופי, ישנן פחות ספינות היכולות לשוט למדינה.

"זהו הביטוח שהשלים את איסור הסחר עם אירן", אמר פר מאנסון, סוכן ספינות ומנהל חברת הספנות נורשן סטוקהולם. "בקיץ האחרון, חלק מהמדינות החלו להקשות את תנאי הסחר, אבל הביטוח היה הטריגר האמיתי".

החזית האירנית - עוד כותרות:
"אובמה סירב להתחייב לתקוף אם הסנקציות ייכשלו"
ארה"ב: אירן תיגברה את הצי שלה ב"ספינות מתאבדות"
אחמדינג'ד: "בקרוב נודיע על הישג גרעיני חשוב"
"ישראל השתמשה בארגון טרור לחיסול מדענים באירן"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully