וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעלי האג"ח של אמפל קוראים לפירוק החברה

ליאור זנו

13.2.2012 / 15:54

נציגי מחזיקי האג"ח קוראים לכינוס אסיפה בה יצטרכו 75% ממחזיקי האג"ח הלא נגועים לאשר את בקשת הפירוק ולקחת את החברה לבית המשפט

נציגות בעלי האג"ח מסדרה ב' של חברת האחזקות אמפל שבשליטת יוסי מימן פונה ברגעים אלו לרשות ני"ע. לטענתה, החברה מסרבת לפרסם במערכת אתר הבורסה את זימון אסיפת האג"ח שביקשה לשלוח. באסיפה תבקש הנציגות לשלוח את החברה לפירוק, לאחר שהמו"מ בין הצדדים על דחיית חוב של כ-900 מיליון שקל התפוצץ בשבוע שעבר.

הנציגות מבקשת לכנס אסיפת מחזיקים, שבה יצטרכו 75% ממחזיקי האג"ח הלא נגועים (ועל נקודה זו ודאי יהיו מחלוקות, כמו האם מחזיק אג"ח ב' ואג"ח ג' נחשב נגוע) לאשר את בקשת הפירוק ולקחת את החברה לבית המשפט.

הצרות של אמפל, שהאחזקה העיקרית בה היא 12.5% מהצינור של חברת EMG המצרית המוביל גז לישראל, התחילו עם ההפיכה במצרים בתחילת 2011. מאז, כ-12 פיגועי חבלה בחצי האי סיני השביתו את הצינור למרבית השנה ורוב משקיעיו כבר חתכו כ-80%-90% מערך ההשקעה בו, שבוצעה לפי שווי של 2.2 מיליארד דולר. הדיבידנדים שהיו אמורים לזרום לראשונה לכיסיהם של בעלי המניות במהלך 2011 לא הגיעו, והנפקת מניות EMG בארה"ב שתוכננה גם היא להתבצע בשנה שעברה כבר לא תתרחש. הספק המשמעותי הוא לגבי המשך דרכו של הצינור.

חובות של 300 מיליון דולר

בשל כך, סיימה אמפל את 2011 עם 60 מיליון דולר בקופה, וחובות של 300 מיליון דולר. גם התזרים מחברת הכימיקלים גדות, המייצרת לה מזומנים, אינו מספיק כדי לשרת את חוב האג"ח, שגוייס כדי לממן את רכישות מניות EMG ממימן עצמו, ואמפל ביקשה מבעלי האג"ח דחיה של שנתיים בתשלומים. 12 מיליון דולר מתוך סכום זה משועבד ככרית ביטחון לאג"ח ג', 20 מיליון דולר צריך להשיב לבנק דיסקונט (כנגד החוב משועבדת לו גדות) וכ-10 מיליון דולר ישולמו להוצאות ההנהלה והכלליות (לחברה 14 עובדים). אמפל הציעה לשלם את הריבית של 30 מיליון דולר ב-2012-2013 ולקוות כי התביעה נגד ממשלת מצרים תבשיל עד אז ותמלא את הקופה.

לאמפל 3 סדרות חוב, כאשר תשלום הקרן בסך 30 מיליון דולר לאג"ח ב' לא שולם לה ב-31 בינואר, ועובדה זו מאפשרת לה לבקש פירוק. בשבוע שעבר התקיימה פגישה נוספת בין נציגות אג"ח ב', בה מכהנים עו"ד אריה דנצינגר, יניב צלאל ממיטב ואדוארד קלר, לבין החברה בראשות סמנכ"לית הכספים אירית אילוז.

במהלך הפגישה, חזרו באמפל על הצעה הכוללת דחייה של שנתיים בתשלומי האג"ח ופיצוי בריבית תמורתה. כמו כן, המשיך מימן בהצעתו לוותר על שכרו למשך שנתיים, אך המשיך בסירובו להתחייב להזרים לה כסף, או אפילו להעמיד ערבויות אישיות. במקום, הציע מימן להזרים לה מזומן עתידי שעשוי לנבוע לו מאחזקתו האישית (8% נוספים) ב-EMG בהיקף של 100 מיליון שקל. הבעיה היא, שכל תזרים (אם דרך מימוש מניות, דיביבינדים או קבלת פיצויים) מ-EMG מוטל בספק, כפי שתואר מעלה.

מימן היה זה שמכר לאמפל את האחזקות ב-EMG ובמהלך השנים משך ממנה כ-300 מיליון דולר, כאשר 20 מיליון דולר מכך ניתנו לו כהלוואה והומרו רק בדצמבר האחרון, ימים לפני הבקשה לדחיית החוב, לאחזקות במיזם אנרגיות מתחדשות בקולומביה, לו ייקח שנתיים כדי להתחיל לייצר כל תזרים.

בעקבות הפגישה הכריזה הנציגות על פיצוץ המשא ומתן. הנציגות מצידה דרשה כי ההזרמה של מימן תעשה במזומן אמיתי ולא במניות שאינן שוות דבר, וכן לקבל 25% ממניות החברה. ככל הנראה, המשא ומתן הגיע למבוי סתום, וכעת דורשים המחזיקים פירוק. הנציגות המשותפות לסדרות א' ו-ג' תצטרך להחליט האם להצטרף. בנציגות המשותפת מכהנים שמואל אשל ממנורה ועו"ד עופר שפירא.

מאמפל נמסר כי "כידוע היטב, בשל האירועים במצרים שאינם בשליטת אמפל, ביקשה החברה דחיית חוב ללא תספורת. לצערנו, הנציגויות פעלו בחוסר תום לב כאשר להצעתנו הראשונה למתווה להסדר חוב נאמר בתגובה כי ההצעה מעניינת ואילו לאחר שהחברה שיפרה את הצעתה הראשונה, נאמר שהיא אינה מהווה בסיס למשא ומתן. ככל שהדבר תלוי באמפל, המו"מ להסדר יימשך עד להגעה למתווה שישרת את בעלי האג"ח והחברה באופן מיטבי. אנו בטוחים שהמחזיקים לא יתנו ידם להחלטות אשר יביאו להשמדה מיותרת בערך האג"ח".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully