וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אובמה יציג הצעת התקציב - כולל מס העשירים

13.2.2012 / 16:28

העלאת מסים על מליונרים, השקעת מיליארדים בפרוייקטי תשתית ודחיית קיצוצים בגירעון - אלה עיקרי תכנית התקציב שבכוונת נשיא ארה"ב להציג בפני הקונגרס

נשיא ארה"ב, ברק אובמה, צפוי להציג היום הצעת תקציב שתכלול העלאת מסים עבור מיליונרים, והשקעה של מיליארדי דולרים בפרוייקטי תשתית שנועדו גם לייצר משרות. הצעת החוק לתקציב 2013, תדחה קיצוצים משמעותיים בגירעון עד להחזרת הכלכלה האמריקאית למסלולה, אך כבר מציעה צעדים לצמצום הגירעון בתקציב בטווח הארוך.

"אני חושב שיש הסכמה די רחבה כי אין מקום לצנע כיום", אמר ראש לשכתו של אובמה, ג'ק לו, בראיון ל-NBC ביום ראשון.

הצעת התקציב של אובמה צפויה להיתקל בהתנגדות חריפה מצד הרפובליקאים, השולטים בבית התחתון של הקונגרס, ורוצים להציג את אובמה כנשיא המעוניין בהעלאת מסים וממשלה רחבה, בייחוד השנה - שנת הבחירות. הם מזהירים כי העלאות מסים יפגעו בשוק העבודה, ולא יסייעו בצמצום הגירעון העצום של ארה"ב.

התקציב הוא אחת מפלטפורמות הקמפיין החזקות ביותר של נשיא מכהן בשנת בחירות, בו הוא יכול לכלול את חזונו לעתיד ארה"ב. אובמה מנסה להציג את הרפובליקאים כמפלגת העשירים, ולשכנע את הבוחרים כי הוא יגן על האינטרסים שלהם טוב יותר.

סקרים מעידים, כי אף שהכלכלה הדגימה עוצמה מפתיעה בשבועות האחרונים, אזרחים בארה"ב עדיין לא בטוחים ביכולתו הכלכלית של אובמה, בעיה משמעותית עבורו, אם ברצונו לזכות בכהונה שנייה בבית הלבן בבחירות שייערכו בנובמבר.

אובמה צפוי לחזור על דרישתו שמיליונרים ישלמו מס מינימום בשיעור 30%, ולכלול בקווים כלליים קיצוצים שיתפרשו על פני עשור. הוא גם מעוניין בהקלות מס לחברות ולבני המעמד הבינוני בהיקף של יותר מ-300 מיליארד דולר. התקציב חוזה גירעון של 901 מיליארד דולר ב-2013, המייצג 5.5% מהתמ"ג, לעומת 1.33 טריליון דולר, או 8.5% מהתמ"ג השנה.

  • עוד באותו נושא:
  • ברק אובמה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully