וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מניית אפל חצתה לראשונה את קו 500 הדולר למניה

13.2.2012 / 17:18

ענקית האלקטרוניקה נסחרת לפי שווי שוק של 468 מיליארד דולר - כפול מהתוצר המקומי הגולמי של ישראל. בשבוע שעבר עקפה אפל את שווי השוק של גוגל ומיקרוסופט גם יחד

מניית ענקית מוצרי האלקטרוניקה אפל ממשיכה לשבור שיאים ופרצה היום לראשונה את רף המחיר של 500 דולר. ברמת המחירים הנוכחית נסחרת אפל לפי שווי שוק של כ-468 מיליארד דולר - כפליים מתוצר המקומי הגולמי (GDP) של ישראל. בשבוע שעבר עלה שווי השוק של אפל בראשונה על השווי של גוגל ומיקרוסופט גם יחד.

אפל הגבירה בשבוע שעבר את מאבקה בסמסונג אלקטרוניקס, כאשר הגישה תביעת פטנטים נגדה בגין הסמארטפון החדש שלה. אפל ביקשה מבית המשפט הפדרלי בקליפורניה להוציא צו למניעת שיווק הסמארטפון גלקסי נקסוס של סמסונג בארה"ב.

גלקסי נקסוס מתבסס על הגירסה החדשה ביותר של מערכת ההפעלה אנדרואיד של גוגל, ואפל טוענת לארבע הפרות פטנטים, בהן פטנטים על מאפיינים כמו חיפוש באמצעות פקודה קולית.

גלקסי נקסוס הוא הטלפון הראשון המאמץ את מערכת ההפעלה החדשה של גוגל. השקתו נדחתה מאוקטובר על ידי סמסונג, כמחווה לסטיב ג'ובס, המייסד האגדי של אפל, שנפטר באותו חודש. גם יצרניות מכשירים אחרות, כמו HTC ומוטורולה מוביליטי (שנמצאת כעת בבעלות גוגל) נמצאות במאבקים משפטיים כנגד אפל כאשר בינה ובין סמסונג הוגשו כבר כמה תביעות הדדיות.

אנליסטים של חברת פורמולה קפיטל, העריכו בשנה שעברה כי אפל צפויה להפוך לחברה הראשונה בהיסטוריה שתגיע לשווי שוק של טריליון דולר, ובהמשך אף עשויה לחצות את רף שני הטריליון. כל זאת, הודות לביקוש העצום למוצריה ובראשם הסמארטפון אייפון ומחשב הטאבלט אייפד.

בשנה שעברה עקפה אפל בראשונה את אקסון מוביל והפכה לחברה הגדולה בעולם במונחי שווי שוק. מאז החליפו שתי החברות מקומות לסירוגין על רקע התנודות במחירי מניותיהן.

  • עוד באותו נושא:
  • אפל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully