וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אובמה הציג את תקציב שנת הבחירות - בהיקף של 3.8 טריליון דולר

סוכנויות הידיעות

13.2.2012 / 19:49

הצעת התקציב כוללת העלאת מס לעשירים והשקעה בתשתיות; הגירעון בשנת התקציב הנוכחית צפוי להסתכם ב-1.33 טריליון דולר. הרפובליקאים: "תקציב חסר אחריות לחלוטין"

נשיא ארה"ב, ברק אובמה, הציג היום הצעת תקציב בסך 3.8 מיליארד דולר הכוללת העלאת מסים עבור מיליונרים, והשקעה של מיליארדי דולרים בפרויקטים בתחום התשתיות שנועדה לייצר משרות.

"התקציב הזה הוא צעד בכיוון הנכון", ומספק "מפת דרכים לכיצד נוכל לגרום לצמיחת הכלכלה, ולייצור משרות", נאמר בהודעה של אובמה לקונגרס שצורפה להצעת החוק לשנת תקציב 2013, שמתחילה בראשון באוקטובר. "בשנה שלפנינו, נמשיך לקדם מדיניות שתכליתה לחזק את כלכלה ואת המצב התקציבי שלנו".

התקציב השנתי הרביעי של נשיאות אובמה הוא בעיקרו גירסה חוזרת של תוכנית ייצור המשרות וצמצום הגירעון שהציג אובמה בספטמבר, ואשר נדחתה על ידי המפלגה הרפובליקאית.

הצעת התקציב של אובמה צפויה להיתקל בהתנגדות חריפה מצד הרפובליקאים, השולטים בבית התחתון של הקונגרס, ורוצים להציג את אובמה כנשיא המעוניין בהעלאת מסים וממשלה רחבה, בייחוד השנה - שנת הבחירות. הם מזהירים כי העלאות מסים יפגעו בשוק העבודה, ולא יסייעו בצמצום הגירעון העצום של ארה"ב. "התקציב חסר אחריות לחלוטין", אמר חברי הסנאט ג'ף סשנס, הנציג הרפובליקאי הבכיר בוועדת התקציב של הסנאט, בתגובה לתקציב אובמה.

הצעת התקציב מסמלת את אי עמידת אובמה בהתחייבותו משנת 2009 לצמצם במחצית את הגירעון בתקציב עד סוף כהונתו הראשונה בבית הלבן. בשנת התקציב הבאה, שאובמה הגיש עבורה את הצעתו היום, צפוי אמנים הגירעון להסתכם ב-901 מיליארד דולר, או 5.5% מהתמ"ג, אולם בשנת התקציב הנוכחית צפוי הגירעון בתקציב להסתכם ביותר מטריליון דולר זו השנה הרביעית ברציפות.

לפי התחזית, צפוי הגירעון בשנת התקציב הנוכחית להסתכם ב-1.33 טריליון דולר, או 8.5% מהתוצר המקומי הגולמי (GDP). הן הגירעון בשנה הנוכחית והן הגירעון המתוכנן בשנת התקציב הבאה, גבוהים יותר מתחזית שסיפקו כלכלני אובמה בחודש ספטמבר, אז צפו גירעון של 956 מיליארד דולר השנה וגירעון של 648 מיליארד דולר בשנת התקציב הבאה.

עם זאת, על פי תוכנית התקציב של הבית הלבן, צפוי הגירעון בתקציב הממשל להתכווץ בארבעה טריליון דולר בתוך עשור, ובכלל זה קיצוץ של טריליון דולר שעליו הוסכם בחודש אוגוסט. עד שנת 2018 צפוי הגירון בתקציב להתכווץ ל-575 מיליארד דולר, לפי הבית הלבן. בה בעת, הצעת התקציב כוללת העלאות מסים בהיקף של 1.5 טריליון דולר בעשור הקרוב.

אובמה גם חזר על דרישתו לבטל את הקלות המס לאנשים המשתכרים יותר מ-250 אלף דולר בשנה, שנכנסו לתוקף בתקופת קודמו בתפקיד, הנשיא ג'ורג' וו. בוש.

  • עוד באותו נושא:
  • ברק אובמה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully