וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רשתות השיווק: תנובה יוצרת מחסור בגבינות שנמצאות בפיקוח מחירים

עדי דברת-מזריץ

13.2.2012 / 19:55

ברשתות השיווק מדווחים על מחסור בגבינות צהובות במעדנייה; לא נרשם מחסור בגבינה הצהובה הארוזה או במוצרים אחרים של החברה. תנובה: אנו מייצרים במלוא הכושר

רשתות השיווק מדווחות על מחסור בגבינות הצהובות במעדנייה של תנובה. לדברי הרשתות, המחסור הוא באותן גבינות הנמצאות תחת פיקוח מחירים, בעוד שבמוצרי תנובה האחרים, כמו גם הגבינה הצהובה הארוזה, שאינה נמצאת בפיקוח ויקרה בעשרות אחוזים, לא נרשמו מחסורים. תנובה מחזיקה בלמעלה מ 90% משוק הגבינות הצהובות.

"הם לא מספקים את כל הכמות שאנחנו מזמינים, מה שחסר הם רק המוצרים במשקל", אומר רמי לוי, בעלי רמי לוי שיווק השקמה. "מדובר בפער של 35% בין מה שמזמינים למה שמגיע בפועל. זה יוצר מצב בו לקראת הערב יש מחסור בסניפים. כשפנינו אליהם לשאול במה מדובר הם הסבירו שהמצב נובע מכך שקיים מחסור בחלב גולמי בעקבות מזג האוויר הקריר, שגורם לכך שהפרה נותנת פחות חלב". גם מרשת מגה נמסר על מחסור בחלק מהסניפים.

"ייצור גבינה צהובה מצריך הרבה ליטרים של חלב, כך שכנראה שתנובה מעדיפים לייצר מוצרים שהרווחיות עליהם גדולה יותר ושאינם נמצאים בפיקוח", אומר בכיר באחת מרשתות השיווק.

באחרונה הודיעה תנובה כי תשיק בימים הקרובים מוצר כלאיים בין הגבינה הצהובה על המדף לזו במעדנייה תחת השם "המעדניה של עמק". הגבינה תימכר באריזת ניילון פשוטה, ובדומה למעדניה פרוסות הגבינה לא יופרדו בניירות. המוצר יימכר במחיר הגבוה ב-90 אגורות ל-100 גרם מהמחיר במעדנייה - אך הנמוך ב-1.6 שקלים ל-100 גרם מהמחיר במדף. תנובה הודיעה על מהלכים נוספים בקטגורית הגבינה הצהובה - השקת גבינה צהובה "דק דק" עם פרוסות דקות יותר, ושדרוג האריזות לשימוש חוזר לאריזות נוחות ללא תוספת מחיר. המהלכים נולדו גם בכדי לתת מענה לעלייה החדה ברכישת גבינות צהובות במעדנייה בחודשים האחרונים.

מאז פרוץ המחאה החברתית גדל שיעור הקניות במעדניות ביחס למדף, וכיום המכירות במעדניות מהוות כ-70% ממכירות הגבינה הצהובה. כפי שנחשף ב-TheMarker, טרה מתכננת השקה בתחום הגבינות הצהובות עם גבינה צהובה 22%, אריזות בגדלים חדשים ועוד.

מתנובה נמסר בתגובה: "אנו מייצרים במלוא כושר הייצור ומספקים את כל הביקוש - הן במדף והן במעדנייה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully