וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השמאי הממשלתי: מחירי הדירות בתל אביב ירדו ב-4%

אריק מירובסקי

14.2.2012 / 11:19

מדו"ח השמאי הממשלתי במשרד המשפטים עולה כי בעוד מחירי הדירות בפריפריה ממשיכים לעלות, במרכז הם נמצאים במגמת ירידה. שיאנית עליית המחירים היא אשקלון

מחירי הדירות בתל אביב רשמו ירידה ממוצעת של 4%, כך עולה מדו"ח השמאי הממשלתי במשרד המשפטים. לעומת זאת, מחירי הדירות בפריפריה הוסיפו לעלות, ושיאנית עליות המחירים של השנה שעברה היא אשקלון, שבה נרשמו עליות מחירים של 10%. הדו"ח כולל מדגם של עסקות שבוצעו בדירות 4 חדרים ב-16 ערים.

ככלל, הרבעון הרביעי של 2011 מסומן בדו"ח כשנת מפנה, מה שבא לידי ביטוי בשינויי המחירים שבין הרבעון השלישי לרביעי בשנה זו. ב-11 מתוך 16 ערים נרשמו ירידות מחירים בין הרבעונים, בעוד שהשוואה מסוף 2010 לסוף 2011 מעלה שהמחירים ירדו רק בשלוש ערים. המשמעות היא שלאורך שלושת הרבעונים הראשונים של השנה המחירים המשיכו לעלות, ונעצרו רק ברבעון הרביעי. דוגמה בולטת לכך היא בת ים, שבה נרשמה עליית מחירים של 3% בראייה שנתית, ואולם בין רבעון שלישי לרבעון הרביעי נרשמה ירידת מחירים של 4%.

ב-2011 גם נרשם פיחות במספר העסקות. על פי האגף לרישום מקרקעין במשרד המשפטים, חלה ירידה של 16% ברישום הערות אזהרה בטאבו, לעומת 2010 פונקציה למיעוט בעסקות.

"נראה כי גל המחאה הציבורית שנוצר בקיץ האחרון, לצד אי יציבות וחוסר ודאות בכלכלה העולמית, בד בבד עם הצעדים וההצהרות שננקטו על ידי הממשלה ובנק ישראל, הם הגורמים המשפיעים ביותר אשר הביאו למיעוט עסקאות בדירות בעת הזו", כתב השמאי הממשלתי בדו"ח.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully