וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החברה לישראל מזרימה 100 מיליון דולר לצים

אורן פרוינד

14.2.2012 / 12:00

50 מיליון דולר יועברו לצים כבר בימים הקרובים ו-50 מיליון נוספים יועברו עד סוף הרבעון. מדובר ברשת ביטחון שמותחת החברה לישראל נוכח החשש שצים לא תעמוד בהתחייבויותיה

בהמשך להודעתו של עידן עופר, בעל השליטה בחברה לישראל , הבוקר מדווחת החברה כי אישרה את "רשת הביטחון" לחברת צים. כתוצאה מכך יזרימו החברה לישראל ועידן עופר 100 מיליון דולר לצים עד סוף הרבעון הראשון של 2012. 50 מיליון דולר יועברו על ידי החברה לישראל בימים הקרובים ו-50 מיליון דולר נוספים יועברו עד סוף הרבעון על ידי מילניום השקעות אלעד, חברה פרטית של עידן עופר.

הפרישה של רשת הביטחון מתבצעת לנוכח החשש שלא תעמוד צים בסוף 2011 באמות המידה הפיננסיות שלהן התחייבה בהסכמי המימון עם הבנקים, בעקבות התוצאות הגרועות של הרבעון השלישי. צים ספגה הפסד תפעולי של 91 מיליון דולר ברבעון השלישי, ונראה שהתוצאות הכספיות ברבעון הרביעי יהיו גרועות עוד יותר.

מחירי ההובלה הימית ברבעון הרביעי של 2011 ירדו לרמה שאינה מכסה את הוצאות האנרגיה וההיטלים. המצב גרוע במיוחד בקווי ההובלה שבין אסיה לצפון אירופה, לאחר שמרסק השיקה שירות שהגדיל את התדירות בקווים אלה וקיצרה את זמני המסירה ללקוחות. הקריסה במחירי ההובלה ומחירי האנרגיה הגבוהים יסבו לצים הפסד תפעולי גבוה מ-100 מיליון דולר ברבעון הרביעי של 2011 - רקע בעייתי לדיון עם הבנקים הזרים על הסדר חוב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully