וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צווי הבאה הוצאו לראשי ועד עובדי הרכבת

גלעד גרוסמן

14.2.2012 / 13:48

לאחר שראשי ועד עובדי הרכבת לא הגיעו לדיון שנקבע בעניינם בבית הדין לעבודה בתל אביב, הורתה השופטת להוציא צווים ולהביאם לדיון שנדחה לשעה 16:00

דניאל בוק

(צילום: דניאל בוק, עריכה: גדי וינסטוק, קריינות: אביב אברמוביץ')

בית הדין לעבודה בתל אביב הוציא בצהרים (שלישי) צו הבאה נגד ראשי ועד הרכבת, גילה אדרעי, שי טל ומשה אליאל. הצו הוצא לאחר שנציגי הוועד לא הגיעו לדיון בעניינם עד השעה 13:00 כפי שהורתה השופטת. משמעות הצו היא שעל המשטרה לדאוג להבאתם לבית המשפט עד השעה 16:00. מוועד העובדים נמסר כי ראשי הוועד נמצאים בדרכם לבית המשפט.

רכבת ישראל בשביתה. דרור עינב
הרכבת הושבתה למרות צו בית המשפט/דרור עינב

הדיון נקבע על מנת לדון בבקשת הנהלת הרכבת להכריז על העובדים כמבזים את בית המשפט לאחר שתנועת הרכבות לא חזרה לסדרה, זאת למרות צו בית משפט שהורה לעובדי הרכבת לחזור לעבודתם בשעה 9:00 הבוקר. ועד העובדים טוען כי הם לא ביזו את בית המשפט וכי בכוונתם למלא אחר הצו. לטענתם החזרת הרכבות לפעילות סדירה היא פעולה הדורשת מספר שעות.

עם זאת, לטענת הנהלת הרכבת חברי הוועד מונעים מעובדים בגופם לחזור לעבודה. מנכ"ל הרכבת בועז צפריר אמר כי "התחושה מאוד קשה, הגענו למצב שבו הנוסעים נפגעו וגם ציבור העובדים נפגע. יש עובדים רבים שמנסים לחזור לעבוד, אבל אנשי הוועד מונעים זאת בכוח פיזי ובאלימות. יש כאן הפרה של כללי המשחק".

גילה אדרעי אמרה כי "אנחנו פועלים על פי חוק, מנכ"ל החברה רוצה להטיל בנו רפש - הוא ביטל רכבות שכבר יצאו לדרך" עוד טענה אדרעי כי לא הגיעה בזמן לדיון כי שהתה בביתה בחיפה, אך עורכת הדין של הוועד הגיעה לדיון בזמן.

יו"ר ועד עובדי התחבורה בהסתדרות, אבי אדרי, ניסה להרגיע את הרוחות. אדרי אמר כי "יש שמונה סכסוכי עבודה ברכבת, ושנה וחצי של משא ומתן קשה שהגיע למבוי סתום. כנראה שגילה הגיעה למצב של ייאוש. אנחנו מנסים להחזיר את המצב לנקודה של הידברות, אבל זה לא פשוט. צריך לזכור שהעובדים אינם אויבים".

עובדי הרכבת פתחו אמש בשביתה. העילה הרשמית היא הכנסתם לשימוש של ארבעה קטרים חדשים. בוועד העובדים אומרים כי הנהגים לא עברו הכשרה מתאימה לנהיגה בקטרים החדשים, וכי הפעלתם כרוכה בסיכון ממשי. העובדים אומרים גם כי הכשרת הנהגים מבוצעת בצורה לקויה.

עוד בנושא שביתת הרכבת:

בית המשפט הורה לחדש תנועת הרכבות; הוועד: "לא נפר צווים"
החל מאמש: ועד העובדים משבית את תנועת הרכבות
טענות העובדים: קרונות לא בטיחותיים, מינויי קרובים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully