וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההסתדרות הודיעה על חידוש הרכבות - ההנהלה מכחישה

גלעד גרוסמן ויהושע בריינר

14.2.2012 / 15:51

בלבול ברכבת. בשעה זו לא ברור האם תנועת הרכבות חודשה עקב הודעות סותרות של ההסתדרות והנהלת הרכבת. הדיון בעניין בבית הדין בתל אביב נדחה לשעה 16:00

דניאל בוק

(צילום: דניאל בוק, עריכה: גדי וינסטוק, קריינות: אביב אברמוביץ')

ההסתדרות ועד עובדי הרכבת הודיעה בצהריים (שלישי) כי עובדי הרכבת שבו לעבודה ולפי מיטב ידיעתם, תנועת הרכבות כבר מתחילה לחזור לסדרה ובזמן הקרוב תתחדש התנועה במלואה. לעומת זאת, טוענת הנהלת הרכבת כי הדברים אינם נכונים וכי במספר מוקדים עדיין מונעים חברי הוועד את תנועת הרכבות. בפועל נראה כי תנועת הרכבות עדיין לא התחדשה עד כה.

בתוך כך התחדש הדיון בבית הדין לעבודה בתל אביב בבקשת הנהלת הרכבת להכריז על ועד העובדים כמבזה את בית המשפט. הדיון נדחה לשעה 16:00 לאחר שנציגי הוועד לא הגיעו לדיון שנקבע בשעה 13:00. בית הדין לעבודה הוציא צו הבאה נגד ראשי ועד הרכבת, גילה אדרעי, שי טל ומשה אליאל. משמעות הצו היא שעל המשטרה לדאוג להבאתם לבית המשפט אך לבסוף הגיעו נציגי הוועד לבית המשפט בכוחות עצמם.

רכבת ישראל בשביתה. דרור עינב
לטענת ההנהלה מונעים העובדים את תנועת הרכבות/דרור עינב

ועד העובדים טוען כי הם לא ביזו את בית המשפט וכי בכוונתם למלא אחר הצו. לטענתם החזרת הרכבות לפעילות סדירה היא פעולה הדורשת מספר שעות. יו"ר הוועד, גילה אדרעי, אף אמרה כי "אנחנו פועלים על פי חוק, מנכ"ל החברה רוצה להטיל בנו רפש - הוא ביטל רכבות שכבר יצאו לדרך" עוד טענה אדרעי כי לא הגיעה בזמן לדיון כי שהתה בביתה בחיפה, אך עורכת הדין של הוועד הגיעה לדיון בזמן.

לטענת הנהלת הרכבת, חברי הוועד מונעים מעובדים בגופם לחזור לעבודה. מנכ"ל הרכבת בועז צפריר אמר כי "התחושה מאוד קשה, הגענו למצב שבו הנוסעים נפגעו וגם ציבור העובדים נפגע. יש עובדים רבים שמנסים לחזור לעבוד, אבל אנשי הוועד מונעים זאת בכוח פיזי ובאלימות. יש כאן הפרה של כללי המשחק".

עובדי הרכבת פתחו אמש בשביתה. העילה הרשמית היא הכנסתם לשימוש של ארבעה קטרים חדשים. בוועד העובדים אומרים כי הנהגים לא עברו הכשרה מתאימה לנהיגה בקטרים החדשים, וכי הפעלתם כרוכה בסיכון ממשי. העובדים אומרים גם כי הכשרת הנהגים מבוצעת בצורה לקויה.

עוד בנושא השביתה ברכבת:

צווי הבאה הוצאו לראשי ועד עובדי הרכבת
בית המשפט הורה לחדש תנועת הרכבות; הוועד: "לא נפר צווים"
החל מאמש: ועד העובדים משבית את תנועת הרכבות

לנוסעים נמאס

בתוך כך נראה כי לנוסעי הרכבת כבר נמאס מההתנהלות של עובדי הרכבת. "אני צריך להסתמך על הקפריזות של עובדי הרכבת כדי לדעת אם אגיע לעבודה ואיך", אמר יאריס גוליקוב, שעולה מדי יום בתחנה שבצומת חולון ויורד בבית יהושע בדרך לעבודתו. "אני מבין שיש סכסוכים פנימיים אבל בדרך לפתור אותם הם פוגעים באזרחים כמונו שמתבססים על תנועת הרכבות. לנו זה עולה בשעות עבודה ולימודים ופוגע בכיס שלנו. פתאום אתה צריך לקנות כרטיסיות לאוטובוסים, לצאת מוקדם מהבית ולחזור מאוחר. כל היום אתה דבוק לאינטרנט כי אתה לא יודע מה יהיה ביום שלמחרת או אם בדקה האחרונה הם מחליטים להשבית את הרכבות. זה מורט עצבים".

"התחושה היא שהעובדים ברכבת עושים מה שבא להם בלי להתחשב בנוסעים", אמר גיל אנטקי שנוסע מספר פעמים בשבוע מתל אביב ללימודים בחיפה, "הם לא מפרסמים על ההשבתות המתוכננות ואין לך כמעט שום דרך להתכונן לזה. שום דבר לא מסודר, התקלות בנסיעות חוזרות ונשנות וזה קשה מאוד להתמודד מול זה. כשאני שומע שעומדת להיות שביתה אני פשוט מעדיף להישאר באוניברסיטה ולא לחזור כי אני יודע שהעומס על האוטובוסים יהיה בלתי נסבל".

מצד שני יש כאלה שמצליחים להבין את עובדי הרכבת אך בעיקר מתלוננים על ההתנהלות השגרתית. "אני יכולה להבין את הסיבות שמאחורי השביתות של העובדים אבל עיקר הבעיה היא בהתנהלות היומיומית ויש תחושה שברכבת לא מספיק קשובים לצרכים של הנוסעים", סיפרה ליהיא זטלאוי שנוסעת מדי יום הלוך וחזור מבית יהושע למקום עבודתה בתל אביב. "בקו הספציפי שלי הרכבת מגיעה פעמיים תוך חצי שעה כך שהקרונות מגיעים מלאים עד אפס מקום, הרכבת מגיעה תמיד באיחור ויש ימים שזה מתסכל מאוד. מצד שני, מרוב שביתות בארץ אתה כבר הופך להיות אדיש אם יש גם השבתה של הרכבת כך שאני פחות מתרגשת מזה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully