וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הורדת דמי הניהול - נזק של 300 מיליון בשנה"

צבי זרחיה

14.2.2012 / 16:03

הממונה על הביטוח באוצר עודד שריג יצא בוועדת הכספים נגד הצעת ח"כ חיים כץ להורדת דמי הניהול על הפנסיה ל-0.7%. "ההצעה אומרת: בואו נשבור את הכלים ונראה מה קורה"

"הצעת ח"כ חיים כץ להורדת הניהול ל-0.7% תגרום לכך שהקופות יפסידו 300 מיליון שקל בשנה. ההצעה אומרת: בואו נשבור את הכלים, נשים את הרף שאנו מאמינים שהחברות יוכלו להגיע אליו ברבות הימים ונראה מה קורה אם בדרך חברות יצטרכו לצאת מהמשחק זה סיכון שאנו לוקחים" - כך אמר היום פרופ' עודד שריג, הממונה על הביטוח והחיסכון באוצר, בדיון של ועדת המשנה לענייני פנסיה מטעם ועדת הכספים הדנה בהפחתת דמי הניהול.

שריג הוסיף כי "אנו אומרים דבר שונה: בואו נשים את הרף שהחברות לא ייצאו מהשוק ונבחן מחדש את הדברים. יש פה שתי סכנות: חברות יפלטו מהשוק וכן הצרכנים הקטנים הם אלה שיפגעו. היום, אם אתה מגיע לחברות עם חשבון של 500 אלף שקל, יש להניח שתקבל הצעה של 0.7% דמי ניהול".

"לעומת זאת, החוסך הקטן הוא לא רווחי ואותו מסבסדים והחברות יגידו שלא כדאי להם לנהל את החוסך הקטן. אף אחד לא יגיד את זה פומבית. אבל הם ימצאו את הדרך להראות לו את הדלת. החיסכון הממוצע הפנסיוני עומד על 41 אלף שקל. השאלה היא אם אנו רוצים לקחת את הסיכון שהחוסכים הקטנים שהיום הם מסובסדים על ידי הגדולים והחברות יזרקו מהשוק. הסיכון הזה הוא אחריות שמוטלת על כתפי כולנו ואנו צריכים להתמודד עמה".

כץ העיר: "תעשה ביטוח 'פול' ממשלתי לחוסכים קטנים כמו לאופנועים כי בסכומים הללו העמיתים לא יגיעו לפנסיית סף".

שריג: "אני רוצה לראות את החיסכון הפנסיוני גדל אך במשחק שבו הממשלה מנהלת את החיסכון הפנסיוני הממשלה היתה ואת התוצאות אנו מכירים אנו לא רוצים לחזור לדבר הזה".

לדברי שריג, "דמי ניהול זה חלק מעולמו של החיסכון הפנסיוני. אם אתה שם את כספך בידי אחרים, יש לכך עלות. בהשוואת למדינות אירופה אנו במצב סביר. החוסך הישראלי כבר יודע את האינפורמציה של דמי הניהול. בארה"ב לגופים עם 100 עובדים הממוצע 1.3% ובחברה גדולה של מעל 1,000 עובדים הממוצע הוא 1.08%. חיסכון גדול מקבל דמי ניהול יותר נמוכים".

שריג הדגיש כי "דמי הניהול בישראל אינם חריגים. אנו רוצים להוריד אותם. נפעל כדי לאפשר לחברות להתייעל אבל לא צריך לחשוב שדמי הניהול בישראל חריגים. אם ההצעה שלנו תיושם, כשני שלישים מהחשבונות המנוהלים בגופים פרטיים ישלמו דמי ניהול נמוכים. ההורדה תשפיע על 46% מכספי החיסכון הפנסיוני. אנו רוצים להגביר את התחרות רוצים שקופות הגמל יוכלו למכור מוצר ביטוח משלימים, הגברת השקיפות בקביעת דמי הניהול, הגבלת מתן פרסים ועמלות לסוכני הביטוח, הגבלת תשלום עמלה ליורת ממפיץ פנסיוני אחד, לא ניתן יהיה להעלות את דמי הניהול לפחות למשך שנתיים מיום שניתנה ההנחה. אנו רוצים לאפשר ללקוחות לבחור את הסוכן בפני עצמם כדי שיוכלו לקבל את הטוב עבורם".

רק 5 ח"כים טרחו להגיע לדיון: יו"ר ועדת הכספים, ח"כ משה גפני (יהדות התורה), יו"ר ועדת המשנה לפנסיה, ח"כ חיים כץ (יהדות התורה), ח"כ פאינה קירשנבאום, ח"כ זבולון אורלב וח"כ ציון פיניאן (ליכוד). בישיבה נוכחים לוביסטים ממשרד פוליסי, המייצג את איגוד חברות הביטוח, וממשרד כהן רימון כהן, המייצג את איגוד קופות הגמל באיגוד לשכות המסחר.

ח"כ כץ אמר כי "החיסכון הפנסיוני נוצר על מנת שאחרי עשרות שנות חיסכון, אותו חוסך יוכל לתת לנכדה שלו סוכריה על מקל ולא יזדקק לפרוסת לחם מהבן שלו. שיהיה לו הצורך לתת ולא יהיה לו צורך לקבל. אלה שמנהלים לו את הכסף צריכים גם להרוויח. אין יש מאין אבל הכל צריך להיות במידה. מתנהלים דיבורים מכל הכיוונים. קשה להאמין שהתקנות, שהוגשו על ידי משרד האוצר, ייצאו כפי שנכנסו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully