וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתחרים ברשתות: "עוף בשקל" בלב תל אביב

עדי דברת-מזריץ

14.2.2012 / 16:14

רשת הדסקאונט ויקטורי פותחת סניף נוסף בתל אביב בו יימכרו מוצרים במחירים מוזלים. גם רמי לוי מתעתד לפתוח סניפים בעיר. שופרסל ומגה עומדות בפני תחרות קשה

היום אחר הצהרים פותח איל רביד, בעלי רשת הדסקאונט 'ויקטורי', את החנות שלו ברחוב לינקולן בתל אביב. כשפתח את הסניף הראשון שלו בעיר ברחוב אחד העם באוגוסט 2011 הצהיר כי המחירים יהיו מחירי ביניים, הזולים ממחירי הרשתות העירוניות: שופרסל שלי, מגה בעיר ו-AMPM. אך יקרים ממחירי רשתות הדיסקאונט: שופרסל דיל, מגה בול, רמי לוי שיווק השקמה ועוד.

הפעם מדובר כבר בסיפור אחר, משמעותי הרבה יותר לשופרסל ומגה: "המחירים בסניף בלינקולן יהיו דיסקאונט מלא. זה יהיה סניף שיריב על המחיר עם 'מגה בול' ו'שופרסל דיל' וכל הארץ. הסניף הראשון בת"א היה סניף קטן של 700 מ"ר ובלי חניה.

בסניף בלינקולן זה סיפור אחר - 1500 מ"ר, מעדניות גדולות ומי שקונה מעל 150 שקל מקבל חניה חינם בחניון מאחורי הסניף. אנו מביאים לתל אביב סל קניות רחב ומגוון במחירים שטרם נראו בעיר", אמר איל רביד ל-TheMarker והוסיף: "יש לי תכנון לפתוח עוד סניפים בת"א ובמרכזי ערים אחרות".

בהשקת הסניף השקיע רביד 5 מיליון שקל וכדי להגדיל את תנועת הלקוחות אף יפתח בכניסה בעוד מספר חודשים סניף של ארומה ת"א שיהיה ממנו מעבר לסניף. במקביל, גם רמי לוי מתכוון לפתוח סניף של 'רמי לוי שיווק השקמה' בת"א בעוד ארבעה חודשים.

"אני פותח סניף ברחוב סלמה. כרגע זה נמצא בהליכי רישוי, נפגשתי עם מהנדס העיר בשבוע שעבר ואני מחכה לאישור מחלקת התנועה", מספר רמי לוי ומוסר שהסניף ישתרע על פני 1500 מ"ר. "המחיר יהיה זהה אחד לאחד ליתר הסניפים", הוא מבטיח.

לדבריו, הסניף יהיה אומנם קטן יותר מסניפים אחרים של הרשת ויציע רק 50 מקומות חניה אך יזכה לביקוש רב בשל המחירים האטרקטיביים שיאפשרו לו להגדיל גם את ההזמנות דרך האינטרנט בעיר. גם ב'כמעט חינם', שפועלת כבר מ-2006 עם חנות במגדלי תל אביב בגודל 1200 מ"ר, מחפשים לוקיישנים נוספים בתל אביב בפרט ומרכזי הערים בכלל, מספר עדי צים בעלי הרשת.

שופרסל ומגה שכבר נלחמות באובדן נתחי שוק ורווחיות לטובת הרשתות הפרטיות, יצטרכו להתמודד במציאות החדשה, כאשר הסכנה העיקרית עבורן היא לאבד את הרווחיות הגבוהה יחסית בסניפים בתוך הערים.

בעוד שהרווחיות הגולמית בסניפי פורמט הדיסקאונט שלהם 'שופרסל דיל' ו'מגה בול' נמוכים יותר ועומדים על 20-25%, הרווחיות הגולמית בפורמט העירוני עם 'שופרסל שלי' ומגה בעיר' גבוהה הרבה יותר ונעה סביב ה-30%-35%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully