וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

על רקע המשבר הנמשך באירופה: ירידות באחד העם

דרור רייך

14.2.2012 / 17:05

סוכנות הדירוג מודי'ס הורידה את דירוג האשראי לשש מדינות באירופה והמסחר בבורסה התל אביבית הגיב בירידות. ת"א 25 ירד ב-0.61% ואילו ת"א 100 ירד ב-0.43%

המסחר באחד העם נחתם בירידות שערים על רקע החלטת סוכנות האשראי מודי'ס להוריד את דירוגי האשראי של שש מדינות באירופה, ואזהרתה מפני הורדת דירוג עתידית בכלכלות בעלות דירוג של AAA. העליות שנרשמו אמש בוול סטריט וחג האהבה שנחגג היום ברחבי העולם לא עוזרו לבורסה באחד העם.

מדד ת"א 25 ירד ב-0.61%, ת"א 100 רשם ירידה של 0.43%. מדד הבנקים הוביל את הירידות והשיל 1.64% מערכו ומדד נדל"ן 15 היחיד שרשם עליות טיפס ב-0.46%. יום המסחר היה דליל ועמד על 890 אלף שקל.

שמן נפט וגז נחתכה ב-2.1%. לייבפרסון הדואלית שפירסמה את ד"וחותיה אמש רושמת היפוך מגמה וסיימה בעלייה של 2.6%; מג'יק ממשיכה במגמה החיובית שרשמה בימים האחרוני,ם ובעקבות פרסום הדו"חות הטובים הוסיפה 8.2% לערכה. אפריקה ישראל של לב לבייב זנקה ב-6.75% לאחר קבלת המלצה חיובית מדויטשה בנק הגרמני. הוט שנכנסת לשוק ספקיות האינטרנט הוסיפה 3.45% לערכה.

סוכנות דירוג האשראי מודי'ס הזהירה אתמול את צרפת, בריטניה ואוסטריה כי הן בסכנת הורדה של דירוג האשראי המושלם שלהן. הסוכנות הורידה את הדירוג של שש מדינות אחרות באירופה, כולל איטליה, ספרד ופורטוגל, בשל משבר החובות. דירוג האשראי של גרמניה אושרר.

מהסוכנות נמסר כי יש חשש ליכולת היישום של אירופה לרפורמות הנדרשות ולגבי הסכום הנדרש כדי כדי לבלום את המשבר. בחודש שעבר איבדו לראשונה צרפת ואוסטריה את דירוג AAA המושלם שלהן, מידי סטנדרד אנד פור'ס.

רונן מנחם מיחידת ההשקעות והאסטרטגיה של בנק מזרחי טפחות, התייחס להורדת הדירוג: "בתקופה בה ממשלות מנסות לערער על החלטות חברות דירוג האשראי, שולחת הסוכנות מסר ברור - הורדות הדירוגים עלולות היו להיות חדות יותר לולא הכריזו הרשויות על מחויבותן להחזיק בחיים את גוש היורו, ולהוליך לפועל את כל השינויים המבניים שישקמו את הביטחון בשוק ההון. בפרט אמורים הדברים בהתקדמות לקראת אמנה פיסיקאלית מחייבת ונקיטת צעדים למניעת התפשטות של גורמי סיכון".

עוד אמר מנחם כי "בשורה התחתונה, אין חדש בהודעת הסוכנות. מדובר במהלך שבוצע ברוח האזהרות שהוציאו החברה ושתי מתחרותיה בחודשים האחרונים. עם זאת, הוצאתה לפעול של ההחלטה מיד לאחר אישור צעדי הצנע ביוון מהווה תזכורת שהדרך לפתרון משבר החוב אולי החלה ביוון, אך צריכה להימשך במדינות האחרות ולהתבטא בסופו של דבר בהסדר כולל ושינוי מבני ביבשת. בכל מקרה, אין זמן לנוח על זרי הדפנה".

"בחודשים הקרובים יופיעו לסירוגין ידיעות חיוביות ושליליות, תוצאה אופיינית של תהליך ההתאמה הנדרש", הוסיף מנחם. "לכן, התנודתיות בשוקי ההון תימשך במהלך השנה, אם כי הכיוון הכללי יהיה, להערכתנו, חיובי. זאת לנוכח עליית המדרגה בפעילות הבנק המרכזי של אירופה ובמידת המחויבות של המדינאים, שחלקם יעמדו השנה לבחירות וירצו להביא תוצאות".

מניות במרכז

ממשלת קפריסין פירסמה את המכרז לרישיונות חיפושי הגז והנפט הימיים שלה. מדובר בבלוקים 1-13, מלבד בלוק 12 שהזיכיון לו שייך לנובל אנרג'י האמריקאית ודלק קידוחים ואבנר הישראליות, בו הן מצאו בחודשים האחרונים 7 TCF (טריליון רגל מעוקבת) של גז טבעי. מכרז זה עשוי להיות רלוונטי עבור חברות ישראליות רבות.

השטחת הפירמידה באי.די.בי יוצאת לדרך: הקבוצה הודיעה אתמול כי תחל במיזוג של כור ודיסקונט השקעות - שתי חברות המטה של החברה - עד לסוף הרבעון השני של שנת 2012. במסגרת המיזוג תימחק כור מהמסחר וכל נכסיה, כמו גם התחייבויותיה, יעברו לידי החברה האם דיסקונט השקעות.

המכרז לרכישת רשת ה"עשה זאת בעצמך" הקורסת אייס דיפו נסגר. כ-7 גופים הציעו הצעות לרכישת אייס, בחלקים או בשלמות, כאשר הסכום המירבי נכון לכעת עומד על מעל 100 מיליון שקל. בימים הקרובים יעברו על ההצעות נאמני החברה, עו"ד אמיר פלמר ורו"ח בועז גזית.

בתום משא ומתן ארוך וקדחתני הצליח רוני אלרואי, בעל השליטה בקמן אחזקות להשלים את מכירת החברה הבת ישראל מנדלסון. מי שחתמה על הסכם הרכישה היא קרן רונקו, שהוקמה באחרונה על ידי שני יוצאי חברת אפריקה ישראל של לב לבייב, רון פאינרו וקובי שלום. רונקו תשלם 65 מיליון שקל בעבור 52.42% מהשליטה במנדלסון, לפי שווי חברה של 124 מיליון שקל. קמן תרשום הפסד של 6 מיליון שקל בדו"חות הכספיים של הרבעון הראשון של 2012.

חברת לייבפרסון, חברה אמריקאית ישראלית הנסחרת בבורסת נאסד"ק ובת"א בשווי של 2.4 מיליארד שקל, דיווחה הלילה על תוצאותיה הכספיות לשנת 2011 והיכתה את תחזיות האנליסטים. עם זאת, ציבור המשקיעים האמריקאי לא הופתע מהתוצאות כאשר המניה הגיבה בירידות מתונות של 0.7% במסחר אמש בנאסד"ק.

הרבעון הנוכחי של פרטנר הוא שולי יחסית ומהווה עוד סמן בירידת מחירי הסלולר. "קשה מאד לראות תסריט אחר ל-2012 מלבד מלחמת מחירים בשעה שהשוק עובר מתחרות של שלוש לחמש חברות והאלטרנטיבה הוירטואלית. הסיכוי למחיקת החברה מהמסחר? קיים, אבל לא ניתן לתמחר המניה על גביו", כך אומר היום צחי אברהם, אנליסט כלל פיננסים ברוקראז'.

האנליסטים של דויטשה בנק הגרמני מעלים את המלצתם למניית אפריקה ישראל שבליטת לב לבייב, מ"החזק" ל"קנייה". בדויטשה בנק מורידים את מחיר היעד למניה מ-25.5 שקל ל-18 שקל - גבוה בכ-32% ממחירה בשוק, נכון להבוקר. בדויטשה מצפים כי מחיר המניה יעלה מחדש כאשר רמת הביטחון של המשקיעים ביחס ליכולת החזר החוב של הקבוצה תהיה גבוהה יותר, וזאת מהחזרי הון ממכירות נכסים בארה"ב.

  • עוד באותו נושא:
  • אחד העם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully