וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאחר פתיחה שלילית, וול סטריט נסגרה ללא שינוי

שלי אפלברג

14.2.2012 / 23:17

הבנקים הובילו את הירידות. מכירות הקמעוניות איכזבו - האנליסטים חזו עלייה של 0.8%, אולם ירידה דרסטית במכירות כלי רכב הביאו לעלייה של 0.4% בלבד

האכזבה מנתון מכירות הקמעוניות לחודש ינואר גררה את וול סטריט לירידות במרבית שעות המסחר, אך בסופו של יום המדדים סגרו ללא שינוי ניכר. דאו ג'ונס סגר בעלייה מזערית של 0.03%, נאסד"ק עלה במקצת ב-0.02% ו-S&P 500 החסיר רק כ-0.09%.

הנפט נסחר בירידה של כ-0.42% ל-100.48 דולר. הזהב איבד 0.53% ל-1,715.7 דולר לאונקיה. האג"ח לטווח של 10 שנים בארה"ב ירדו ב-2.96% ונסחרות בתשואה של 1.93%.

הבנקים הובילו את הירידות בארצות הברית. מניית בנק אוף אמריקה סגרה בירידה של 3.3%, סיטי השילה 2.8%, ג'יי. פי מורגן צ'ייס איבדה 1.3%. חברת הצמיגים גודייר נפלה בכ-5% לאחר שפיספסה את התחזיות. גאפ עלתה ב-3% על רקע המלצת האנליסטים של סיטי לקניית המניה.

מניית יאהו נפלה בכ-4.7% על רקע הדיווח כי התפוצצה העסקה למכירת אחזקותיה בעליבאבא ויאהו יפן.

זמן הראלי בשווקים

אסטרטג השווקים הבכיר דיוויד מוריסון מחברת GFT מסביר כי העליות אתמול נבעו מאישור תכנית הצנע ביוון. "אישור תכנית הצנע גם סולל את הדרך לאי שקט חברתי נוסף ולשביתות נוספות, ומממשלת יוון צריכה כעת לעמוד בהבטחותיה", כתב מוריסון בדו"ח למשקיעים.

עם זאת, לעת עתה, מוריסון מעריך כי הגיעה "עת הראלי" בשווקים על רקע כניסתם מחדש של המשקיעים לפוזיציות לונג שאותן סגרו ביום שישי. "המשקיעים צופים כי הבנק הפדרלי בארה"ב ימשיך להזרים נזילות לשווקים יחד עם בנקים מרכזיים אחרים בכלכלות מפותחות", הוסיף מוריסון.

"זהו ראלי רחב בעקבות התעוררות התיאבון לסיכונים", אמר מייק ריאן, אסטרטג ההשקעות הראשי של UBS וולת' מנג'מנט אמריקה, בראיון לבלומברג. "לא מפתיע לראות את ההתאוששות בשווקים. העובדה שהפרלמנט של יוון הצליח לאשר את תכנית הצנע היתה צפויה והסירה את אחד המכשולים, אולם עדיין לא מבטיחה את פתרון המשבר ביוון. הסוגיה כעת היא כבר השלב הבא בתהליך הזה. לפי הערכתנו יוון תתקשה לעמוד בתשלום חובותיה בהמשך", הוסיף ריאן.

היום התפרסם נתון המכירות הקמעוניות לחודש ינואר. התחזית של האנליסטים היתה לעלייה של 0.8% במכירות לאחר עלייה של 0.1% בנתון שפורסם בחודש הקודם. בפעול המכירות עלו רק ב-0.4% כתוצאה מירידה דרסטית במכירות כלי רכב. כמו כן, בשעה 17:00 התפרסם נתון המלאי העסקי לחודש דצמבר. הנתון על פי הערכות האנליסטים אמור להצביע על עלייה של 0.5% לאחר עלייה של 0.3% בחודש נובמבר בפועל הצביעה על עליה של 0.2% בלבד.

בסקירת המקרו העולמית של מחלקת ניירות ערך זרים בלאומי שוקי הון טוענים כי נתון האשראי הצרכני בארה"ב, שהצביע על התרחבות, לא גדל בהכרח בגלל אופטימיות הצרכנים, שכן חלק מהגידול הוא מכורח ולא מסנטימנט חיובי. לדעתם כיום החשש לזליגת משבר פיננסי מאירופה לארה"ב פוחת לאחר רגיעה בבנקים האירופים עצמם.

אירופה

בהנפקת אג"ח שנערכה היום בספרד גייסה הממשלה 5.4 מיליארד יורו. באג"ח לטווח של שנה גויסו 2.9 מיליארד יורו, בתשואה ממוצעת של 1.899%, לעומת 2.049% בהנפקה דומה קודמת. באג"ח לטווח של 18 חודשים גייסה ספרד 2.5 מיליארד יורו בתשואה ממוצעת של 2.3%.

סוכנות דירוג האשראי מודי'ס הורידה את הדירוג של שש מדינות אחרות באירופה, כולל איטליה, ספרד ופורטוגל, בשל משבר החובות. כמו כן הזהירה מודי'ס את צרפת, בריטניה ואוסטריה כי הן בסכנת הורדה של דירוג האשראי המושלם שלהן. דירוג האשראי של גרמניה אושרר.

ישראליות במוקד

ספקית הפתרונות בפס רחב אלחוטי, אלווריון, פירסמה את תוצאותיה לרבעון הרביעי של 2011. הנתונים כוללים את תוצאות ווייביון שנרכשה באמצע בנובמבר אשתקד. ההכנסות ברבעון הרביעי עמדו על 41.2 מיליון דולר, ירידה של 12.3% מ-47 מיליון דולר ברבעון השלישי של 2011, וירידה של 18.9% מ-50.8 מיליון דולר ברבעון הרביעי של 2010.

ספקית הפתרונות מבוססי ענן לאבטחת האינטרנט, קומטאץ' הנסחרת בנאסד"ק, פירסמה את התוצאות הכספיות לרבעון הרביעי של 2011. ההכנסות ברבעון הרביעי של 2011 גדלו ב-11% והסתכמו ב-6 מיליון דולר, לעומת 5.4 מיליון דולר ברבעון הרביעי של 2010 בעיקר עקב שילוב האנטי-וירוס Command בעסקיה השוטפים של קומטאץ', והגדלת מכירות האנטי-וירוס ללקוחותיה הקיימים והחדשים של החברה.עוד תרמו לצמיחה בדו"חות של קומטאץ' - מספר עסקות חדשות שנחתמו בעולם שכוללים את החוזים עם Cox, Hostway, Superb Internet ושלוש ספקיות אירופיות מובילות של שירותי אירוח.

חברת לייבפרסון, חברה אמריקאית ישראלית הנסחרת בבורסת נאסד"ק ובת"א בשווי של 2.4 מיליארד שקל, דיווחה הלילה על תוצאותיה הכספיות לשנת 2011 והכתה את תחזיות האנליסטים. עם זאת, ציבור המשקיעים האמריקאי לא הופתע מהתוצאות כאשר המניה הגיבה בירידות מתונות של 0.7% במסחר אמש בנאסד"ק. לייבפרסון דיווחה על הכנסות של 133 מיליון דולר לשנת 2011, גידול של 22% מהשנה המקבילה. בשורה התחתונה, דיווחה לייבפרסון על גידול של 30% ברווח הנקי, שהסתכם בשנת 2011 בכ-12 מיליון דולר, גבוה ב-9% מציפיות האנליסטים על פי בלומברג.

די מדיקל, חברת מכשור רפואי העוסקת באמצעות חברות בנות במחקר, פיתוח, ייצור ושיווק של מוצרים לטיפול בסכרת, הודיעה כי שתי החברות הבנות חתמו על הסכם הפצה בלעדי עם החברה השוודית NordicInfu Care AB, להפצת סט האינפוזיה האוניברסלי ספרינג במדינות סקנדינביה. הסכם זה מחליף הסכם הפצה קודם לטריטוריה השוודית ומרחיב את רשת ההפצה של החברה לכל האזור הסקנדינבי.

  • עוד באותו נושא:
  • וול סטריט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully