וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"סין מוכנה להיות מעורבת בפיתרון המשבר באירופה"

15.2.2012 / 8:23

נגיד הבנק המרכזי של סין ז'ו שיאוצ'ואן וראש ממשלת סין וון ג'יאבאו הבהירו כי ישקיעו ברנות החילוץ האירופי על ידי החזקת אג"ח ממשלתית של מדינות באיחוד האירופי

סין התחייבה להשקיע בקרנות החילוץ האירופיות ולשמור על אחזקותיה באג"ח ממשלתיות אירופיות, על מנת לסייע בפיתרון משבר החוב.

"סין תמיד תדבוק בעיקרון של החזקת אג"ח ממשלתיות של מדינות באיחוד האירופי", אמר היום נגיד הבנק המרכזי של סין, ז'ו שיאוצ'ואן, בנאום שנשא בבייג'ין. "אנחנו צריכים להשתתף בפיתרון משבר החוב בגוש היורו", אמר. דבריו של ז'ו חזרו על דברים שאמר אתמול ראש ממשלת סין, ון ג'יאבאו.

עם זאת, ז'ו לא פירט מה יהיה היקף הסיוע של סין. אף שברזיל, רוסיה, הודו וסין מעוניינות כולן לסייע לאירופה, עליהן להמתין לרגע הנכון ולהזדמנות הנכונה, אמר ז'ו. הוא הוסיף כי סין תסייע גם באמצעות השקעה במנגנוני הסיוע האירופיים, כמו קרן היציבות הפיננסית הזמנית (EFSF) או המנגנון הקבוע (ESM).

דבריו של ז'ו הגיעו בשעה ששרי האוצר של גוש היורו מגבירים את הלחץ על יוון לבצע קיצוצים מחמירים בתקציב בתמורה לחבילת חילוץ שניה. סין חוששת שהאטה עולמית בעקבות המשבר באירופה תפגע גם בצמיחתה בשל ירידה בביקוש לייצוא שלה.

אתמול אמר ראש ממשלת סין, ון ג'יאבאו, כי סין מוכנה להיות מעורבת יותר בפיתרון המשבר באירופה, אף שעל אירופה לשלוח מסר ברור יותר שיוכיח כי היא פועלת לחיזוק מצבה הפיננסי. "נכונותה של סין לתמוך באירופה כדי להתמודד עם בעיות החוב היא כנה וחזקה", אמר ון במסיבת עיתונאים משותפת לו ולנשיא האיחוד האירופי הרמן ון רומפוי שנערכה אתמול בבייג'ין.

ון רומפוי אמר כי הוא מקדם בברכה את העניין שסין מראה בהשקעה באג"ח אירופיות ובקרנות החילוץ. בינתיים באירופה, שרי האוצר של גוש היורו ביטלו את פגישתם המתוכננת בבריסל ויקיימו במקומה שיחת ועידה טלפונית שבה יעודדו את יוון לעשות יותר על מנת לקבל את חבילת החילוץ השניה בסך 130 מיליארד יורו (170 מיליארד דולר).

"אנחנו מצפים מהמדינות בעלות החובות הגדולים ביותר לחזק את תהליכי הייצוב הפיסקלי שלהן, לקצץ את הגירעונות ולהפחית סיכוני אשראי לאור התנאים הלאומיים", אמר ון. "אנחנו מקווים שהאיחוד האירופי יגיע בקרוב להסכמה פנימית, יקבל את ההחלטות הפוליטיות וישלח לקהילה הבינלאומית מסר ברור וחזק יותר של מדיניות תגובה".

  • עוד באותו נושא:
  • סין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully