וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טבע: מכירות של 18.3 מיליארד דולר ב-2011

ואדים סבידרסקי

15.2.2012 / 8:49

בדו"חות השנתיים האחרונים עליהם חתום מנכ"ל טבע שלמה ינאי מדווחת החברה על גידול של 14% במכירות ב-2011 בהשוואה לשנה שלפני. הרווח הנקי השנתי: 4.4 מיליארד דולר

ענקית הפרמצבטיקה, טבע, פירסמה הבוקר את דו"חותיה הכספיים לרבעון האחרון של 2011 ולשנה כולה – דו"חות השנתיים האחרונים עליהם חותם מנכ"ל טבע יוצא, שלמה ינאי המפנה את מקומו לג'רמי לוין. החברה דיווחה על גידול של כ-28% בהכנסותיה לעומת הרבעון אחרון של 2010 שהסתכמו בכ-5.7 מיליארד דולר ברבעון הרביעי 2011 - תוצאות שהושפעו מהשקת שתי תרופות גנריות חדשות, Zyprexa ו-Lipitor. כמו כן, תואמות התוצאות לתחזית החדשה והנמוכה יותר אותה סיפקה החברה בסוף שנת 2011.

בשורה התחתונה, גדל הרווח הנקי המתואם ב-23% בהשוואה לרבעון מקביל והסתכם בכ-1.4 מיליארד דולר המתורגם לרווח של כ-1.59 דולר למניה. תזרים המזומנים מפעילות שוטפת לרבעון הסתכם ב-1.4 מיליארד דולר, שיפור של 30% בהשוואה לרבעון אשתקד. על רקע פרסום תוצאות, החליט דירקטוריון טבע לחלק דיבידנד במזומן לבעלי מניות בסך 1 שקל לכל מניה אחת.

טבע הצדיקה את תחזיות האנליסטים המקומיים אשר צפו רבעון חזק. האנליסטים חזו הכנסות רבעוניות של כ-5.6 מיליארד דולר ורווח מתואם למניה של 1.63-1.58 דולר ברבעון האחרון של 2011. קונסנזוס האנליסטים בחו"ל, על פי ספקית המידע בלומברג, חזה מכירות רבעוניות של 5.65 מיליארד דולר ורווח נקי מתואם של 1.4 מיליארד דולר או 1.59 דולר למניה אחת. בשנה שעברה כולה, העריכו האנליסטים הזרים כי החברה תדווח על מכירות של כ-18.3 מיליארד דולר ורווח נקי מתואם למניה בסך 4.97 דולר.

בסיכום שנתי, דיווחה חברת גנריקה הגדולה בעולם על מכירות בסך 18.3 מיליארד דולר, גידול של 14% בהשוואה לשנה מקבילה ועל רווח נקי מתואם של כ-4.97 דולרים למניה אשר נבע מרווח נקי שנתי של 4.4 מיליארד דולר, אשר עלה ב-7.3%. גם האנליסטים הזרים צפו למכירות של כ-18.3 מיליארד דולר, בהתאם למה שדווח בפועל, ורווח למניה זהה של 4.97 דולרים.

בתחילת נובמבר האחרון, הורידה החברה את תחזית העצמית לרבעון הרביעי של 2011 וצפתה כי הרווח השנתי יסתכם בטווח של 4.92-5.02 דולר למניה. התחזית זו כוללה את תרומתה של חברת ספלון שרכישתה הושלמה סמוך למועד התחזית. כמו כן, החברה צפתה למכירות שנתיות של 18.3-18.6 מיליארד דולר בהשוואה לתחזית קודמת למכירות של 18.5-19 מיליארד דולר.

מכירות הקופקסון ב-2011 הגיעו לשיא של כ-3.6 מיליארד דולר - עלייה של 21% בהשוואה לשנת 2010. במהלך הרבעון האחרון, המכירות הגלובליות של הקופקסון הגיעו לכ-927 מיליון דולר -יגבוה ב-11% בהשוואה לרבעון המקביל.

שלמה ינאי, מנכ"ל ונשיא טבע, אמר: "אני שמח לדווח שטבע סיימה את שנת 2011 בצורה טובה מאד, למרות האתגרים איתם התמודדנו במהלך השנה. התוצאות ממחישות את המודל העסקי המאוזן שלנו, הממוקד בצמיחה ובהגדלת הגיוון בשווקים ובקווי עסקים."

"האסטרטגיה של טבע מתמקדת בצמיחה ובהקטנת התלות שלנו בשוק אחד או במוצר זה או אחר. במהלך שנת 2011 התקדמנו משמעותית לקראת השגת יעדינו ארוכי-הטווח באמצעות רכישת ספלון וטאיו ובאמצעות הקמת המיזם המשותף והיחודי עם חברת פרוקטר אנד גמבל . הישגים אלה יוצרים בסיס מוצק להמשך צמיחתה של טבע בשנים הבאות", סיכם מנכ"ל היוצא.

התחזיות המוקדמות המקומיות: תוצאות חזקות

סטיבן טפר, אנליסט הפארמה והביומד בהראל פיננסים, סיפק תחזית אופטימית במעט בהשוואה לקונסנזוס וצפה לרווח של 1.63 דולר למניה ברבעון האחרון. טפר צפה "לדוחות חזקים שישקפו את האיחוד של ספלון בתחום תרופות המקור, את האיחוד של טיאו וטבע-קואה ביפן, את המשך הצמיחה של הגנריקה מחוץ לארה"ב ואת השקות הגנריות המשמעותיות בארה"ב, בראשן הזיפרקסה והליפיטור". לפי כך, תחזית של הראל למכירות טבע הסתכמה ב-5.58 מיליארד דולר ברבעון המדווח. עוד הוסיף טפר כי "הדוחות הטובים לרבעון הם פתיחה לרצף של דוחות טובים שצפויים במהלך 2012, וזאת במקביל לחשיפתו של המנכ"ל החדש ד"ר ג'רמי לוין ותוכניות האסטרטגיות של החברה, בייחוד בתחום התרופות האינובטיביות. טבע פועלת לגיוון הפעילות של החברה תוך הקטנת התלות בקופקסון ובהשקות גנריות בארה"ב."

סבינה פודבל, אנליסטית מלידר שוקי הון, סבורה גם היא כי התוצאות העסקיות של טבע לרבעון יושפעו לטובה מהשקת Zyprexa ו-Lipitor, ויהיו חזקות יחסית לשאר הרבעונים של 2011. פודבול סבורה כי המכירות הרבעוניות יסתכמו ב-5.62 מיליארד דולר ויובילו לרווח נקי של 1.39 מיליארד דולר או 1.58 דולר למניה.

יונתן קרייזמן, אנליסט מכלל פיננסים ברוקראז', העריך לפני פרסום הדו"חות כי צפוי רבעון רביעי חזק עקב השקת הזיפרקסה והליפיטור. כמו כן, העריך קרייזמן כי מכירות ההקופקסון יסתכמו בכ-1 מיליארד דולר בסיכום רבעוני, כלומר שיפור של 13% לעומת התקופה המקבילה, וב-3.9 מיליארד דולר בסיכום שנתי. זאת בעיקר בשל החזרת זכויות שיווק מסנופי באירופה.

  • עוד באותו נושא:
  • טבע

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully