וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

על כל משרה בהיי טק נשלחים 122 קורות חיים

גיא גרימלנד

15.2.2012 / 8:44

על פי ניתוח של חברת היי קפיטל מרבית המגוייסים לחברות היי טק הגיעו לעבודה דרך חברת השמה או דרך חבר ורק מיעוט הגיעו דרך פניה עצמאית. רק 1% הגיעו מירידי תעסוקה

היי-טקיסטים, אם תנסו להתקבל באמצעות אחד מאתרי הדרושים שמתמחים בהשמה בחברות היי-טק, כמו אתר דרושים או Alljobs, מה הסיכוי שאכן תתקבלו למקום העבודה? ניתוח של חברת היי קפיטל, המתמחה במשאבי אנוש, מלמד שהסיכוי לכך הוא 13% בלבד.

בהיי קפיטל מספקים מערכות תוכנה לניהול תהליך הגיוס בחברות שונות, בהן חברות היי-טק, ועל בסיס המידע שמתקבל במערכות אלה הצליחו לספק כמה תובנות על שיעורי ההצלחה בקבלת עבודה בענף ההיי-טק.

בהיי-קפיטל ניתחו 52,805 מועמדים, שניסו להתקבל לעבודות היי-טק במהלך 2011. רק 435 מהם גויסו בפועל לחברות ההיי-טק שבניתוח. לפי נתוני היי-קפיטל, רק 13% מהגיוסים בוצעו על בסיס מועמדים שהגיעו מ"השוק הפתוח" - כלומר מפנייה ישירה של המועמדים לחברות או ממקורות אינטרנטיים, כמו אתרי לוחות דרושים ורשתות חברתיות.

מהנתונים עולה עוד כי 37% מהמועמדים שהתקבלו לעבודה בהיי-טק בשנה שעברה הגיעו בשיטת "חבר מביא חבר", ו-48% מחברות השמה. רק 1% הגיעו מירידי תעסוקה שנערכים באוניברסיטאות. זוהר מימון, מנכ"ל היי-קפיטל, אומר כי אף שרק 13% מהמועמדים מגויסים דרך מקורות אינטרנטיים, היקף הגיוסים מאפיק זה צפוי לגדול. לדבריו, "חל גידול קבוע בגיוסים מאתרי דרושים ועל בסיס מידע שמתפרסם ברשתות חברתיות".

לא שולחים קורות חיים רלוונטיים למשרה

בהיי-קפיטל בדקו גם את מידת הרלוונטיות של קורות החיים של מועמדים למשרות בהיי-טק. לפי הבדיקה, 39% מהמועמדים שלחו קורות חיים שהיו רלוונטיים לארגונים שפירסמו משרות, בעוד ש-31% שלחו קורות חיים לא רלוונטיים (30% היו כבר ברשותן של החברות או נשלחו אליהן פעמיים). בממוצע, על כל משרה פתוחה בהיי-טק הגיעו 122 קורות חיים.

בהיי קפיטל בדקו גם עד כמה מקורות שונים לגיוס היו רלוונטיים למשרות הפתוחות. "השוק הפתוח" הציג את הנתון הנמוך ביותר, 26% מקורות החיים שהגיעו מאפיק זה נמצאו רלוונטיים, בעוד שבשיטת "חבר מביא חבר", למשל, מדובר ב-40% ובגיוס מחברות השמה מדובר ב-43%. עם זאת, "השוק הפתוח" הוא הערוץ הזול ביותר לגיוס עובדים. "שלב מיון קורות חיים בארגונים רבים מהווה צוואר בקבוק בתהליך הגיוס", מסביר מימון. "61% מקורות החיים הנשלחים לארגונים אינם רלוונטיים או שנשלחו פעמיים - מה שמצביע על בזבוז רב של אנרגיה ארגונית בסינון קורות חיים שאינם רלוונטיים".

בנוסף, בהיי קפיטל נבדקו הסיכויים של מועמד שהגיע לשלב המשמעותי הראשון בתהליך הגיוס - כמו למשל, ראיון טלפוני או ראיון פנים אל פנים ראשוני - להגיע להצעת עבודה. לפי הנתונים, הסיכוי הממוצע של מועמד בהיי-טק שהתחיל תהליך גיוס משמעותי לקבל הצעת עבודה הגיע ב-2011 ל-14%. מקור הגיוס "חבר מביא חבר" הציג את הסיכוי הגבוה ביותר - 25%.

בהיי קפיטל בדקו גם את שיעורי המעבר בשלבי המיון - כלומר, הסיכוי לעבור כל אחד מאירועי האבחון בתהליכי הגיוס. בממוצע, הסיכוי של מועמד לעבוד בהצלחה ראיון טלפוני הוא 82%, הסיכוי לעבור ראיון מקצועי הוא 45%, והסיכוי לעבור ראיון התנהגותי - 67%.

הבדיקה התייחסה גם לפרק הזמן לאיוש משרה לפי תחומים בהיי-טק - מפתיחת המשרה ועד לסגירתה - והזמן שלוקח לגייס מועמד שגיוסו הביא לסגירת המשרה. פרק הזמן הגבוה ביותר לאיוש משרה נמצא עבור תחום התוכנה - 125 ימים, ותחום החומרה - 107 ימים.

  • עוד באותו נושא:
  • היי טק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully